Ancient Greek sandals: Τα αρχαιοελληνικά σανδάλια που κατάκτησαν το Χόλιγουντ

Ancient Greek sandals: Τα αρχαιοελληνικά σανδάλια που κατάκτησαν το Χόλιγουντ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΤΣΑΦΟΣ

Με αφορμή την βράβευσή τους στα Βραβεία Κούρος 2014, με το «Βραβείο Στέλιος Χατζηιωάννου, επιχειρηματικό ξεκίνημα χρονιάς 2014», η Χριστίνα Μαρτίνη και ο Νικόλας Μινόγλου, εμπνευστές και δημιουργοί των Ancient Greek Sandals μιλούν στην HuffPost Greece για τα ελληνικά σανδάλια που προτιμούν οι σταρ του Χόλιγουντ.

Πώς ξεκίνησε το ταξίδι των Ancient Greek Sandals;

Η ιδέα για σανδαλια εμπνευσμένα απο την Αρχαία Ελλάδα, κατασκευασμένα με άριστης ποιότητας πρώτες ύλες υπήρχε στο μυαλό και των δυο μας εδώ και πολλά χρόνια. Το 2008 μια κοινή μας φίλη μας έφερε σε επαφή και μόλις συνειδητοποιήσαμε ότι έχουμε και οι δύο το ίδιο όνειρο, αποφασίσαμε να το κάνουμε πραγματικότητα, συνδυάζοντας τις δυνάμεις μας σε καλλιτεχνικό και επιχειρηματικό επίπεδο. Πιστέψαμε έντονα και οι δύο ότι η ιδέα μας θα πετύχαινε, μιας και θεωρήσαμε οτι ήταν τόσο καλλιτεχνικά ενδιαφέρουσα όσο και επιχειρηματικά εύστοχη.

Τα σανδάλια σας έχουν κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση. Πώς καταφέρατε να εδραιωθείτε στην παγκόσμια αγορά;

Ψάξαμε και βρήκαμε το κατάλληλο γραφείο πωλήσεων/ showroom στο Λονδίνο, το οποίο έχει αναλάβει το δίκτυο πωλήσεών μας παγκοσμίως. Από τη πρώτη κιόλας παρουσίαση της συλλογής μας, το 2011, μερικά από τα καλύτερα μαγαζια απ' όλο τον κόσμο έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον βάζοντας παραγγελίες.

Ποιοι είναι οι επώνυμοι που έχουν φορέσει τις δημιουργίες σας;

H πρώτη ηταν η Michelle Williams το καλοκαίρι του 2012. Έκτοτε έχουν ακολουθήσει πολλές, μεταξύ άλλων η Rhianna, Emma Watson, Naomi Watts, Ann Hathaway, Jessica Alba, Sarah Jessica Parker από τον καλλιτεχνικό χώρο και η Maria Sharapova απο τον αθλητικό. Τα παιδικά σανδάλια τα έχουν φορέσει η Harper Beckham, κόρη της Victoria και του David Beckham και η Tabitha Broderick, κόρη της Sarah Jessica Parker. Πιο πρόσφατα για μεγάλη μας χαρά τα έβαλε η Beyonce και το topmodel Giselle Bundchen

Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε συγκεκριμένα με τα σανδάλια;

Η ιδέα ήρθε από τα σανδάλια που βρίσκει κανείς στα τουριστικα μαγαζιά των ελληνικών νησιών ή της Πλάκας. Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε την παραδοσιακή κατασκευή τους εξελίσσοντας τα σε σχεδια και ποιότητα, χρησιμοποιώντας άριστης ποιότητας υλικά, ώστε να κρατήσουν για χρόνια και όχι μόνο για ένα καλοκαίρι. Επίσης εκείνη τη στιγμή αντιληφθήκαμε ότι υπήρχε ένα κενό στη διεθνή αγορά για ένα brand σαν το δικό μας.

Τι είναι αυτό που σας τραβάει στον αρχαίο πολιτισμό;

Χριστίνα: Τα πάντα. Από τη Μυθολογία και την αρχαιοελληνική τέχνη, μέχρι τα χρηστικά αντικείμενα και τα κοσμήματα, αποτελεί για εμένα αστείρευτη πηγή έμπνευσης.

Νικόλας: Νιώθω περήφανος για την Αρχαία Ελλάδα και για τον πλούτο που έχει προσφέρει στον παγκόσμιο πολιτισμό και την κουλτούρα.

Έπειτα από μια επιτυχημένη πορεία στο εξωτερικό, πώς αποφασίσατε να επιστρέψετε στην Ελλάδα;

Νικόλας: Στα 26 μου χρόνια και μετά από 8 χρόνια σπουδών στη Βοστόνη, ένιωσα την ανάγκη να επιστρέψω στην Ελλάδα και να επιχειρήσω κάτι καινούριο επιχειρηματικά, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου ότι στην χειρότερη περίπτωση, αν αποτύχω δηλαδή, θα επέστρεφα στην Αμερική. Ευτυχώς και τα δύο επιχειρηματικά μου εγχειρήματα, τόσο το www.myshoe.gr όσο και τα Ancient Greek Sandals πήγαν καλά, οπότε δεν χρειάστηκε να επιστρέψω στην Αμερική. Επιπλέον, είμαι πολύ χαρούμενος που μένω στην πατρίδα μου και που με τον τρόπο μας συνεισφέρουμε στην ελληνική οικονομία.

Xριστίνα: Έμεινα έγκυος και έτσι αποφασίσαμε με τον σύντροφό μου να μετακομίσουμε από το Παρίσι στην Κέρκυρα, για τουλάχιστον ένα χρόνο με το σκεπτικό ότι αν δεν μας άρεσε θα γυρίζαμε πίσω. Μέσα σε αυτόν τον χρόνο και λόγω της επιτυχίας που γνώρισαν τα σανδάλια αποφασίσαμε να μείνουμε στην Ελλάδα.

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα Ancient Greek Sandals;

Θεωρούμε ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης παρόλο που ο βασικός μας στόχος είναι να διατηρήσουμε την προσφορά χαμηλότερη από τη ζήτηση. Είμαστε πολύ επιλεκτικοί ως προς τα σημεία πώλησης που διατίθενται τα Ancient Greek Sandals, αφού κοιτάμε το μακροπρόθεσμο όφελος και όχι το γρήγορο κέρδος.