Μέθοδος για τον εντοπισμό αυτών που γράφουν ανειλικρινή σχόλια online

Μέθοδος για τον εντοπισμό αυτών που γράφουν ανειλικρινή σχόλια online
Anonymous teenager in mask on internet at night
Anonymous teenager in mask on internet at night
Peter Dazeley via Getty Images

Νέα μελέτη από τον Κιμ Κουάνγκ Ρέιμοντ Τσου, βοηθό καθηγητή συστημάτων πληροφορικής και κυβερνοασφαλείας του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Σαν Αντόνιο (UTSA) περιγράφει μια μέθοδο εντοπισμού αυτών που δημοσιεύουν ανειλικρινώς σχόλια στο Διαδίκτυο, με σκοπό να φαίνονται «αυθεντικά», ενώ στην πραγματικότητα έχουν σκοπιμότητες (μια πρακτική που είναι γνωστή ως astroturfing).

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του techxplore, η μελέτη περιγράφει μια στατιστική μέθοδο η οποία αναλύει πολλαπλά δείγματα γραφής. Ο Τσου και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι είναι πολύ δύσκολη η πλήρης απόκρυψη/ αλλαγή του στυλ γραφής σε διαφορετικά κείμενα του ίδιου ατόμου. Βάσει των επιλογών λέξεων, της χρήσης σημείων στίξης και του περιεχομένου, η μέθοδος αυτή είναι ικανή να διαπιστώνει πότε ένα ή περισσότερα άτομα ευθύνονται για το γράψιμο των δειγμάτων.

Ο Τσου και οι συνεργάτες του (Τζιαν Πενγκ, Σαμ Ντέντσον, Έλεν Άσμαν) χρησιμοποίησαν δείγματα γραφής από τους πιο δραστήριους σχολιαστές σε πολλαπλές ενημερωτικές ιστοσελίδες, και ανακάλυψαν ότι πολλοί από αυτούς στην πραγματικότητα ήταν τα ίδια άτομα, τα οποία είχαν απλά πολλαπλούς λογαριασμούς.

«Το astroturfing είναι νόμιμο, αλλά είναι ηθικά αμφιλεγόμενο» λέει ο Τσου. «Υπάρχει από τότε που είναι δημοφιλή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Η πρακτική αυτή χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις για τη «χειραγώγηση» και τον επηρεασμό των χρηστών ή των online πελατών/ αγοραστών: Μυστικοί συνεργάτες γράφουν ψευδή reviews επί πληρωμή σε ιστοσελίδες σχετικά με προϊόντα προς πώληση. Επίσης, χρησιμοποιείται στα social media όπου οι astroturfers δημιουργούν πολλαπλούς ψευδείς λογαριασμούς για την «υποστήριξη»/ «επικύρωση» απόψεων, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ομοφωνίας στο κοινό, τη στιγμή που στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα άτομο που υποδύεται τα πολλά.

«Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σειρά λόγων» λέει ο Τσου. «Επιχειρήσεις μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να τονώσουν τη στήριξη στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, ή για να σαμποτάρουν ανταγωνιστές, διασπείροντας αρνητικές απόψεις μέσω ψευδών ταυτοτήτων». Σε αυτό το πλαίσιο, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι η εν λόγω μέθοδος θα αποτελέσει πρόβλημα για τα απανταχού (πληρωμένα ή όχι) «τρολ» του Διαδικτύου, που επιδίδονται σε συστηματικές υβριστικές επιθέσεις, προκλήσεις, δημιουργία εντάσεων και παρενόχληση μέσω Ίντερνετ, συχνά από έναν ή παραπάνω λογαριασμούς.

Δημοφιλή