Glossopolis: Εδώ οι τουρίστες από όλο τον κόσμο μαθαίνουν ελληνικά

Glossopolis: Εδώ οι τουρίστες από όλο τον κόσμο μαθαίνουν ελληνικά
HuffPost Greece

Αμέτρητες συζητήσεις γίνονται στην Ελλάδα για πως πρέπει να αξιοποιήσουμε το «καλό χαρτί» μας. Τον τουρισμό. Έρχεται ένα δυναμικά ανερχόμενο startup που δείχνει να έχει βρει τον τρόπο. ‘Η έστω έναν από τους τρόπους. Το Glossopolis έχει βαλθεί να μάθει ελληνικά στους ξένους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας. Και όχι μόνο αυτό. Οι τουρίστες που συμμετέχουν στα… ιντερνετικά μαθήματα, μπορούν να επισκεφτούν μια σειρά από συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και μιλώντας ελληνικά να έχουν εκπτώσεις στις τιμές των προϊόντων και υπηρεσιών.

Η ιδρύτρια του Glossopolis, Αθηνά Πήττα, μιλά στη HuffPost Greece για το πώς προέκυψε η επιχειρηματική ιδέα της, ποια είναι η ανταπόκριση των τουριστών αλλά και ποιες δυσκολίες αντιμετώπισε στην προσπάθεια της μέχρι σήμερα.

Γιατί επιλέξατε να δημιουργήσετε ένα startup που δραστηριοποιείται στον κλάδο του τουρισμού;

Θα ξεκινήσω λίγο αντίστροφα. Επέλεξα να κάνω ένα startup το οποίο ασχολείται με την εκμάθηση ξένων γλωσσών, επειδή έχω δουλέψει ως καθηγήτρια ξένων γλωσσών. Έκανα μάλιστα μαθήματα Online μέσω Skype. Αυτό πήγε πάρα πολύ καλά και σκέφτηκα ότι αφού κάτι τέτοιο στην Ελλάδα της κρίσης λειτούργησε, γιατί να μην κάνω κάτι εξωστρεφές; Το έψαξα λίγο παραπάνω, είδα ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι αρκετά κερδοφόρος και έτσι αποφάσισα να το κάνω επιχειρηματική πράξη.

Κατέληξα λοιπόν ότι αυτό το κομμάτι του e-learning θα πρέπει να στραφεί στον τουρισμό. Επικεντρωθήκαμε ουσιαστικά σε αυτό που λέμε γλωσσικό τουρισμό. Κάτι το οποίο είναι μια ξεχωριστή εμπειρία για τον τουρίστα, αφού μέσω της γλώσσας μπορεί να νιώσει όπως νιώθουν οι ντόπιοι και να εγκλιματιστεί στον εκάστοτε προορισμό.

Μπορούν καινοτόμες επιχειρήσεις σαν την δικιά σας να βοηθήσουν συνολικά τον τουρισμό στην Ελλάδα;

Σίγουρα βοηθούν τον τουρισμό. Πλέον η τουριστική κουλτούρα έχει αναβαθμιστεί. Οι τουρίστες οι οποίοι επισκέπτονται τη χώρα μας είναι πολιτισμικοί και «ψηφιακοί» τουρίστες. Οι ίδιοι μαγεύονται από τον πολιτισμό μας, αλλά παράλληλα αναζητούν και παραπάνω υπηρεσίες τις οποίες πιθανότατα έχουν συνηθίσει και σε άλλες χώρες, που έχουν πιο αυξημένα τουριστικά αντανακλαστικά. Οι καινοτόμες επιχειρήσεις βοηθούν την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή βοηθούν και τους επισκέπτες να βιώσουν μια διαφορετική εμπειρία.

Πως λειτουργεί το Glossopolis;

Το Glossopolis είναι μια πλατφόρμα e-learning, για τουρίστες που θέλουν να έρθουν στη χώρα μας και να μιλήσουν ελληνικά με τους ντόπιους. Ο χρήστης μπαίνει στην πλατφόρμα, προπληρώνει ηλεκτρονικά το μάθημα και στη συνέχεια έχει πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό, αλλά και σε μια σειρά από συστάσεις για επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργαζόμαστε, όπως: εστιατόρια, ξενοδοχεία, μπαρ και φαρμακεία. Αν πάει και μιλήσει ελληνικά σε αυτές τις επιχειρήσεις, έχει εκπτώσεις στις υπηρεσίες ή κάποιο δώρο, ως ανταμοιβή για την προσπάθεια του.

Έτσι ο τουρίστας έχει οικονομικό όφελος, ενώ κέρδος έχουν και οι επιχειρήσεις οι οποίες αποκτούν πρόσβαση σε ένα νέο δυναμικό κοινό.

