ΔΙΕΘΝΕΣ
22/04/2016 11:05 EEST | Updated 22/04/2016 11:07 EEST

Ήταν η Μόνα Λίζα ο εραστής του Λεονάρντο ντα Βίντσι;

MOHD FYROL via Getty Images
Members of the media take pictures during the media preview of The World Premiere of Leonardo Da Vinci's painting 'Earlier Mona Lisa' exhibition in Singapore on December 15, 2014. The World Premiere of Leonardo Da Vinci's exhibition will begin on December 16 till February 1, 2015. AFP PHOTO / MOHD FYROL RESTRICTED TO EDITORIAL USE, MANDATORY MENTION OF THE ARTIST UPON PUBLICATION, TO ILLUSTRATE THE EVENT AS SPECIFIED IN THE CAPTION. (Photo credit should read MOHD FYROL/AFP/Getty Images)

Όσα χρόνια και να περάσουν κάτι νέο θα προκύπτει που θα ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Αυτή τη φορά ο Ιταλός ερευνητής Silvano Vinceti υποστηρίζει ότι ο διάσημος πίνακας βασίστηκε σε δύο μοντέλα, σε αυτό του μαθητευόμενου εραστή του διάσημου ζωγράφου Gian Giacomo Caprotti γνωστός και ως Salai και στο πρόσωπο της Lisa Gherardini μιας γυναίκας εμπόρου από την Φλωρεντία.

Ο ίδιος υποστήριξε πως η μύτη, το μέτωπο και το μυστήριο χαμόγελο της Μόνα Λίζα έχουν χρησιμοποιεί και σε άλλες δημιουργίες του Ντα Βίντσι, στις οποίες είχε ως μοντέλο τον Salai, τον οποίο θαύμαζε με πολλούς τρόπους. Αναφέρει χαρακτηριστικά τα πορτρέτα γνωστά ως "Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής" και "Αγία Άννα", καθώς και στον "Ενσαρκωμένο Άγγελο".

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Telegraph o Salai θεωρείται ότι ξεκίνησε να εργάζεται για τον καλλιτέχνη από ηλικία δέκα ετών όταν τον προσέλαβε για να καθαρίζει το σπίτι του, το 1490. Έμεινε δίπλα στον ζωγράφο για άλλες δύο δεκαετίες.

"Η Μόνα Λίζα είναι ανδρογυναίκα. Μίση γυναίκα, μισή άνδρας. Ο πίνακας βασίστηκε σε δύο μοντέλα. Το πρώτο ήταν η Lisa Gherardini και το δεύτερο ήταν ο Salai, ο μαθητευόμενος του Ντα Βίντσι", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Vinceti

Άμεση ήταν η αντίδραση του Martin Kemp, καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης, του "Trinity College" της Οξφόρδης ,ο οποίος έχει απορρίψει τους ισχυρισμούς ότι ο πίνακας είναι μίξη των δύο φύλων.

Όπως και να έχει ο πίνακας της Μόνα Λίζα ο οποίος εκτίθεται στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, παραμένει αινιγματική και μυστηριώδης, όπως και το χαμόγελό της.