Κατερίνα Νανοπούλου Headshot

Feel: Το βραχιόλι που μπορεί να αναγνωρίσει αν είστε χαρούμενοι ή λυπημένοι είναι φτιαγμένο από Έλληνες

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε:
FEEL
feel
Εκτύπωση

Ο Χάρης Tσίρμπας και ο Γιώργος Ελευθερίου γνωρίζονται από παιδιά, πήγαν στο ίδιο σχολείο και σπούδασαν στην ίδια σχολή (Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΕΜΠ). Μπορεί οι δρόμοι τους να χωρίστηκαν για ένα μικρό διάστημα, αλλά μία κουβέντα, μεταξύ σοβαρού κι αστείου, ήταν η αφορμή για να δημιουργήσουν το Feel, ένα βραχιόλι που αναγνωρίζει τα ανθρώπινα συναισθήματα και προσφέρει συμβουλές ψυχικής ανάτασης. Έχοντας την έδρα τους στην Αμερική και παράρτημα της εταιρείας τους στην Ελλάδα, έχουν καταφέρει να προκαλέσουν αίσθηση με αυτή τους την ιδέα και να βρίσκονται ήδη στη λίστα με τις πιο σημαντικές startups. Φαίνεται ότι αυτή είναι μόνο η αρχή για τον Χάρη, τον Γιώργο και την υπόλοιπη ομάδα τους, οι οποίοι μίλησαν στην HuffPost Greece για αυτό τους το εγχείρημα.

Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε τι είναι το Feel;

Το Feel είναι το πρώτο έξυπνο βραχιόλι που αναγνωρίζει αυτόματα τα ανθρώπινα συναισθήματα καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, και προσφέρει συμβουλές για ψυχική ευεξία. Οι ενσωματωμένοι αισθητήρες στο βραχιόλι καταγράφουν μια σειρά βιοσημάτων από τον καρπό του χρήστη, όπως τον καρδιακό παλμό, τη θερμοκρασία και την εφίδρωση, ενώ στο παρασκήνιο, οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης αναγνωρίζουν τη συναισθηματική του κατάσταση. Παράλληλα, η εφαρμογή του Feel στο κινητό λειτουργεί σαν ένα συναισθηματικό ημερολόγιο για το χρήστη, που του δείχνει πώς ένιωσε μέσα στην ημέρα, τον βοηθάει να διακρίνει συναισθηματικά μοτίβα, και του παρέχει προσωποποιημένες συμβουλές για να βελτιώσει τις συναισθηματικές του συνήθειες. Επιπλέον, η εφαρμογή θα σχεδιάζει ένα ολοκληρωμένο προσωπικό πρόγραμμα, βασισμένο στις αρχές της ψυχολογίας, που θα οδηγεί το χρήστη από τα αρνητικά συναισθήματα στα θετικά.

feel
Μερικά από τα μέλη της ομάδας του Feel.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα του Feel;

Η ιδέα γεννήθηκε πριν περίπου ένα χρόνο, στη μέση μιας κουβέντας για τις δυνατότητες των wearables και τη μεγάλη απήχηση που έχουν στην αμερικανική αγορά. Μεταξύ σοβαρού και αστείου, συζητήσαμε ότι δεν έχει μείνει τίποτα πια που να μην μπορεί να μετρηθεί, παρά μόνο τα συναισθήματά μας, όπως τόνισε ο Γιώργος. Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό (η απάντηση ήρθε από τον Χάρη) και κάπως έτσι, η ιδέα του Feel είχε μόλις γεννηθεί.

