Στους ισχυρούς του κόσμου Αγγελικούσης, Παππάς. Σε ποια θέση βρίσκονται Μαρινάκης και Μελισσανίδης

Στους ισχυρούς του κόσμου Αγγελικούσης, Παππάς. Σε ποια θέση βρίσκονται Μαρινάκης και Μελισσανίδης
GUANGZHOU, CHINA - NOVEMBER 04: (CHINA OUT) China's largest crude oil tanker 'Kai Gui' with load capacity of 200,000 tons starts its maiden voyage on November 4, 2014 in Guangzhou, Guangdong province of China. China's largest crude oil tanker 'Kai Gui' with total height of over 70 meters is seven times larger than Chinese aircraft carrier 'Liaoning'. (Photo by ChinaFotoPress/ChinaFotoPress via Getty Images)
GUANGZHOU, CHINA - NOVEMBER 04: (CHINA OUT) China's largest crude oil tanker 'Kai Gui' with load capacity of 200,000 tons starts its maiden voyage on November 4, 2014 in Guangzhou, Guangdong province of China. China's largest crude oil tanker 'Kai Gui' with total height of over 70 meters is seven times larger than Chinese aircraft carrier 'Liaoning'. (Photo by ChinaFotoPress/ChinaFotoPress via Getty Images)
ChinaFotoPress via Getty Images

Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν στη θαλάσσια διακίνηση του παγκόσμιου εμπορίου σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης της Lloyd's List για τους 100 πιο ισχυρούς ανθρώπους της παγκόσμιας ναυτιλίας που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.

Στην φετινή έκδοση με τους 100 πιο ισχυρούς παράγοντες στην παγκόσμια ναυτιλία στις πρώτες τρεις θέσεις της λίστας περιλαμβάνονται ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τσινπίνγκ, οι επικεφαλής της Maersk Nils, Andersen και Soren Skou, καθώς και ο OPEC.

Στη λίστα της έγκυρης ναυτιλιακής εφημερίδας βρίσκονται συνολικά 14 Έλληνες πλοιοκτήτες, μεταξύ των οποίων ορισμένα από τα πιο γνωστά «ονόματα» του εφοπλισμού της χώρας, όπως ο Γ. Αγγελικούσης, ο Π. Παππάς, η Αγγ. Φράγκου, ο Π. Λιβανός, ο Γ. Προκοπίου, ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών Θ. Βενιάμης, ο Κ. Κωνσταντακόπουλος και ο Ν. Τσάκος, ορισμένοι εκ των οποίων καταλαμβάνουν πολύ υψηλές θέσεις παρότι ανταγωνίζονται κολοσσούς όπως την πετρελαϊκή Aramco και την AP Moller-Maersk, τον μεγαλύτερο διαχειριστή κοντέινερ στον κόσμο, τις κρατικές εταιρείες της Κίνας όπως την Cosco αλλά και ξένους ισχυρούς εφοπλιστές, όπως ο Νορβηγός μεγιστάνας John Fredriksen. Υπολογίζεται πως οι Έλληνες εφοπλιστές με βάση τη χωρητικότητα ελέγχουν το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του ευρωπαϊκού, με την πλειονότητά του να αποτελείται από πλοία νέας ηλικίας και υψηλής τεχνολογίας. Ειδικότερα, όσον αφορά στην κατάταξη, μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών, την πρώτη θέση -και 4η της συνολικής κατάταξης- κατέλαβε ο κ. Γ. Αγγελικούσης, επικεφαλής της ASG.

Ο κ. Αγγελικούσης ανέβηκε μία θέση σε σχέση με πέρυσι, χάρη κυρίως στη συνεχιζόμενη επέκταση του στόλου του, καθώς και των πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου). Ακολουθεί ο κ. Π. Παππάς (11ος στην παγκόσμια κατάταξη), επικεφαλής της εισηγμένης Star Bulk Carriers, ο οποίος κατάφερε με τη συνεργασία και της Oaktree, να ελέγχει σήμερα τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων, μεταξύ των εισηγμένων εταιρειών των ΗΠΑ, με συνολικά 139 πλοία. Στόχος σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση της εταιρείας με νέα πλοία. Στην τρίτη θέση μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών και 15η συνολικά, βρίσκεται η κ. Αγγ. Φράγκου, επικεφαλής του ομίλου εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών της Navios Group, η οποία συνέχισε και φέτος τη στρατηγική περαιτέρω επέκτασης και ενδυνάμωσης του στόλου της.

