CruiseInn: Βιωματικές εμπειρίες και καινοτόμα τεχνολογικά προϊόντα στον Τουρισμό και την Οινογαστρονομία

CruiseInn: Βιωματικές εμπειρίες και καινοτόμα τεχνολογικά προϊόντα στον Τουρισμό και την Οινογαστρονομία
CruiseInn

Στον Πειραιά, από όπου ξεκίνησε την Δευτέρα 17 Οκτώβριου, επέστρεψε την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου, το Celestyal Nefeli, όπου διοργανώθηκε ο τρίτος κατά σειρά διαγωνισμός νεανικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας CruiseInn, έχοντας αναδείξει τις τρεις νικήτριες επιχειρηματικές ιδέες από αυτές που σχηματίστηκαν εν πλω με θέμα τον Τουρισμό και την Οινογαστρονομία.

Ο θεσμός του CruiseInn συνδιοργανώνεται από το ThinkBiz, τον πρώτο φοιτητικό οργανισμό επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, και τη Celestyal Cruises, τη μοναδική εταιρεία κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια, η οποία έχει αναγνωρίσει την οινογαστρονομία ως έναν από τους τρεις κύριους «πυλώνες» της επιχειρηματικής της δράσης.

Οι νικητές Experience Box με τον Δντη Ξενοδοχειακών Λειτουργιών της Celestyal Cruises Α. Οικονόμου

Οι νικητές ανακοινώθηκαν σε μία ιδιαίτερη τελετή που έλαβε χώρα στη Σαντορίνη, στο εντυπωσιακό οινοποιείο της Ένωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων - SantoWines, με θέα την πανέμορφη Καλντέρα και το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης. Στην τελετή βράβευσης παραβρέθηκε και ο Γενικός Διευθυντής της SantoWines, κύριος Ματθαίος Δημόπουλος, ο οποίος καλωσορίζοντας τους 30 συμμετέχοντες του CruiseInn τόνισε ότι η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα είναι οι μόνες διέξοδοι για την περαιτέρω ανάπτυξη των παραδοσιακών οινικών προϊόντων του νησιού.

Αναλυτικά, οι τρεις νικήτριες ομάδες του CruiseInn October 2016 ήταν οι:

1. Experience Box (Αναστασία Καλυβιώτη, Παναγιώτης Κομπής, Νικηφόρος Μποτής, Απόστολος Λιανός, Στέφανος Χριστοφόρου): Ένα premium κουτί εμπειριών από προϊόντα και υπηρεσίες μίας περιοχής που επισκέπτεται ένας τουρίστας, το οποίο παραδίδεται το πρωί κάθε ημέρας διαμονής του σε κάποιο συνεργαζόμενο ξενοδοχείο, ώστε να κάνει τις διακοπές του αξέχαστες.

Στη 2η θέση η WineWise, με τον Γεν. Δντη της SantoWines Μ. Δημόπουλο

2. WineWise (Βίκυ Αντωνοπούλου, Άρης Αρμαόγλου, Στέλιος Σιδέρας, Χρήστος Στεργιόπουλος, Στέργιος Στεργίου): Ένα διαδικτυακό παιχνίδι οινογνωσίας για τα οινοποιεία της Σαντορίνης, που θα εμπλουτίσει την εμπειρία των επισκεπτών τους και θα προβάλλει τα οινοποιεία και τα προϊόντα τους στον υπόλοιπο κόσμο μέσω των social media.

3. «Θέλω τον καφέ μου» (Ελισσάβετ Αβερκιάδη, Αλέξανδρος Ίβος, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος): Ένα chatbot το οποίο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης θα αυτοματοποιήσει την καθημερινή διαδικασία παραγγελίας καφέ για το χρήστη. Το bot θα ρωτά το χρήστη εάν θέλει τον καφέ του τις ώρες που ξέρει ότι συνηθίζει να πίνει καφέ και ο χρήστης θα επιβεβαιώνει απλώς την επιθυμία του στέλνοντας απευθείας παραγγελία στα συνεργαζόμενα καφέ.

