ΔΙΕΘΝΕΣ
18/05/2015 09:20 EEST | Updated 18/05/2015 09:21 EEST

Αποκαλύπτουν μέσω του σάλιου τα πρόσωπα εκείνων που πετούν τσίχλες και αποτσίγαρα στον δρόμο

Facebook

Νέα διαφημιστική καμπάνια στο Χονγκ Κονγκ χρησιμοποιεί το DNA εκείνων που πετούν τα αποτσίγαρα και άλλου είδους σκουπίδια που φέρουν το γενετικό τους υλικό στον δρόμο, για χάρη διαφημιστικής καμπάνιας με το όνομα «Το πρόσωπο αυτού που λερώνει».

Οι δρόμοι του κινεζικού λιμένα είναι γεμάτη από διαφημιστικές αφίσες με πορτρέτα ανθρώπων που ετοίμασε η διαφημιστική εταιρεία Ogilvy για χάρη της ΜΚΟ «Cleanup», η οποία προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για το πρόβλημα των σκουπιδιών.

Η γνωστή διαφημιστική εταιρεία συνεργάστηκε με τα εργαστήρια Parabon Nanolabs στην Βιρτζίνια των ΗΠΑ, με στόχο την δημιουργία των ψηφιακών πορτρέτων εκείνων που λερώνουν τους δρόμους, τα οποία δημιουργούνται μέσω της συλλογής του σάλιου που βρίσκονται στα σκουπίδια τους. Είναι γεγονός πως χρειάζεται μόλις ένα νανογραμμάριο ξεραμένου σάλιου για να μπορέσουν οι επιστήμονες να καταλήξουν στο πως έχουν διαμορφωθεί τα χαρακτηριστικά κάποιου.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως τα εργαστήρια Parabon Nanolabs είχαν ξεκινήσει να εφαρμόζουν αυτή την τεχνική πριν πέντε χρόνια για να γίνει ευκολότερη η διερεύνηση εγκληματικών υποθέσεων. Πολλοί εγκληματολόγοι χρησιμοποιούν δείγματα DNA για να δημιουργήσουν το αποτύπωμα ή το πορτρέτο κάποιου.

«Μας ενδιαφέρει η χρήση του DNA ως προσχέδιο», εξηγεί ο ιδρυτής των Parabon, Steven Armentrout.

Οι επιστήμονες χρησιμοποιούν τα δεδομένα των δειγμάτων DNA που έχουν στην κατοχή τους και μέσω ενός αλγορίθμου καταλήγουν σε κάποιον φαινότυπο. Το χρώμα των ματιών και των μαλλιών, η απόχρωση του δέρματος, η ύπαρξη φακίδων και το σχήμα του προσώπου είναι χαρακτηριστικά που εύκολα βρίσκουν οι επιστήμονες μέσω αυτής της μεθόδου, ενώ το ύψος, η ηλικία και η μορφολογία των μαλλιών δεν μπορούν να υπολογιστούν εύκολα.

Ο υπολογισμός της ηλικίας έγινε τελικά μέσω της έρευνας που είχε κάνει η Ogilvy. Για παράδειγμα οι διαφημιστές είχαν υπολογίσει πως οι νέοι μεταξύ 18 και 34 ετών μασούν συχνά τσίχλα, επομένως από τα δείγματα DNA που συλλέχθηκαν από τσίχλες δημιουργήθηκαν πορτρέτα νέων ανθρώπων. Από την άλλη, οι καπνιστές στις περισσότερες περιπτώσεις φάνηκε να είναι άνω των 45 και τα πορτρέτα που προέκυψαν από αποτσίγαρα παρουσίαζαν μεσήλικες.

Πηγή: Wired