«Υποχώρηση κατά 3,5% σε ετήσια βάση παρουσίασαν οι πωλήσεις απορρυπαντικών στα super market

«Υποχώρηση κατά 3,5% σε ετήσια βάση παρουσίασαν οι πωλήσεις απορρυπαντικών στα super market
eurokinissi

«Αρνητικά επέδρασαν στον εγχώριο κλάδο παραγωγής απορρυπαντικών οι αρνητικές οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που επικράτησαν το 2015, καθώς οι πωλήσεις απορρυπαντικών στα super market το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου υποχώρησαν κατά 3,5% σε ετήσια βάση», αναφέρει ο Αλέξης Νικολαΐδης, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, με αφορμή τη μελέτη της IBHS ΑΕ, στην οποία εξετάζεται ο συγκεκριμένος κλάδος.

Πάντως, σύμφωνα με τη μελέτη, «σημαντικό μέρος της κάμψης αυτής προήλθε και από τα συνεχή προγράμματα προώθησης (εκπτώσεις και προσφορές), που εξακολουθούν να εφαρμόζουν οι εταιρείες, προκειμένου να συγκρατήσουν την πτώση της κατανάλωσης, αλλά και να προστατεύσουν τα επώνυμα προϊόντα τους από τη σημαντική διείσδυση των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, το 50% των πωλήσεων στα απορρυπαντικά και στα είδη προσωπικής υγιεινής πραγματοποιείται, μέσω προσφορών είτε από τους παραγωγούς-προμηθευτές είτε από τις λιανεμπορικές αλυσίδες. Έτσι, οι καταναλωτικές προτιμήσεις καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τον παράγοντα "τιμή" και "προσφορά", ενώ το loyalty έχει περιοριστεί σημαντικά».

Στη μελέτη επισημαίνεται ότι «η καθοδική πορεία εξακολουθεί με πιο έντονο ρυθμό και τους πρώτους μήνες του 2016, καθώς, σύμφωνα με την IRI, ο κλάδος κατέγραψε περαιτέρω πτώση πωλήσεων 6,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Η πτώση αυτή δεν οφείλεται σε μείωση των τιμών, καθώς τα απορρυπαντικά έχουν μεταταχθεί στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ 23%, αλλά στην απότομη κάμψη της ζήτησης για το σύνολο των καταναλωτικών αγαθών. Η καθοδική αυτή πορεία θα εξακολουθήσει και τους επόμενους μήνες, από τη στιγμή που ο υψηλός συντελεστής ΦΠΑ αυξήθηκε περαιτέρω στο 24%, στο πλαίσιο του πρόσφατου πακέτου μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής».

Σύμφωνα με την Μαρία Μεταξογένη, διευθύνουσα σύμβουλο της IBHS, «οι εταιρείες απορρυπαντικών, προκειμένου να αντισταθούν στην πτώση της κατανάλωσης σε μία κορεσμένη αγορά, αλλά και στη διείσδυση της ιδιωτικής ετικέτας, πρέπει να επενδύσουν στην ανάπτυξη καινοτόμων επώνυμων προϊόντων, που να ανταποκρίνονται στα νέα εισοδηματικά δεδομένα των καταναλωτών, αλλά να ενέχουν ταυτόχρονα και υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται ότι η αγορά, τα επόμενα χρόνια, θα κινηθεί ως προς την ανάπτυξη υπερ-συμπυκνωμένων προϊόντων, καθώς και προϊόντων που θα είναι κατάλληλα για πλύσεις σε χαμηλές θερμοκρασίες».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 11 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

Ο κύκλος εργασιών του δείγματος το 2014 παρέμεινε σταθερός στα 113,5 εκατ. ευρώ.

Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 6,7%, στα 11,34 εκατ. ευρώ, ενώ οι προ φόρων ζημιές, εξαιρουμένης της ακραίας επίδρασης της COLGATE PALMOLIVE HELLAS, περιορίστηκαν στα 1,1 εκατ. ευρώ.

Τα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ μειώθηκαν σε 6,6% και 0,2%, αντίστοιχα.

Η κεφαλαιακή μόχλευση το 2014 βελτιώθηκε σε 1,8 προς 1, παραμένοντας υψηλή.

Οι Απαιτήσεις εισπράχθηκαν στους 6,5 μήνες, ενώ τα Αποθέματα διακινήθηκαν εντός τριών μηνών.

Δημοφιλή