Φεστιβάλ Αθηνών 2015: Τα καλύτερα της εβδομάδας

Φεστιβάλ Αθηνών 2015: Τα καλύτερα της εβδομάδας
Athens and Epidaurus Festival 2015

Μπήκαμε στην τέταρτη εβδομάδα διεξαγωγής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και, για άλλη μια εβδομάδα, οι επιλογές είναι πολλές και για κάθε γούστο.

Το Φεστιβάλ γιορτάζει φέτος την επέτειο 60 χρόνων δημιουργίας, ως ζωντανός οργανισμός που ανοίγει διάλογο με την κοινωνία, έχει σταθερή, ενεργή παρουσία και ταυτόχρονα εξελίσσεται και πρωτοπορεί. Θεατρικές, χορευτικές και μουσικές παραστάσεις, εικαστικές εκθέσεις και μια πληθώρα παράλληλων δρώμενων και εκδηλώσεων εμπεριέχονται στο φετινό πρόγραμμα, ενώ όπως πάντα δίνεται βήμα σε νέους καλλιτέχνες με τη γυναικεία παρουσία να καταλαμβάνει κεντρική θέση στη φετινή διοργάνωση.

Ακολουθεί η λίστα με τις παραστάσεις που αξίζει να παρακολουθήσετε αυτή την εβδομάδα:

«Straight White Men», της Young Jean Lee

Young Jean Lee’s Theatre Company

Κεντρική μορφή της νεοϋρκέζικης θεατρικής σκηνής, η κορεατικής καταγωγής Young Jean Lee διαπραγματεύεται ζητήματα ταυτότητας –εθνική, κοινωνική, σεξουαλική- αμφισβητώντας τις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες αξίες. Στο Straight White Men, η πρωτοεμφανιζόμενη στην Ελλάδα δραματουργός και σκηνοθέτης εστιάζει στο ανδρικό πρότυπο των δυτικών κοινωνιών: τoν λευκό, ετερόφυλο άντρα. Σε ένα ηθελημένα συμβατικό, νεονατουραλιστικό σκηνικό, τέσσερις εξαιρετικοί ηθοποιοί υποδύονται έναν πατέρα και τρεις γιούς∙ σαν μακρινός απόηχος του Θάνατου του Εμποράκου του Μίλλερ.

Tι θα συμβεί αν ο γιος διαψεύσει τις οικογενειακές προσδοκίες, τι γίνεται αν χάσουμε το μεγαλύτερο προνόμιο μας- το να ξεχάσουμε ότι είμαστε προνομιούχοι;

Στα Αγγλικά με Ελληνικούς υπέρτιτλους.

Πειραιώς 260, Κτίριο Η

22-24 Ιουνίου

Ώρα έναρξης: 21:00

Margin Release

Λενιώ Κακλέα και Kerem Gelebek

Η μάσκα ή, πιο σωστά, η ιδέα του εκμαγείου αποτέλεσε κεντρικό πυρήνα στη νέα δημιουργία της Λενιώς Κακλέα, Margin Release, ένα ντουέτο της ίδιας με τον Τούρκο χορευτή Κερέμ Γκελεμπέκ. Το στοίχημα για την Ελληνίδα χορογράφο, που ζει και εργάζεται στο Παρίσι, αυτή τη φορά ήταν να ερευνήσει πώς ένα αντικείμενο στενά συνδεμένο με τις παραδόσεις του θεάτρου και του χορού μπορεί να μετατραπεί σε εργαλείο αυτοανάλυσης, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα τη σχέση με την ετερότητα. Φορώντας μάσκα αλλάζεις τη ματιά, τη σχέση με το άλλο σώμα, για να βρεθείς αντιμέτωπος με το θεμελιώδες ερώτημα «Ποιοι είμαστε;».

Πειραιώς 260, Κτίριο Ε

25-26 Ιουνίου

Ώρα έναρξης: 21:00

Αφιέρωμα στον Romeo Castellucci

Προβολές και συνάντηση με το κοινό

O Ρομέο Καστελλούτσι γεννήθηκε το 1960 στην Τσεζένα. Το 1981, σε συνεργασία με την αδελφή του Κλαούντια και την Κιάρα Γκουίντι, ιδρύει τη Socìetas Raffaello Sanzio.

Μαζί δημιουργούν ένα θέατρο που δίνει έμφαση στο εικαστικό στοιχείο και τη σωματικότητα χωρίς να επικεντρώνεται στο θεατρικό κείμενο, ένα θέατρο που απευθύνεται πρωτίστως στις προσλαμβάνουσες του θεατή.