Η πρώτη νικήτρια ομάδα θα λάβει ως έπαθλο 3.500 ευρώ, χορηγία της Celestyal Cruises, συνδιοργανώτριας του CruiseInn. Ανακοινώνοντας τον νικητή, ο κύριος Αλέξιος Οικονόμου, Διευθυντής Ξενοδοχειακών Λειτουργιών και Εξυπηρέτησης Πελατών της Celestyal Cruises υπογράμμισε ότι η εταιρεία υποστηρίζει με όλες τις δυνάμεις της εξ αρχής τον διαγωνισμό, καθώς ευθυγραμμίζεται με τους στρατηγικούς πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας, όπως είναι ο Τουρισμός, ο Πολιτισμός και η Οινογαστρονομία.

Όλες οι νικήτριες ομάδες θα λάβουν, επίσης, υπηρεσίες υποστήριξης από τους συνεργάτες του προγράμματος Orange Grove, AceIn, The Cube Athens και Impact Hub Athens, καθώς και ένα χρόνο δωρεάν χρήσης της ενοποιημένης πλατφόρμας επιχειρησιακής διαχείρισης Comidor. Επιπλέον, η πρώτη ομάδα θα λάβει δωρεάν επικοινωνία για ένα χρόνο από το Vodafone CU.

Οι ομάδες δούλεψαν τις ιδέες τους για τέσσερις ημέρες, έλαβαν εκπαίδευση σε ειδικά θεματικά workshop πάνω στο πλοίο και στο τέλος παρουσίασαν τις ιδέες τους σε επιτροπή διεκδικώντας τα έπαθλα. Πριν την αναχώρηση ήδη, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό bootcamp που φιλοξενήθηκε στα γραφεία της tripsta στην Αθήνα, με τη χορηγία και του e-food.gr. Σημαντική πλευρά και αυτού του CruiseInn ήταν η δυνατότητα που έδωσε στις συμμετέχουσες ομάδες να έλθουν σε επαφή με πολλαπλούς τουριστικούς προορισμούς, επαγγελματίες της βιομηχανίας, αλλά και τουρίστες, μέσα από έναν μόνο επιχειρηματικό διαγωνισμό, κάτι που με άλλο μέσο δεν είναι δυνατόν, αλλά και η ενίσχυση των τοπικών επιχειρηματικών κοινοτήτων και η σύνδεσή τους με το κεντρικό startup οικοσύστημα της χώρας.

Στο CruiseInn σχηματίστηκαν, επίσης, οι παρακάτω ομάδες, οι οποίες αν και δεν απέσπασαν κάποια τιμητική θέση, κατάφεραν να κερδίσουν το χειροκρότημα όλων των εμπλεκομένων για την εργασία τους στις 4 ημέρες του διαγωνισμού:

- Be Greek (Νίκος Καύκας, Άννα-Μαρία Ντόβα, Σωτήρης Πίττος, Δημήτρης Σπυριδάκης, Φωτεινή Τάτση, Χρύσα Τερίζη): Προσωποποιημένα tours που θα δίνουν στον επισκέπτη αυθεντικές εμπειρίες της ελληνικής κουλτούρας σε περιοχές ανέγγιχτες από τον μαζικό τουρισμό.

- eTOURIST (Δημήτρης Γερομιχαλός, Γιώργος Ηλίδης, Αθηνά-Νεφέλη Πίτση, Αντώνης Ρούσσος, Βασίλης Φιλιππίδης): Διαδικτυακό marketplace που ενώνει τοπικές επιχειρήσεις, παραγωγούς και υπηρεσίες με τους επισκέπτες ενός τόπου, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα και να τα παραλάβουν είτε στο ξενοδοχείο είτε στον τόπο διαμονής τους.

- Tastyfai (Βασίλης Ηλίας, Μιχάλης Λογοθέτης, Νίκος Σπανός, Γιώργος Στεργιάννης, Σταύρος Τσουρλιδάκης): Πλατφόρμα η οποία έχει σκοπό να βοηθά τους πελάτες ενός εστιατορίου ή winebar/winery να επιλέξουν το κρασί τους μέσω των smartphones τους και QR ή NFC codes που θα εμφανίζουν προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις και τις επιλογές των πελατών.