Πιστεύετε ότι οι άνθρωποι δυσκολευόμαστε να έρθουμε σε επαφή με το συναίσθημά μας; Με ποιον τρόπο βοηθά το Feel σε αυτό;
Έχει αποδειχθεί ότι τα αρνητικά συναισθήματα που βιώνουμε στην καθημερινότητά μας, όπως είναι το άγχος, η θλίψη και ο θυμός έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αμερική, μια χώρα 300 εκ. κατοίκων, συνταγογραφούνται κάθε χρόνο 273 εκατομμύρια συνταγές για αντικαταθλιπτικά φάρμακα, ενώ το 22% των ανθρώπων πιστεύει ότι πάσχει από κάποιας μορφής κατάθλιψη. Παράλληλα, η κακή ψυχολογική κατάσταση και το άγχος μπορεί να προκαλέσουν και να επιδεινώσουν θέματα υγείας. Πέρα όμως από τη μακροζωία, είναι σημαντική η επίπτωση αυτών των αρνητικών συναισθημάτων στην ποιότητα της ζωής, αφού επηρεάζουν αρνητικά τις διαπροσωπικές σχέσεις, τη σεξουαλική ζωή, και την επαγγελματική επιτυχία.

woman strong vintage

Οι άνθρωποι, άλλοτε συνειδητά και άλλοτε ασυνείδητα, αναπτύσσουμε τη διανοητική, αλλά αμελούμε τη συναισθηματική μας ευφυΐα. Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, ειδικά στις μεγάλες πόλεις, πολλές φορές δεν μας αφήνουν χρονικά περιθώρια για να έρθουμε σε επαφή με τα συναισθήματά μας. Έτσι, προσπαθώντας να ανταποκριθούμε σε όλες μας τις υποχρεώσεις, συχνά ξεχνάμε να “νιώσουμε”! Το πρόβλημα είναι ότι ακόμα κι όταν στιγμιαία καταλαβαίνουμε πώς νιώθουμε, δεν μπορούμε να δούμε το συνολικό συναισθηματικό μας μοτίβο και να αναγνωρίσουμε τις αιτίες που μας προκάλεσαν αυτά τα συναισθήματα.

Δεν μπορούμε να αλλάξουμε κάτι το οποίο δεν μετράμε, συνεπώς, για να αλλάξουμε τις συνήθειες που μας προκαλούν αρνητικά συναισθήματα, το πρώτο βήμα είναι η συνειδητοποίησή τους και το επόμενο η δημιουργία καινούριων θετικών συναισθηματικών συνηθειών.

Το Feel έρχεται να καλύψει αυτό το κενό, βοηθώντας τους χρήστες να αποκτήσουν “συνείδηση” των συναισθημάτων τους και να αναγνωρίσουν τις συνθήκες και τα γεγονότα που τους επηρεάζουν είτε θετικά, είτε αρνητικά. Έτσι, το Feel θα σχεδιάζει ένα ολοκληρωμένο προσωπικό πλάνο, βασισμένο στις αρχές της γνωσιακής συμπεριφοριστικής θεραπείας, που θα οδηγεί το χρήστη από τα αρνητικά συναισθήματα προς τα θετικά.

Έχετε την έδρα σας στην Αμερική. Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει κανείς σε μία χώρα που ναι μεν οι ευκαιρίες είναι πολλές, αλλά η προσφορά, επίσης, είναι αυξημένη;

Πράγματι, στην Αμερική οι ευκαιρίες είναι μεγαλύτερες. Για παράδειγμα, οι ευκαιρίες χρηματοδότησης από μεγάλους επενδυτές είναι πολυάριθμες. Υπάρχει ένα ευνοϊκό πλαίσιο γύρω από τις startup εταιρείες που ξεκινάει από τη σύλληψη μιας ιδέας πολύ πριν την ίδρυση μιας εταιρείας, και συνεχίζεται μέχρι την έξοδό της στην αγορά με ένα ολοκληρωμένο προϊόν. Επίσης, βοηθάει πολύ η δημοσιότητα που δέχονται τα startups στην Αμερική, και η εξοικείωση του κοινού με τις καινοτομίες που φέρνουν στην αγορά.