Στην αμέσως επόμενη θέση βρίσκεται ο κ. Γ. Οικονόμου, επικεφαλής της DryShips, εισηγμένης εταιρείας φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου. Ακολουθούν οι κ. Π. Λιβανός (21η θέση), Γ. Προκοπίου (25η θέση), Θ. Βενιάμης, (48η θέση), Κ. Κωνσταντακόπουλος (50ή θέση), Ν. Τσάκος (54η θέση), Βαγγ. Μαρινάκης (67η θέση), Σ. Παληός (81η θέση), Π. Γεωργιόπουλος (83η θέση), Γ. Πλατσιδάκης (86η θέση) και Δ. Μελισσανίδης (97η θέση).

Lloyd's list

Οι 40 πρώτοι στην παγκόσμια ναυτιλία

  1. Xi Jinping, Πρόεδρος της Κίνας
  2. Nils Andersen and Soren Skou: Διευθύνοντες σύμβουλοι AP Moller-Maersk,
  3. Οι χώρες του ΟΠΕΚ
  4. Γιάννης Αγγελικούσης, Ιδιοκτήτης Angelicoussis Shipping Group
  5. Διεθνή επενδυτικά κεφάλαια (Other's People Money)
  6. Οικογένεια Aponte, Ιδιοκτήτες Mediterranean Shipping Co
  7. Eyal Ofer, Πρόεδρος Zodiac Group
  8. Idan Ofer, Ηγείται της Quantum Pacific Shipping Group
  9. Emanuele Lauro, CEO Scorpio Group
  10. John Fredriksen, ιδιοκτήτης Seatankers
  11. Πέτρος Παππάς, Επικεφαλής Star Bulk
  12. Roger Janson, Επικεφαλής στον τομέα ναυτιλίας της Cargill
  13. Ma Zehua, πρόεδρος Cosco,
  14. Khalid Al-Falih, Επικεφαλής Saudi Aramco
  15. Αγγελική Φράγκου, Ιδιοκτήτρια Navios Group
  16. Γιώργος Οικονόμου, Ιδιοκτήτης DryShips
  17. Xu Lirong, Πρόεδρος China Shipping Group,
  18. Fu Chengyu, Πρόεδρος Sinopec
  19. Li Ruogu, Πρόεδρος ΠExport-Import Bank of China
  20. Ivan Glasenberg, Επικεφαλής GlencoreXstrata
  21. Πέτρος Γ. Λιβανός, Ιδιοκτήτης και πρόεδρος GasLog
  22. Doug McMillon, Πρόεδρος και CEO Walmart
  23. Οικογένεια Saverys, Ιδιοκτήτης CMB
  24. Grahaeme Henderson, Επικεφαλής τμήματος Shell
  25. Γιώργος Προκοπίου, Ιδιοκτήτης Dynagas
  26. Murilo Ferreira, Διευθύνων σύμβουλος Vale
  27. Shri Mukesh Ambani, ιδιοκτήτης Reliance
  28. Οικογένεια Saadé, Ιδιοκτήτης CMA CGM
  29. Hen. Oldendorff, μέτοχος Oldendorff Carriers
  30. Yasumi Kudo, Πρόεδρος NYK,
  31. Peter Evensen, Διευθύνων σύμβουλος Teekay
  32. Rajath Shourie, γενικός διευθυντής Oaktree
  33. Sergey Frank, Πρόεδρος και CEO Sovcomflot
  34. Andreas Sohmen-Pao and Helmut Sohmen, Επικεφαλής BW Group
  35. Koji Sekimizu, Γενικός Γραμματέας Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)
  36. Koichi Muto, Πρόεδρος MITSUI OSK Lines (MOL)
  37. Li Jianhong, πρόεδρος China Merchants Group
  38. Jimmy Wilson, στέλεχος BHP Billiton
  39. Chang Yung-fa, Ιδρυτής Evergreen Group
  40. Anil Sharma, Πρόεδρος και διευθύνων συμβουλος GMS

(Με πληροφορίες από Lloydslist και Ελεύθερο Τύπο)

Δημοφιλή