Το 1998, η παράσταση Ιούλιος Καίσαρας κάνει αίσθηση στο Φεστιβάλ της Αβινιόν. Πρόκειται για ένα θέαμα όπου όλα τα πρόσωπα του έργου ενσαρκώνονται από πληγωμένα, φθαρμένα και άρρωστα σώματα. Δύο χρόνια αργότερα, η Socìetas παρουσιάζει το Ταξίδι στην άκρη της νύχτας, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φερντινάν Σελίν και προτείνει ένα «ταξίδι» στην αποδόμηση της γλώσσας.

Ανάμεσα στο 2002 και το 2004, το έργο Tragedia Endogonidia εξερευνά το διαχρονικό χαρακτήρα της τραγωδίας σε δώδεκα διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης. Το 2008, ως προσκεκλημένος καλλιτέχνης του 62ου Φεστιβάλ της Αβινιόν, παρουσιάζει σε ελεύθερη απόδοση την τριλογία του Δάντη Θεία Κωμωδία: Κόλαση, Καθαρτήριο, Παράδεισος.

Για πρώτη φορά καλεσμένος στη Γαλλία από το Théâtre de Mai, που δημιούργησαν και διευθύνουν ο François Le Pillouër και η Marie-Odile Wald, παρουσιάζει το 1993 το έργο Amleto, la veemente esteriorità della morte di un mollusco και εν συνεχεία στο Εθνικό Θέατρο της Βρετάνης στη Ρεν το έργο Genesi, Buchettino, XIV Crescita Prato et Storia dell’Africa Contempοranea.

Έπειτα από πολύχρονη εργασία στην Τσεζένα, στο Έσσεν και στην Αμβέρσα, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρεν, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Χορού και Θεάτρου, δημιουργεί το Μαύρο Πέπλο του Ιερέα.

Α) Πρόγραμμα Προβολών

28 Ιουνίου – Πειραιώς 260 (Δ)

1. Δεκαετία 1980 / 14:00-15:10

2. Δεκαετία 1990 / 15:15-16:45

3. Tragedia Endogonidia / 17:30-19:10

4. 2006-2012 / 19:15-20:15

Β) Συνάντηση του Romeo Castellucci με το κοινό

29 Ιουνίου, 18:00-19:45 – Πειραιώς 260 (Η)

Με διερμηνεία στα ελληνικά.

Weaving Chaos

Τάνια Καρβάλιο

Τι συνδέει την Οδύσσεια με την Πορτογαλίδα χορογράφο Τάνια Καρβάλιο; Αρχικά ως μέλος της πανκ κολεκτίβας Bomba Suicida και αργότερα ως ανεξάρτητη δημιουργός, η Καρβάλιο κατάφερε να παραμείνει προσηλωμένη στη δική της Ιθάκη, την κίνηση. Στην πρώτη της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών, με το Weaving Chaos, επιχειρεί μια κατάδυση στο υλικό του Ομήρου επαναπροσεγγίζοντας το αίσθημα του νόστου και της ατελεύτητης περιπλάνησης. Επηρεασμένη φανερά από την ανεξάντλητη δραματική εικονοποιία του έπους, ανασυνθέτει επί σκηνής ένα πολυάνθρωπο γλυπτό, μιαν ιδιαίτερου ύφους χορογραφία, με πρωταγωνιστή το πάσχον σώμα.

Πειραιώς 260, Κτίριο Η

27-28 Ιουνίου

Ώρα έναρξης: 21:00

«Ο μαγεμένος αυλός», του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Athens Open Air Film Festival

Εγκαινιάζεται φέτος μια συνεργασία του Φεστιβάλ Αθηνών με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Athens Open Air Film Festival.

Ο μαγεμένος αυλός του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (1975) είναι μια κινηματογραφική μεταφορά της μεγαλειώδης όπερα του Βόφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, που μιλάει για τον θρίαμβο της αγάπης ενός αγοριού κι ενός κοριτσιού επάνω στις δυνάμεις του σκότους, κινηματογραφείται αριστοτεχνικά από τον σπουδαίο Σουηδό σκηνοθέτη, χρησιμοποιώντας το θεσπέσιο λιμπρέτο του Εμάνουελ Σικανέντερ και χτίζοντας έναν πανέμορφο κόσμο παραμυθιού γύρω από τις διαχρονικές έννοιες του έρωτα, της αλήθειας και της αρετής ως ισχυρά εφόδια ενάντια στο Κακό.

Πειραιώς 260, Κήπος Δ

28 Ιουνίου

Ώρα έναρξης: 21:30

*Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους συντελεστές των παραστάσεων και τα εισιτήρια, επισκεφθείτε το: greekfestival.gr

Δημοφιλή