Νέο σκάνδαλο για τη Volkswagen: Κατηγορείται ότι συνεργάστηκε με την στρατιωτική δικτατορία στη Βραζιλία

Νέο σκάνδαλο για τη Volkswagen: Κατηγορείται ότι συνεργάστηκε με την στρατιωτική δικτατορία στη Βραζιλία
CHICAGO, IL - SEPTEMBER 22: A sign marks the location of a Volkswagen dealership on September 22, 2015 in Chicago, Illinois. The Environmental Protection Agency (EPA) has accused Volkswagen of installing software on nearly 500,000 diesel cars in the U.S. to evade federal emission regulations. The cars in question are 2009-14 Jetta, Beetle, and Golf, the 2014-15 Passat and the 2009-15 Audi A3. As many as 11 million cars worldwide could be affected by the deception. (Photo by Scott Olson/Getty Images)
CHICAGO, IL - SEPTEMBER 22: A sign marks the location of a Volkswagen dealership on September 22, 2015 in Chicago, Illinois. The Environmental Protection Agency (EPA) has accused Volkswagen of installing software on nearly 500,000 diesel cars in the U.S. to evade federal emission regulations. The cars in question are 2009-14 Jetta, Beetle, and Golf, the 2014-15 Passat and the 2009-15 Audi A3. As many as 11 million cars worldwide could be affected by the deception. (Photo by Scott Olson/Getty Images)
Scott Olson via Getty Images

Μετά το σκάνδαλο με τους κινητήρες ντίζελ, η Volkswagen εμπλέκεται σε νέα υπόθεση. Πιο συγεκρκιμένα, κατατέθηκε μήνυση από πρώην εργαζόμενους και ακτιβιστές στο Σάο Πάολο εναντίον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την κατηγορία ότι επέτρεψε τα βασανιστήρια και τις διώξεις αντιφροντούντων επί της στρατιωτικής δικτατορίας στη Βραζιλία.

Η μήνυση κατατίθεται ενώ ο όμιλος βρίσκεται ήδη αντιμέτωπος με το τεράστιο σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ, έχοντας παραδεχτεί ότι 11 εκατομμύρια από τα οχήματά του σε όλο τον κόσμο ήταν εξοπλισμένα με λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων, όπως αποκαλύφθηκε ύστερα από ελέγχους στις ΗΠΑ.

Στη Βραζιλία, η μήνυση που κατατέθηκε από το «Φόρουμ εργαζομένων για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και την αποκατάσταση», με την υποστήριξη συνδικάτων, δικηγόρων και ακτιβιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αναφέρεται στις δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής δικτατορίας (1964-1985).

«Η Volkswagen δεν ήταν η μοναδική εταιρία που είχε εμπλακεί αλλά είχε διαχειριστικό ρόλο στο Σάο Πάολο και μάλιστα συντόνιζε τις άλλες», εταιρίες, εξήγησε ο Σεμπάστιαν Νέτο, ένας από τους επικεφαλής του Φόρουμ. Τα έγγραφα που έχουμε σε βάρος της είναι καταστροφικά, με την έννοια ότι η Volkswagen επέτρεψε την ύπαρξη αστυνομικού κράτους εντός της εταιρίας και συλλήψεις κατευθείαν από τις θέσεις εργασίας.

Η δικαστική διαδικασία υποστηρίζεται από δικηγόρους που συμμετείχαν στην Εθνική Επιτροπή Αλήθειας που συγκροτήθηκε το 2012 από την αριστερή πρόεδρο Ντίλμα Ρούσεφ για να διερευνηθούν τα εγκλήματα της στρατιωτικής δικτατορίας.

«Εργαζόμενοι της Volkswagen υπέστησαν βασανιστήρια και παράνομες κρατήσεις, άλλοι μπήκαν στην ανεργία και στη "μαύρη λίστα", παρακολουθούν παράνομα», δήλωσε η Ρόζα Καρντόζο, μια από τις δικηγόρους που συντόνισε το έργο της επιτροπής και σήμερα εκπροσωπεί αρκετά θύματα.

Η μήνυση, που διεκδικεί αποζημιώσεις συλλογικά από τον όμιλο, αναφέρει 12 πρώην εργαζόμενους που συνελήφθηκαν και βασανίστηκαν μέσα στο εργοστάσιο του ομίλου στο Σάο Μπερνάρντο ντο Κάμπο, κοντά στο Σάο Πάολο, καθώς και δεκάδες άτομα που μπήκαν στη μαύρη λίστα. «Με οδήγησαν με χειροπέδες στο τμήμα προσωπικού και εκεί άρχισαν να με βασανίζουν», διηγείται ένας από αυτούς, ο Λούτσιο Μπελεντάνι, κομμουνιστής και εργαζόμενος της Volkswagen, 28 ετών την εποχή που διαδραματίζονταν τα γεγονότα. Ο Λούτσιο στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε κέντρο κράτησης όπου πέρασε ένα χρόνο εν αναμονή της δίκης του.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)

Δημοφιλή