Το CruiseInn στη διάρκεια του ταξιδιού του στο Αιγαίο επισκέφθηκε και άλλους στρατηγικούς συνεργάτες του προγράμματος, όπως το Aldemar Amilia Mare στην Ρόδο την Τετάρτη 19/10. Εκεί τους συμμετέχοντες υποδέχτηκε η κυρία Βεατρίκη Σέρβου, Διευθύντρια Τουρισμού του Δήμου Ρόδου, ενώ οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τις ιδέες τους σε τοπικούς επιχειρηματίες και επιχειρηματικά στελέχη, όπως η κυρία Ιωάννα Αγγελιδάκη, Marketing Manager της εταιρείας instashop και τον κύριο Θάνο Ζέλκα, CEO της εταιρείας Thaza. Την Πέμπτη 20/10 το CruiseInn βρέθηκε στην Κρήτη και συγκεκριμένα στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου. Εκεί τις επιχειρηματικές ομάδες υποδέχτηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κύριος Απόλλων Φιλιππής, οποίος τόνισε ότι ο Οργανισμός υποστηρίζει την καινοτομία και για αυτό βρέθηκε για τρίτη συνεχή φορά στο πλευρό των διοργανωτών του κρουαζιεροπλοίου της νεανικής επιχειρηματικότητας. Στη συνέχεια, οι έξι επιχειρηματικές ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους και συνομίλησαν με εκπροσώπους από τη Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης, τον Εμπορικό Σύλλογο Ηρακλείου, το Επιμελητήριο Ηρακλείου, το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης και την Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη. Στη συζήτηση συμμετείχε και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου.

Μαζί με τους συμμετέχοντες, στο Celestyal Nefeli ανέβηκαν και εξειδικευμένοι μέντορες, από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και των startups, οι οποίοι καθοδήγησαν στα βήματά τους τις ιδέες που σχηματίστηκαν. Πρόκειται για τους Χάρη Σπινθάκη, Business Developer στην εταιρεία Yoleni's, Αλέξανδρο Αλεξάνδρου, ιδρυτή της TasteLemnos, Μάγκυ Κοντού και Λεωνίδα Κανελλόπουλο, συνιδρυτές της εταιρείας tourismart, και Στέφανο Κατσίμπα, Associate στο επενδυτικό ταμείο VentureFriends.

Το CruiseInn έχει βραβευθεί με Startup Greece Award 2016 και Bronze Event Award 2016, καθώς αποτελεί με διαφορά τον απόλυτο “hackathon” επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, συνδυάζοντας ένα εντατικό πρόγραμμα επιχειρηματικής εκπαίδευσης και την απολαυστική εμπειρία διασκέδασης μίας κρουαζιέρας στο Αιγαίo.

Το CruiseInn ταξιδεύει με την χορηγία της Ένωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων - Santowines, ο οποίος με 1.200 μέλη συνδυάζει την παραγωγή οίνων και άλλων παραδοσιακών προϊόντων υψηλής ποιότητας με την αειφόρο γεωργική ανάπτυξη του νησιού, του ομίλου tripsta (travelplanet24/airtickets®/tripsta), ενός από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία στην παγκόσμια αγορά Τoυρισμού, του efood.gr, του Νο. 1 site παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα, του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, και των ξενοδοχείων Αldemar Amilia Mare & Paradise Village, που αποτελούν μέρος του ομίλου Aldemar Resorts.

Experience partners του CruiseInn είναι το Vodafone-CU, το Uberness, η TasteLemnos και το Comidor - Business Software.

Την αιγίδα τους στο CruiseInn 2016 προσφέρουν επίσης το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ο Δήμος Ρόδου, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας, το Blue Growth και το Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικής. Community Partners του CruiseInn 2016 είναι επιπλέον το Κέντρο Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (AceIn), το Orange Grove, το The Cube Athens το Impact Hub Athens, το British Council στην Ελλάδα, το TEDxUniversityofPiraeus, το Young Executives Shipping Forum, το Code it Like a Girl, το CollegeLink, η EESTEC LC Athens, η isMOOD, το Mindspace και το ADandPRLab του Παντείου Πανεπιστημίου.

Χορηγοί επικοινωνίας της δράσης είναι η Καθημερινή, η Huffington Post Greece, το Oneman, το Fortune Greece, η Athens Voice, το Αθηνόραμα και ο 95.2 Athens DeeJay. Συνεργάτες επικοινωνίας η Metropolis Press, το SBC TV, το Kariera.gr, η Lifo, το Skywalker, το epixeiro.gr, το GetBusy.gr, το Startup.gr και το Portnet.gr. Χορηγοί της διαδικτυακής επικοινωνίας το Frapress.gr, το Mystudentpass.gr, το Neolaia.gr, το Neopolis.gr και το StepUp.

Δημοφιλή