ΕΙΔΗΣΕΙΣ
14/06/2016 13:58 EEST | Updated 14/06/2016 14:29 EEST

Τσίπρας: Χτίζουμε brand name για την Ελλάδα και την Αθήνα

Eurokinissi

Την διαμόρφωση του brand name της Ελλάδας αποφάσισε ο πρωθυπουργός και έδωσε τις σχετικές κατευθύνσεις στο Συμβούλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής, το οποίο για πρώτη φορά συνεδρίασε σήμερα στο Μαξίμου. Στην εισήγησή του ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι «η οικοδόμηση ενός ενιαίου εθνικού σήματος («brand») απαιτεί μακροχρόνιο σχεδιασμό και στοχεύει κυρίως σε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα».

Παράλληλα ανακοίνωσε τις πρωτοβουλίες επικοινωνιακής αντεπίθεσης που θα βελτιώσουν άμεσα την εικόνα της Ελλάδας και δη της Αθήνας. Η στρατηγική της Ελλάδας εδράζεται στην αξιοποίηση μεγάλων γεγονότων της επόμενης περιόδου (π.χ. στο ίδρυμα Νιάρχος) και με αυτογνωσία για την παρούσα κατάσταση. Στο πλαίσιο αυτό ο Αλ. Τσίπρας ανακοίνωσε μία σειρά πρωτοβουλιών (και όχι απλώς μίας διαφημιστικής καμπάνιας, όπως διευκρίνισε) για το προσεχές διάστημα έως τον Οκτώβριο όταν και θα συνεδριάσει εκ νέου το Συμβούλιο για να αξιολογήσει τα αποτελέσματα.

Οι πρωτοβουλίες αφορούν:

-Διπλασιασμός των διαφημιστικών δαπανών στον τομέα του τουρισμού.

-Εφαρμογή επικοινωνιακών προγραμμάτων και δράσεων όλων των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

-Συνεργασία και σύνδεση των γραφείων Tύπου των Υπουργείων με την ΓΓΕΕ με στόχο την ενιαία προβολή του κυβερνητικού έργου στο εξωτερικό και εσωτερικό της χώρας.

-Πρωτοβουλίες επικοινωνιακού χαρακτήρα ανά Υπουργείο, διοργάνωση fame trips, δράση διακεκριμένων και καινοτόμων προσωπικοτήτων (ambassadors).

-Διαδικτυακή πύλη αφιερωμένη στις δράσεις κάθε υπουργείου, με σαφή και κοινή επικοινωνιακή ταυτότητα.

-Την ανάληψη και επικοινωνιακή υποστήριξη μικρών και μεγάλων πρωτοβουλιών οι οποίες θα λειτουργήσουν ως πόλος έλξης του διεθνούς ενδιαφέροντος.

-Τη διεξαγωγή μιας πιο διευρυμένης και εις βάθος μελέτης της εικόνας της Ελλάδας σήμερα τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό, την οποία θα αναλάβει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας σε συνεργασία με τα Γραφεία Τύπου του κάθε Υπουργείου.

Η Αθήνα

Ειδικά για την προώθηση της Αθήνας ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «μπορεί να αποτελέσει μια από τις στρατηγικές για τη βελτίωση της εικόνας της χώρας. Η αξιοποίηση εμβληματικών πόλεων στις στρατηγικές διαχείρισης της εικόνας μιας χώρας αποτελεί συχνό φαινόμενο στη διεθνή πρακτική».

Η «δημιουργική Αθήνα» το σύμβολο της δημιουργικής Ελλάδας, είπε, θα στηρίζεται σε 3 άξονες: α) στον πολιτισμό, β) στην επιχειρηματικότητα και γ) στις πρακτικές αλληλεγγύης και τα πολύ σημαντικά γεγονότα που πρόκειται να συμβούν στην Αθήνα το αμέσως επόμενο διάστημα στο χώρο του πολιτισμού: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Documentα 14.

«Σε αυτή την ιστορική στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να ξαναφτιάξουμε την εικόνα και τη φήμη της Ελλάδας και να προκαλέσουμε εκούσια ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων. Η στρατηγική διαχείριση της εικόνας της χώρας δεν αποτελεί επιλογή, αλλά αναγκαιότητα εθνικής σημασίας», υπογράμμισε ο Αλ. Τσίπρας, τονίζοντας μες νόημα ότι «οφείλουμε να συντάξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επικοινωνιακής πολιτικής, διότι αν δεν διαχειριστούμε εμείς την εικόνα της χώρας μας, κάποιος άλλος θα το κάνει για εμάς».

Δεν είναι άνευ σημασίας ότι στην εισήγησή του ο πρωθυπουργός παραδέχεται τα προβλήματα στην εικόνα της Ελλάδας.

«Στις αρχές της κρίσης, η εικόνα της Ελλάδας μαζί με την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, την Ιταλία και την Ισπανία, ταυτιζόταν με έννοιες όπως η νωθρότητα, η σπατάλη, η μη παραγωγικότητα και συνοδευόταν από εξευτελιστικές για ένα έθνος εικόνες, όπως ενός γουρουνιού (PIGS) το οποίο ζει εις βάρος άλλων χωρών. Η στοχοποίηση που δέχτηκαν τότε οι χώρες του ευρωπαϊκού νότου ήταν άνευ προηγουμένου», είπε και πρόσθεσε πως «τα τελευταία χρόνια η εικόνα της Ελλάδας βάλλεται διαρκώς εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και προσφάτως του προσφυγικού ζητήματος».