Τι ανταπόκριση υπάρχει από την πλευρά των τουριστών;

Οι τουρίστες είναι αρκετά ενθουσιασμένοι γιατί έχουν πάρα πολλά οφέλη. Για παράδειγμα, τους αρέσει η ιδέα να μάθουν την ελληνική γλώσσα και να έχουν μια πιο προσωπική επικοινωνία με τους ντόπιους. Δεύτερον, μέσω του Glossopolis έχουν οικονομικό πλεονέκτημα αφού με τις εκπτώσεις που τους προσφέρονται για το εστιατόριο, το ταξί, το ξενοδοχείο και τις άλλες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, στο τέλος βγαίνουν κερδισμένοι. Επίσης, πολλές φορές δεν γνωρίζουν σε ποια μέρη να πάνε ερχόμενοι στη χώρα μας, οπότε εμείς τους προτείνουμε πως ακριβώς να κινηθούν. Έτσι έχουν μια ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία.

Θα πρέπει να σας πω ότι και οι τοπικές επιχειρήσεις είναι ενθουσιασμένες, αφού έχουν πρόσβαση στους τουρίστες χωρίς κανένα κόστος προς εμάς.

Η ιδρύτρια του Glossopolis, Αθηνά Πίττα

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε στην επιχειρηματική σας προσπάθεια;

Οι δυσκολίες είναι πολλές. Θα ξεκινήσω από την αρχή: όταν προέκυψε η επιχειρηματική ιδέα μου το 2011 δεν υπήρχε όλο αυτό το startup οικοσύστημα στην Ελλάδα. Προσπάθησα να ενημερωθώ από γνωστούς και φίλους για το πώς πρέπει να κινηθώ όμως δεν είχα το αποτέλεσμα που ήθελα. Έτσι αποφάσισα να συμμετέχω σε ένα Erasmus για νέους επιχειρηματίες και πήγα στις Βρυξέλες. Εκεί ανακάλυψα το πρόγραμμα Orange Grove μέσω του οποίου ξεκίνησα την επιχειρηματική μου προσπάθεια.

Στην συνέχεια οι δυσκολίες ήταν οικονομικές, διότι για να ανοίξεις μια επιχείρηση χρειάζεσαι κάποιο κεφάλαιο, το οποίο για να το εξασφαλίσουμε όσοι ασχολούμαστε με τα startups πρέπει να δουλεύουμε παράλληλα και κάπου αλλού.

Σε ότι αφορά την πλευρά του κράτους τι γίνεται; Είναι, δηλαδή, το ίδιο να ανοίξει κάποιος μια καινοτόμα επιχείρηση εδώ, σε σχέση π.χ. με τη Γερμανία;

Οι διαδικασίες έναρξης επιχείρησης δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολες. Το πρόβλημα είναι ότι το ελληνικό κράτος δεν έχει προσαρμοστεί ακόμα στα δεδομένα της καινοτομίας. Για παράδειγμα, εμείς που είμαστε μια Online επιχείρηση –και θα μπορούσαμε να εργαζόμαστε από οπουδήποτε- υποχρεούμαστε να έχουμε επαγγελματική στέγη για να συμμετέχουμε σε κάποια προγράμματα και να λάβουμε μια χρηματοδότηση.

Ποια είναι τα σχέδια σας, αναφορικά με το Glossopolis, για το προσεχές μέλλον;

Τα μελλοντικά μας σχέδια είναι να επεκταθούμε πέρα από την Ελλάδα και σε άλλες χώρες, όπως είναι η Γαλλία και η Ισπανία. Είναι και οι δύο πολύ δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί. Τα Γαλλικά είναι δεύτερη επίσημη γλώσσα του ΟΗΕ και τα Ισπανικά μέσα στις πέντε πρώτες.

Συμμετέχετε σε επιχειρηματικά events ως ομιλήτρια. Βοηθούν τέτοιες εκδηλώσεις τους νέους επιχειρηματίες;

Πιστεύω ότι βοηθούν πάρα πολύ. Μετά το TEDx στο οποίο συμμετείχα πρόσφατα για παράδειγμα, με πλησίασαν πολλά νέα παιδιά, τα οποία είχαν τις ίδιες σκέψεις με μένα, και τις όποιες παρουσίασα στην ομιλία μου. Είδα ότι μέσα τους υπήρχε κάτι, το οποίο από κάποιον εκφράστηκε.

Στο TEDx μάλιστα, πέρα από τον επαγγελματικό χαρακτήρα των ομιλιών, υπάρχει και μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση που μπορεί να εμπνεύσει πολλούς ανθρώπους. Γενικότερα στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλά μυαλά. Πολλοί νέοι άνθρωποι πηγαίνουν σε αντίστοιχα events, ψάχνονται και κρατάνε επαφές με τους εκάστοτε ομιλητές. Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό.

Τι θα συμβουλεύατε τους νέους που ξεκινούν σήμερα την επιχειρηματική προσπάθεια τους;

Μετράνε πολλά πράγματα. Μετρά η ευφυΐα και τα γρήγορα αντανακλαστικά. Αλλά για μένα το μεγαλύτερο προτέρημα σε έναν επιχειρηματία είναι η επιμονή και η πίστη στο στόχο. Γιατί οι δυσκολίες είναι τόσες πολλές που κάποια στιγμή μπορεί να σε τσακίσουν. Άρα η επιμονή είναι το σημαντικότερο για να φτάσει κάποιος στην επιτυχία.

Δημοφιλή