Huffpost Greece

3 βήματα για να χτίσεις την επιχειρηματική σου ιδέα

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε:
STARTUP
Maskot via Getty Images
Εκτύπωση

Σε κάθε σχολή επιχειρηματικότητας, σε κάθε συνέδριο καινοτομίας και ευρεσιτεχνίας, σε κάθε ημερίδα η οποία ασχολείται με τη δράση των ανθρώπων στην οικονομία και την κοινωνία, όλοι στέκονται σε ένα πράγμα. Στην ιδέα. Τη στιγμή μάλιστα που έχουμε δει ότι αποδεδειγμένα η ουσιαστικότερη διαδικασία όλων είναι όχι απλά η σύλληψη μιας ιδέας όσο το να την βάλεις πράγματι στα σκαριά.

Είναι δεκάδες οι ιδέες και μάλιστα οι καλές ιδέες που τριγυρνούν στο μυαλό των ανθρώπων καθημερινά. Αλλά είναι πραγματικά ελάχιστοι εκείνοι οι οποίοι παίρνουν την σκληρή απόφαση να αφιερώσουν τη ζωή τους ή ένα μέρος αυτής σε μία ιδέα, σε ένα project που μπορεί να μην αποφέρει και τίποτα αλλά μπορεί ακόμα και να τους ανοίξει διάπλατα τον κόσμο μπροστά τους.

Τέτοιους ανθρώπους θα συναντήσεις στο project Famous for a reason. Τόσο στην περασμένη χρονιά, όταν ανακαλύψαμε 60 ιστορίες γεμάτες αγωνία, ενθουσιασμό και δημιουργία, όσο και φέτος που η πλατφόρμα επικοινωνίας του Famous for a reason γεμίζει σιγά σιγά, μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου, από ιδέες και ανθρώπους που πιστεύουν ότι η δική τους ιδέα ξεχωρίζει, η δική τους δημιουργία μπορεί να κάνει τη διαφορά και αξίζει να κάνει τους ίδιους Famous for a reason.

Μπορεί πολλοί να ρίχνουμε την ευθύνη της νωχελικότητάς μας σε εξωγενείς παράγοντες, στις συνθήκες της ζωής μας, στις οικονομικές μας δυνατότητες, σε όσα περιτυλίγουν την καθημερινότητά μας. Αλλά αν κοιτάξεις λίγο καλύτερα εκείνους που επιχειρούν, εκείνους που ξεπερνούν καθημερινά τα όριά τους, θα δεις ότι είναι η θέληση και το πείσμα που τους έφερε ως εδώ. Όχι κάποιοι εξωτερικοί παράγοντες.

Αν λοιπόν είσαι αποφασισμένος ή αποφασισμένη να αλλάξεις τη δική σου ζωή (και γιατί όχι και των γύρω σου), δεν έχει παρά να κάνεις τρία πάρα πολύ ουσιαστικά βήματα.

1. Βρες την ιδέα που (σου) ταιριάζει

Μπορεί να έχεις σκεφτεί την πιο ωραία ιδέα του κόσμου, την ιδέα του εκατομμυρίου στο δικό σου το μυαλό. Αλλά είναι μία εφαρμόσιμη ιδέα; Είναι μια ιδέα που θα είναι πραγματικά εύχρηστη για τον κόσμο, κάτι που θα είναι πραγματικά ουσιαστικό; Αυτά είναι τα κλασικά ερωτήματα καθενός όταν ξεκινά να χτίζει στο μυαλό του μία ιδέα. Ή τουλάχιστον αυτά οφείλουν να είναι τα ερωτήματα. Γιατί αν ρωτήσεις τους καθηγητές και τους ειδικούς του entrepreneurship, θα σου πουν ότι το νούμερο ένα λάθος είναι το ότι οι άνθρωποι εμμένουν σε ιδέες που είτε δεν είναι υλοποιήσιμες είτε είναι μαθηματικά βέβαιο ότι δεν θα αποδώσουν. Τη στιγμή που θα αρκούσε μια έρευνα αγοράς να τους γλιτώσει από τον κόπο.

Θα πάρουμε όμως το πολύ καλό σενάριο. Το να έχεις βρει μια πολύ καλή ιδέα.

2. Κάνε την ιδέα σου πράξη

Ναι, είναι το πιο δύσκολο βήμα αλλά είναι και το πιο όμορφο. Ρώτα έναν – έναν τους ανθρώπους που συμμετέχουν στην ενέργεια του Famous for a reason και θα σου πουν όλοι το ίδιο ακριβώς πράγμα. Ότι είναι τεράστια η χαρά του να βλέπεις την ιδέα σου να παίρνει σχήμα και υπόσταση. Να διακρίνεις τις πρώτες αντιδράσεις των καταναλωτών. Να έχεις τις πρώτες ενδείξεις για το αν το project σου έχει ό,τι χρειάζεται για να προχωρήσει ακόμα παραπέρα.

3. Κάνε την ιδέα σου Famous for a reason

Η ιστορία του The Famous Grouse διδάσκει ότι τίποτα δεν μπορεί να γίνει διάσημο αν δεν το αναδείξει ο κόσμος. Αν δεν το αγκαλιάσει και δεν το αγαπήσει αρκετά ώστε να περάσει στην συνείδησή μας ως Famous for a reason. Το πολύ θετικό είναι ότι εσύ έχεις την ευκαιρία, αν έχεις κάνει έστω και δειλά τα πρώτα δύο βήματα, να συμμετέχεις μέχρι 31 Δεκεμβρίου με την ιδέα σου στο Famous for a reason και να διεκδικήσεις μία θέση στους φιναλίστ που θα μπουν στην ψηφοφορία του κοινού για το μεγάλο έπαθλο.

Αν δεν σε έπεισα εγώ, ο Νίκος Κουρής θα το κάνει σίγουρα.

Πίστεψε στον εαυτό σου και την ιδέα σου. Το Famous for a reason σου δίνει τα εργαλεία για να αναδείξεις την δική σου δημιουργικότητα. Μην αφήσεις την ευκαιρία να πάει χαμένη.