Επιπρόσθετα είναι σημαντικό το γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε σε μια χώρα που το μέγεθος αγοράς των wearables είναι μεγάλο. Για την ακρίβεια, στην Αμερική υπάρχουν αυτή τη στιγμή τα μισά wearables παγκοσμίως. Τα ερεθίσματα, που λαμβάνουν οι καταναλωτές από το κοινωνικό και εργασιακό περιβάλλον που σχετίζονται με την τεχνολογία των wearables, είναι καθημερινά και βρίσκονται πλέον παντού, από τον τομέα της άθλησης μέχρι το χώρο της μόδας. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ένας στους 5 Aμερικανούς έχει στην κατοχή του μια wearable συσκευή.

feel
Η ομάδα του παραρτήματος της εταιρείας στην Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή, και οι προκλήσεις είναι περισσότερες στην αμερικανική αγορά. Ειδικά ιδέες που έρχονται από ομάδες, των οποίων η βάση βρίσκεται εκτός Αμερικής, είναι δύσκολο να ακουστούν και να τραβήξουν την προσοχή επενδυτών. Επιπλέον, δεδομένου του μεγάλου αριθμού των startup εταιρειών, αυξάνεται ο ανταγωνισμός τόσο στη χρηματοδότηση όσο και στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, οι οποίοι εκτίθενται σε πληθώρα νέων τεχνολογιών και προϊόντων. Το γεγονός αυτό κάνει τους καταναλωτές να γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί, αποζητώντας ό,τι πιο καινοτόμο και πιο εύχρηστο για να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Στη δική μας περίπτωση, η ομάδα έχει χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας στην Αμερική και την Ευρώπη, έχοντας δουλέψει για πολύ μεγάλες εταιρείες και ερευνητικά ιδρύματα, κάτι το οποίο σίγουρα λειτουργεί θετικά για την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Επίσης, η τεχνολογική καινοτομία που φέρνει το Feel, η πληθώρα εφαρμογών του, και το αντίκτυπο που μπορεί να έχει στον άνθρωπο, έχουν βοηθήσει να μην περνάμε απαρατήρητοι.

Η ιστοσελίδα L.A TechWatch σας κατέταξε μέσα στις 4 πιο σημαντικές startups αυτή τη στιγμή. Πώς νιώθετε γι' αυτό;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η τεχνολογία που αναπτύσσουμε έχει ξεκινήσει να προσελκύει το ενδιαφέρον τόσο του τύπου όσο και των καταναλωτών, καθώς δείχνει ότι η προσπάθεια που κάνουμε είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Παράλληλα, είναι ένας πάρα πολύ καλός τρόπος για να ενημερώσουμε τον κόσμο για το προϊόν μας και το αντίκτυπο που μπορεί αυτό να έχει στην καθημερινή του ψυχολογία και στην ποιότητα της ζωής του.

Ένα άλλο παράδειγμα τέτοιας αναγνώρισης είχαμε στο Launch, μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις για Wearables και Internet of Things στο Σαν Φρανσίσκο, όπου επιλεγήκαμε ως μια από τις καλύτερες startup εταιρείες για να παρουσιάσουμε το προϊόν μας στη σκηνή.

Όμως, το σημαντικότερο απ' όλα είναι το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν οι καταναλωτές. Τον τελευταίο μήνα έχει εξαπλασιαστεί ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν εγγραφεί στη mailing list μας για να μαθαίνουν τα νέα και την πρόοδό μας.

feel
O Χάρης Tσίρμπας.

Με έδρα στη Νέα Υόρκη, το κέντρο της τεχνολογίας και της ανάπτυξης, πως αποφασίσατε να κάνετε τη θυγατρική σας στην Ελλάδα, μία χώρα που αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις κοινωνικές και οικονομικές αυτή τη στιγμή;

Είναι ένας συνδυασμός προσωπικών και επαγγελματικών λόγων. Η Ελλάδα είναι η χώρα στην οποία γεννηθήκαμε, μεγαλώσαμε, σπουδάσαμε, και σίγουρα, η χώρα στην οποία θέλουμε να ζήσουμε στο μέλλον. Είναι η χώρα που έχουμε τις οικογένειες μας, τους φίλους μας, τους αγαπημένους μας ανθρώπους, οπότε σε προσωπικό επίπεδο είναι πολλά που μας δένουν με την Ελλάδα.

