Financial Times: Η Κομισιόν γνώριζε εδώ και δύο χρόνια για το σκάνδαλο Volkswagen

Financial Times: Η Κομισιόν γνώριζε εδώ και δύο χρόνια για το σκάνδαλο Volkswagen
A man looks through binoculars as he stands next to a corporate logo of Volkswagen on the rooftop of the former power plant of the German car manufacturer in Wolfsburg, Germany, Friday, Sept. 25, 2015. Volkswagen's supervisory board is meeting Friday to discuss who to name as CEO after Martin Winterkorn quit the job this week over an emissions-rigging scandal that's rocking the world's top-selling automaker. (Rainer Jensen/dpa via AP)
A man looks through binoculars as he stands next to a corporate logo of Volkswagen on the rooftop of the former power plant of the German car manufacturer in Wolfsburg, Germany, Friday, Sept. 25, 2015. Volkswagen's supervisory board is meeting Friday to discuss who to name as CEO after Martin Winterkorn quit the job this week over an emissions-rigging scandal that's rocking the world's top-selling automaker. (Rainer Jensen/dpa via AP)
ASSOCIATED PRESS

Επικαλούμενο έκθεση του 2013, δημοσίευμα των Financial Times, αναφέρει ότι η Κομισιόν γνώριζε εδώ και δυο χρόνια για το λογισμικό - απάτη που χρησιμοποιούσε η εταιρεία για να ξεγελάει τα τεστ εκπομπής ρύπων.

Σύμφωνα με την έκθεση, αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχαν προειδοποιήσεις για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices), δηλαδή του λογισμικού που χρησιμοποίησε η γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανία.

Η έκθεση ήταν του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και προειδοποιούσε για τις προκλήσεις που έθεταν τα συστήματα αναστολής και πως ήταν σε θέση να παραποιήσουν αποτελέσματα στις μετρήσεις για πετρελαιοκίνητα οχήματα. Η έκθεση του 2013 δείχνει πως η ΕΕ γνώριζε ότι τα συστήματα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των τεστ ρύπανσης. Αλλά οι ρυθμιστικές αρχές δεν κατάφεραν στην συνέχεια να κυνηγήσουν το ζήτημα, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία ήταν παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007.

Η έκθεση του 2013 υποστήριζε ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι σε εργαστήρια, για να μειώνεται ο κίνδυνος παραποίησης. Τεστ εκπομπής ρύπων που διενέργησε στο δρόμο το Κοινό Κέντρο Ερευνών «δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου ξεπερνούσαν σημαντικά τα κριτήρια των ρυθμιστικών αρχών» προσέθετε η έρευνα. «Τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο δείχνουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας».

Από τότε που η ΕΕ απαγόρευση τα συστήματα αναστολής το 2007, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπάθησε να εισάγει νομοθεσία για τον έλεγχο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε ένα πιο ρεαλιστικό «πραγματικό περιβάλλον».

Η αδυναμία των ρυθμιστικών αρχών στην ΕΕ να αποκαλύψουν αυτήν την απάτη ρίχνει φως στην μεγάλη δύναμη επιρροής της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία έχει επενδύσει τεράστια ποσά στο ντίζελ, αναφέρουν οι Financial Times. Περίπου το 53% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι ντίζελ, από 10% από τις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Υπενθυμίζεται ότι η Volkswagen έχει βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα από την περασμένη Παρασκευή όταν οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ αποκάλυψαν ότι είχε πειράξει τα πετρελαιοκίνητα οχήματα του για να περάσουν τους ελέγχους εκπομπής ρύπων, ανοίγοντας τον δρόμο για την επιβολή κυρώσεων και προστίμων.

Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος ανέφερε ότι η VW είχε τοποθετήσει λογισμικό γνωστό ως σύστημα αναστολής, που ενεργοποιούσε τον έλεγχο ρύπων όταν το όχημα βρισκόταν στο εργαστήριο αλλά τον απενεργοποιούσε αμέσως μετά. Το σύστημα σήμαινε ότι τα αυτοκίνητα όταν ήταν στον δρόμο παρήγαγαν ως και 40 φορές περισσότερα διοξείδια του αζώτου από αυτά που επιτρέπουν τα περιβαλλοντικά στάνταρ των ΗΠΑ.

Αρχικά το ενδιαφέρον είχε στραφεί αποκλειστικά σε αυτοκίνητα της Volkswagen στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά η Γερμανία ανακοίνωσε πως η εταιρεία έχει κάνει την ίδια παράβαση και στην Ευρώπη.

Δημοφιλή