Τι λέει το πόρισμα των αρχών της Αυστραλίας για την εξαφανισμένη πτήση ΜΗ370 της Malaysia Airlines

Τι λέει το πόρισμα των αρχών της Αυστραλίας για την εξαφανισμένη πτήση ΜΗ370 της Malaysia Airlines
FILE PHOTO - The shadow of a Royal New Zealand Air Force (RNZAF) P3 Orion maritime search aircraft can be seen on low-level clouds as it flies over the southern Indian Ocean looking for missing Malaysian Airlines flight MH370 March 31, 2014. REUTERS/Rob Griffith/Pool/File Photo
FILE PHOTO - The shadow of a Royal New Zealand Air Force (RNZAF) P3 Orion maritime search aircraft can be seen on low-level clouds as it flies over the southern Indian Ocean looking for missing Malaysian Airlines flight MH370 March 31, 2014. REUTERS/Rob Griffith/Pool/File Photo
POOL New / Reuters

Η πτήση MH370 της Malaysia Airlines ήταν πιθανότατα εκτός ελέγχου όταν χάθηκε μυστηριωδώς στη θάλασσα, το 2014, καθώς τα εξωτερικά πτερύγια του αεροπλάνου δεν είχαν πάρει τη θέση που προβλέπεται όταν επιχειρείται προσθαλάσσωση, σύμφωνα με μια έκθεση των αυστραλιανών αρχών που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Η διαπίστωση αυτή διαψεύδει τις θεωρίες σύμφωνα με τις οποίες ο κυβερνήτης του αεροσκάφους διατηρούσε τον έλεγχό του όταν συνέβη το δυστύχημα.

Το Μπόινγκ 777 της μαλαισιανής εταιρείας, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014, λίγη ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο. Κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό και μέχρι σήμερα η εξαφάνισή του παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.

Η έκθεση της αυστραλιανής (ATSB) αποκαλύπτει ότι οι τελευταίες δορυφορικές επικοινωνίες που είχε το Μπόινγκ "δείχνουν ότι το αεροπλάνο κατέβαινε με μεγάλη ταχύτητα" όταν χάθηκε. "Η έκθεση περιλαμβάνει σημαντικές νέες πληροφορίες για το τι πιστεύουμε ότι συνέβη στην πτήση MH370" δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Αυστραλίας Ντάρεν Τσέστερ με την έναρξη μιας τριήμερης συνάντησης εμπειρογνωμόνων στην Καμπέρα προκειμένου να σχεδιαστούν τα επόμενα στάδια των ερευνών.

Η ανάλυση που έγινε στο δεξί εξωτερικό πτερύγιο –το οποίο είχε βρεθεί στα ανοιχτά της Τανζανίας– έδειξε ότι ήταν "κατά πάσα πιθανότητα σε θέση δίπλωσης" κάτι που σημαίνει ότι δεν είχε ξεκινήσει διαδικασία προσθαλάσσωσης στον ωκεανό.

Η ζώνη των ερευνών, έκτασης 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, καθορίστηκε με βάση την υπόθεση ότι κατά τη συντριβή του το αεροσκάφος είχε μείνει πλέον από καύσιμα και είχε μείνει ακυβέρνητο. Παρά τις εντατικές υποθαλάσσιες έρευνες ωστόσο, στα ανοιχτά των δυτικών ακτών της Αυστραλίας, δεν βρέθηκε τίποτα. Οι αναλύσεις που έγιναν σε ορισμένα συντρίμμια που ξεβράστηκαν στα αφρικανικά παράλια δείχνουν ότι οι έρευνες έγιναν στη σωστή περιοχή, σύμφωνα με την ATSB. Μέχρι σήμερα ωστόσο παραμένει άγνωστο γιατί το Μπόινγκ βρέθηκε στο νότιο ημισφαίριο, αλλάζοντας εντελώς κατεύθυνση. Έχουν διατυπωθεί διάφορες εικασίες, όπως για παράδειγμα ότι υπέστη μηχανική βλάβη, ότι υπήρχε σε εξέλιξη αεροπειρατεία ή ότι επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια, οι οποίες συμπληρώνονται από σωρεία θεωριών συνωμοσίας.

Τίποτα όμως δεν επιβεβαιώνει κάποιο από τα σενάρια.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή