Η ομάδα μπάσκετ της Σαγκάης ονομάζεται πλέον Bilibili και οι οπαδοί δεν είναι καθόλου χαρούμενοι

Η ομάδα μπάσκετ της Σαγκάης ονομάζεται πλέον Bilibili και οι οπαδοί δεν είναι καθόλου χαρούμενοι
Facebook

Πώς θα σας φαινόταν εάν οι αθλητικές ομάδες άλλαζαν τα ονόματά τους με αυτά των χορηγών τους; Αν και στηρίζονται σημαντικά στα χρήματά τους, μία τόσο ριζοσπαστική κίνηση δεν έχει γίνει ποτέ. Έως σήμερα δηλαδή.

Προς απογοήτευση των οπαδών τους, οι ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ της Κίνας έχουν αρχίσει να κάνουν ακριβώς αυτό. Νέα προσθήκη στη λίστα είναι η ομάδα μπάσκετ της Σαγκάης, η οποία ανήκει στο πρώην αστέρι του NBA, Yao Ming.

Ο Yao Ming

Στις 13 Οκτωβρίου η ομάδα ανακοίνωσε ότι πλέον θα ονομάζεται “Shanghai Bilibili”, μετά από συμφωνία με το Bilibili, ένα κινέζικο site στο οποίο ανεβαίνουν βίντεο που έχουν να κάνουν με anime, κόμικς και παιχνίδια. Η ομάδα ιδρύθηκε το 1996 και αρχικά ονομαζόταν “Shanghai Sharks”. Το 2009 την αγόρασε ο Ming, θέλοντας έτσι να την σώσει από την οικονομική κατάρρευση.

Αφού την ανέλαβε, ο Ming την ονόμασε “Shanghai Maxxis”, λόγω μίας συμφωνίας με την ομώνυμη εταιρεία ελαστικών που έχει την έδρα της στις ΗΠΑ. Οι όροι της πρόσφατης συμφωνίας με την Bilibili δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστοί, αλλά υπολογίζονται στα 15 εκατ. γουάν (σχεδόν 2.2 εκατ. δολάρια) ετησίως.

Το Ίντερνετ στην Κίνα δεν υποδέχθηκε καθόλου θετικά αυτή την είδηση. «Νόμισα ότι ήταν μία είδηση του Onion (σ.σ. σατυρικό site)», έγραψε ένας χρήστης στην κινέζικη εκδοχή του Twitter, Weibo. Κάποιος άλλος αναρωτήθηκε εάν σειρά έχει μία ομάδα ποδοσφαίρου με την ονομασία “Mamma Mia”. Κάποιοι τόνισαν κοροϊδευτικά ότι από τον συνδυασμός των λέξεων “shark” και “Bilibili” προκύπτει το “shabi”, μία κινέζικη βρισιά που σημαίνει “ηλίθιο μ***ί”. Ορισμένοι έγραψαν ότι λυπούνται όσους θα κάνουν περιγραφή του αγώνα, επειδή θα πρέπει να επαναλαμβάνουν τη λέξη “Bilibili” κατά τη διάρκειά του.

Το σοβαρό της υπόθεσης, όπως σημειώνει σε σχετικό άρθρο του το Quarz, είναι ότι η Κίνα πραγματικά έχει μία παράδοση στο να μην σέβεται τους οπαδούς των αθλητικών ομάδων της. Το 2014, για παράδειγμα, αφότου ο τεχνολογικός κολοσσός Alibaba αγόρασε το 50% της ποδοσφαιρικής ομάδας Guangzhou Evergrande, το Taobao, ένα site αγορών που ανήκει στην Alibaba, προστέθηκε στο επίσημο όνομα. Ως αποτέλεσμα, είναι μάλλον οι ομάδες να μείνουν στη συλλογική μνήμη των οπαδών στην Κίνα, αφού τα ονόματά τους αλλάζουν συνέχεια.