Παρ' όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, το ανθρώπινο δυναμικό της είναι εξαιρετικό (από τα καλύτερα παγκοσμίως). Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το πόσο καλά πηγαίνουν οι Έλληνες που μεταναστεύουν στο εξωτερικό. Έτσι, στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια εστία καινοτομίας και δημιουργικότητας, που θα φέρνει στη χώρα τις καλύτερες πρακτικές από το εξωτερικό, και θα δίνει μια διέξοδο σε ανθρώπους που θέλουν να εργαστούν σε κάτι πολύ καινοτόμο, ενώ βρίσκονται στην Ελλάδα. Μακάρι, να είμαστε η πρώτη από πολλές εταιρείες που θα κάνουν το ίδιο. Ίσως αυτό να αλλάξει τα πράγματα για τη χώρα στο μέλλον.

Πού μπορεί να βρει κανείς το Feel αυτή τη στιγμή; Βρίσκεται στην αγορά;

Αυτή τη στιγμή αναπτύσσουμε τo Feel και ο στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε την προπώληση του προϊόντος την άνοιξη του 2016, ενώ προετοιμαζόμαστε για να βγούμε στην αγορά τα Χριστούγεννα της ίδιας χρονιάς. Στο τεχνολογικό κομμάτι, το Feel αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε στάδιο πρωτοτυποποίησης και δοκιμών. Ήδη έχουμε υλοποιήσει αρκετά πρωτότυπα και αυτήν την περίοδο εργαζόμαστε προς την τελειοποίησή τους.

Τους τελευταίους δύο μήνες, συμμετέχουμε στο πρώτο Hardware Accelerator στο Los Angeles (Make in LA) για να επιταχύνουμε την κατασκευή του προϊόντος μας και την είσοδό μας στην αγορά.

Σε αυτό το πλαίσιο, συμμετέχουμε σε πολλές εκθέσεις στη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ποια είναι τα όνειρά σας για το μέλλον του Feel;

H εταιρεία μας χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες για να αναπτύξει λύσεις για την αναγνώριση, παρακολούθηση και διαχείριση των ανθρώπινων συναισθημάτων με στόχο την υγεία και την ευεξία. Μέσα στα επόμενα χρόνια οραματιζόμαστε ότι το Feel θα είναι μέρος της καθημερινότητας μας και θα μας βοηθάει όλους να νιώσουμε καλύτερα χτίζοντας θετικές συναισθηματικές συνήθειες. Αρχικά θα εστιάσουμε στις αγορές της Βορείου Αμερικής και Δυτικής Ευρώπης, όμως στόχος μας είναι να επεκταθούμε σε όλο τον κόσμο μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, ενώ παράλληλα θα αναπτύσσουμε καινούριες τεχνολογίες που θα αναγνωρίζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα μέσω της φωνής, των εκφράσεων του προσώπου και της ανάλυσης κειμένου.

Οραματιζόμαστε έναν κόσμο όπου το κινητό σας τηλέφωνο θα σας προτρέπει να πάτε για τρέξιμο όταν αγχώνεστε ή να καλείτε ένα αγαπημένο σας πρόσωπο όταν νιώθετε θλιμμένοι. Έναν κόσμο όπου εφαρμογές όπως το Υoutube, ή το Spotify θα σας προτείνουν βίντεο και μουσική ανάλογα με τη διάθεσή σας. Έναν κόσμο όπου θα μπορούμε να διαγνώσουμε ψυχικές ασθένειες, όπως η κατάθλιψη, αρκετά νωρίς ώστε να τις καταπολεμήσουμε αποτελεσματικά. Οραματιζόμαστε έναν πιο χαρούμενο κόσμο, με λιγότερο άγχος, θυμό και θλίψη. Μέχρι τότε, don’t forget to Feel…