NUTS ‘N NUTS: Οι αδερφές που εκμεταλλεύτηκαν τις οικογενειακές φυστικιές στο Μαρκόπουλο για να φτιαξουν τη δική τους επιχείρηση

NUTS ‘N NUTS: Οι αδερφές που εκμεταλλεύτηκαν τις οικογενειακές φυστικιές στο Μαρκόπουλο για να φτιαξουν τη δική τους επιχείρηση
NUTS N' NUTS

Η Μυρτώ και η Σεμέλη Παυλίνη, μπορεί να ξεκίνησαν την εταιρεία τους, NUTS ‘N NUTS, σε μία δύσκολη οικονομική κατάσταση για την χώρα, αλλά την αντιμετώπισαν ως κίνητρο για να δραστηριοποιηθούν. Η μυρωδιά από φρέσκο κελυφωτό φιστίκι που μάζευε ο παππούς τους, και έψηνε η γιαγιά τους στον φούρνο, ήταν αρκετή για να αποφασίσουν να εκμεταλλευτούν την οικογενειακή παράδοση γύρω από την καλλιέργεια της φιστικιάς.

Πώς προέκυψε η ιδέα του Nuts 'n Nuts;

Μυρτώ: Η ιδέα προέκυψε πριν από ένα χρόνο περίπου. Είμαστε αδερφές και έχουμε σπουδάσει και οι δύο στο Λονδίνο. Είχαμε γυρίσει και οι δύο στην Ελλάδα και ψάχναμε πώς θα κινηθούμε επαγγελματικά. Είναι αλήθεια ότι θα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα όσον αφορά την εύρεση εργασίας επομένως αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε.

Σεμέλη: Πάντα είχαμε όνειρο να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας και να δουλέψουμε μαζί. Η κατάσταση στην Ελλάδα μας ώθησε να πάρουμε μία πιο άμεση απόφαση και να εκμεταλλευτούμε την οικογενειακή παράδοση γύρω από την καλλιέργεια της φιστικιάς.

Μ: Από τη στιγμή που το πήραμε απόφαση η εταιρεία ιδρύθηκε σχετικά εύκολα. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η γραφειοκρατεία που συνήθως καθυστερεί τις διαδικασίες. Δεν αντιμετωπίσαμε όμως ιδιαίτερα προβλήματα, αλλά χρειάστηκε αρκετή προετοιμασία και έρευνα πριν προχωρήσουμε στην ίδρυση της εταιρείας.

Πώς και επιλέξατε το κελυφωτό φυστίκι ως προϊόν;

Μ: Κοιτάξαμε διάφορες άλλες καλλιέργειες αλλά καταλήξαμε στο φιστίκι, γιατί είχαμε έτοιμη την καλλιέργεια. Η οικογενειακή παράδοση στην καλλιέργεια της φιστικιάς ξεκίνησε από τον παππού μας. Από μικρές θυμόμαστε τον παππού και τη γιαγιά να μαζεύουν φιστίκια, να τα ψήνουμε στο φούρνο. Ακόμα και σήμερα πάντα βρίσκεις φιστίκια στο σπίτι της γιαγιάς. Εμείς αποφασίσαμε να πάμε αυτή την παράδοση ένα βήμα πιο πέρα τυποποιώντας την παραγωγή και δημιουργώντας τη δική μας επωνυμία.

Σ: Θέλουμε, όμως, να διαφοροποιήσουμε το προϊόν και προσπαθούμε να επαναπροσδιορίσουμε τους ελληνικούς ξηρούς καρπούς αισθητικά και ποιοτικά δημιουργώντας μία συσκευασία που ανταποκρίνεται στις σημερινές απαιτήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Επίσης τα φιστίκια θεωρούνται πλέον μια super τροφή με μεγάλη διατροφική αξία. Ξεφεύγουν πια από τον παραδοσιακό τρόπο κατανάλωσης ως συνοδευτικό ποτού και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους σε μαγειρική, ροφήματα καθώς και σε πρωτότυπες ιδέες δώρων.

Πού καλλιεργούνται τα φιστίκια σας;

Σ: Τα φιστίκια καλλιεργούνται στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας, σε ιδιόκτητα κτήματα. Με την καλλιέργεια ασχολείται κυρίως ο θείος μας. Προσέχουμε πολύ τις συνθήκες καλλιέργειας και συγκομιδής καθώς και την ποιότητα και την εμφάνιση των καρπών. Επιλέγουμε μόνο εξαιρετικής ποιότητας φιστίκια, με ανοιχτό κέλυφος, με ζωντανό πράσινο χρώμα ψίχα και γλυκιά γεύση.

