Σκάνδαλο Volkswagen: 2,8 εκατ. με «πειραγμένο» λογισμικό στη Γερμανία

Σκάνδαλο Volkswagen: 2,8 εκατ. με «πειραγμένο» λογισμικό στη Γερμανία
In this Sept. 23, 2015 photo, Zandy Hartig poses for a picture in her 2013 Volkswagen Jetta Sportwagen diesel in Studio City, Calif. Following disclosures that Volkswagen developed software for its 2-liter diesel engine that could better control pollutants during testing than in real-world driving, there thereâs a lot up in the air for owners of Jettas, Golfs, Passats and Beetles and Audiâs A3. (AP Photo/Chris Carlson)
In this Sept. 23, 2015 photo, Zandy Hartig poses for a picture in her 2013 Volkswagen Jetta Sportwagen diesel in Studio City, Calif. Following disclosures that Volkswagen developed software for its 2-liter diesel engine that could better control pollutants during testing than in real-world driving, there thereâs a lot up in the air for owners of Jettas, Golfs, Passats and Beetles and Audiâs A3. (AP Photo/Chris Carlson)
ASSOCIATED PRESS

Περίπου 2,8 εκατομμύρια οχήματα τα οποία κυκλοφορούν στη Γερμανία και έχουν κατασκευαστεί από τον όμιλο της Volkswagen είναι εφοδιασμένα με το παράνομο λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπών ρύπων, αποκάλυψε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ μιλώντας ενώπιον των κοινοβουλευτικών στην Μπούντεσταγκ.

Ο Ντόμπριντ επισήμανε επίσης ότι ανάμεσα στα οχήματα με αυτό το λογισμικό, η αποκάλυψη της ύπαρξης του οποίου προκάλεσε παγκόσμιο σκάνδαλο, βρίσκονται και ελαφριά επαγγελματικά οχήματα. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κινητήρες που είναι εφοδιασμένοι με αυτό το σύστημα χρησιμοποιούν ντίζελ ως καύσιμο και είναι αυτοί του 1,6 λίτρου και των 2 λίτρων, όπως είχε ήδη αναφέρει την προηγουμένη, ενώ κατά τα φαινόμενα, όπως πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην ομοσπονδιακή Βουλή, το σκάνδαλο αφορά και τον κινητήρα του 1,2 λίτρου.

Η Volkswagen παραδέχθηκε αυτή την εβδομάδα, μετά τις αποκαλύψεις των αμερικανικών αρχών, ότι με το επίμαχο λογισμικό είναι εφοδιασμένα περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως. Το λογισμικό είναι σχεδιασμένο για να παραπλανά τις αρχές οι οποίες διεξάγουν ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων των κινητήρων. Η κατανομή τους ανά χώρα δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή, ούτε ο κατάλογος των μοντέλων της εταιρείας.

Είναι βεβαιωμένο ότι εμπλέκονται οχήματα της VW και της Audi, όμως στον όμιλο ανήκουν και άλλες μάρκες, όπως η Seat, η Skoda και η Porsche, μεταξύ άλλων. Η Volkswagen έχει υποσχεθεί να δώσει λεπτομέρειες προσεχώς, την ώρα που οι αρχές σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ετοιμάζονται να διεξαγάγουν ελέγχους και έρευνες.

Όλες οι χώρες βρίσκονται σε επαγρύπνηση και αναμένουν να ενημερωθούν σε ποιο βαθμό τις αφορά το σκάνδαλο. «Αναμένουμε τις πληροφορίες της Volswagen», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών της Τσεχίας, οι οποίες «θα πρέπει να φθάσουν σε εμάς την επόμενη εβδομάδα». Στην Τσεχία είναι εγκατεστημένο ένα μεγάλο εργοστάσιο της Σκόντα, η οποία ενδέχεται να χρειαστεί να ανακαλέσει χιλιάδες οχήματα.

Μετά τις δηλώσεις Ντόμπριντ η μετοχή του ομίλου VW πήρε την κατιούσα στο χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης, όπου το πρωί σημείωνε άνοδο. Έχανε 4,55% στις 16:50, βρισκόταν δηλαδή 34% κάτω από το επίπεδο της περασμένης Παρασκευής.

Στο μεταξύ, στις ΗΠΑ οι αρχές ανακοίνωσαν την ενίσχυση των ελέγχων τους στα οχήματα με κινητήρες ντίζελ μετά την αποκάλυψη της απάτης του ομίλου Volkswagen (VW), ο οποίος είχε εφοδιάσει με ειδικό λογισμικό εκατομμύρια κινητήρες ώστε να προκύπτουν ψευδείς τιμές στους ελέγχους εκπομπών ρύπων.

«Οι τεχνολογίες εξελίσσονται και πρέπει να προσαρμοστούμε», ανέφερε ο Κρίστοφερ Γκράντλερ, στέλεχος της αμερικανικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος (EPA), προβαίνοντας ταυτόχρονα στη διαβεβαίωση ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ενημερωθούν έγκαιρα για τους νέους ελέγχους και τις προδιαγραφές που πρέπει να τηρούνται.

«Αναπτύσσουμε μια νέα προσέγγιση και νέους ελέγχους», πρόσθεσε ο ίδιος.

Από σήμερα, η EPA θα πραγματοποιεί ελέγχους σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ «που ήδη βρίσκονται σε κυκλοφορία» στις ΗΠΑ, για να ανιχνευθεί η ενδεχόμενη χρήση παρόμοιου λογισμικού από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο Γκράντλερ απέφυγε πάντως να δώσει αναλυτικές λεπτομέρειες για τη νέα διαδικασία, ώστε όπως είπε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μην είναι σε θέση να προσαρμοστούν εκ των προτέρων σ' αυτές.

(πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο)

Δημοφιλή