Μ: Όλα τα φιστίκια μαζεύονται στο τέλος του καλοκαιριού και ψήνονται ελαφρώς αλατισμένα σε μικρές παρτίδες. Τα ωμά φιστίκια είναι πιο ιδιαίτερα. Στεγνώνονται πολύ καλά πριν συσκευαστούν και είναι εξίσου αρωματικά και γευστικά, έτοιμα να κερδίσουν ακόμα και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή! Επίσης δεν περιέχουν γλουτένη!

Ξεκινήσατε την εταιρεία σας σε μία δύσκολη οικονομική περίοδο, πώς σας επηρέασε αυτό;

Μ: Η δύσκολη περίοδος για μας ουσιαστικά ήταν κίνητρο. Εμείς στοχεύουμε στο να αποκτήσει η εταιρεία μας εξαγωγικό χαρακτήρα οπότε να μη στηριζόμαστε μόνο στην αγορά της Ελλάδας. Ξεκινάμε από την Ελλάδα για να θέσουμε σωστές βάσεις για την ανάπτυξή μας. Σίγουρα υπάρχουν δυσκολίες στο δρόμο αλλά νομίζω ότι με την ποιότητα και την αισθητική του προϊόντος μας και με πολλή δουλειά πείθουμε καταναλωτές και εμπόρους να μας εμπιστευθούν και έχουμε πετύχει αρκετές καλές συνεργασίες.

Σ: Είναι αλήθεια αυτό που λένε ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες αρκεί να έχεις διάθεση, να ψάχνεσαι διαρκώς και να αποφασίσεις να τις εκμεταλλευτείς την κατάλληλη στιγμή. Εμείς αντί να απογοητευτούμε όταν δυσκολευτήκαμε να βρούμε δουλειά, δραστηριοποιηθήκαμε και μας βγήκε σε καλό.

Πιστεύετε ότι οι Έλληνες έχουν στραφεί περισσότερο στα ελληνικά αγροτικά προϊόντα;

Μ: Ναι. Βασικά οι Έλληνες έχουν αρχίσει να εκτιμούν περισσότερο τα ελληνικά προϊόντα και να αναζητούν την ποιότητα. Λόγω και της οικονομικής κατάστασης οι καταναλωτές είναι πιο απαιτητικοί. Προτιμούν να δώσουν λίγα παραπάνω χρήματα για κάτι ποιοτικό.

Σ: Εδώ να πούμε ότι εκτός από τους Έλληνες και οι ξένοι έχουν αρχίσει να εκτιμούν τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα. Και τα φιστίκια ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Λόγω του κλίματος στην Ελλάδα με τα ζεστά και ξηρά καλοκαίρια ευνοείται πολύ η καλλιέργεια της φιστικιάς και τα ελληνικά φιστίκια είναι πιο γευστικά και με πιο άσπρο κέλυφος από ότι τα εισαγώμενα. Εμείς έχοντας ζήσει στην Αγγλία έχουμε δει και από κοντά πώς αντιμετωπίζουν οι ξένοι τα προϊόντα από την Ελλάδα. Η αύξηση στην ευαισθητοποίηση γύρω από την ελληνική γαστρονομία, καθώς και ο αυξανόμενος αριθμός των ανθρώπων που ασχολούνται πλέον με παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα αποτέλεσε ισχυρό κίνητρο για να υλοποιήσουμε την ιδέα μας.

Πού μπορεί να βρει κανείς τα προϊόντα σας;

Μ: Αυτή τη στιγμή είμαστε ήδη σε 20 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και διαρκώς ψάχνουμε και συζητάμε νέες συνεργασίες. Απευθυνόμαστε σε γκουρμέ μαγαζιά, μαγαζιά με παραδοσιακά προϊόντα, προϊόντα delicatessen, κάβες, παντοπωλεία και γενικότερα καταστήματα υψηλής αισθητικής και ποιότητας. Στην επαρχία θα μας βρείτε σε Θεσσαλονίκη, Βόλο, Χίο, Αρχαία Ολυμπία, Ύδρα και Πάρο.

Σ: Γενικά, ενημερώνουμε κάθε βδομάδα τα σημεία πώλησης στο site μας οπότε μπορείτε να βλέπετε και κάθε νέα συνεργασία μας.Ο στόχος μας είναι να διαθέσουμε τα προϊόντα NUTS ’N NUTS σε επιλεγμένα καταστήματα και σημεία στην Ελλάδα και να αποκτήσουμε δυναμική παρουσία και στο εξωτερικό. Προς το παρόν τα προϊόντα μας είναι διαθέσιμα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω ηλεκτρονικής παραγγελίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα Yoleni's.

Μ: Ήδη έχουμε ξεκινήσει επαφές για εξαγωγές σε Αγγλία, Γαλλία, Αμερική και Αυστραλία, ενώ ετοιμάζουμε και καινούριο προϊόν για την επόμενη σεζόν.