Δέκα ενδιαφέροντα πράγματα που μάθαμε στο Game Changer in Digital Growth

Δέκα ενδιαφέροντα πράγματα που μάθαμε στο Game Changer in Digital Growth
Francesca Giaitzoglou Watkinson

Μια πρώτη ιχνηλάτηση του ψηφιακού κόσμου των επιχειρήσεων και των νέων τεχνολογιών είχαν την ευκαιρία να κάνουν χθες όσοι βρέθηκαν χθες στο Συνέδριο Game Changer in Digital Growth, στην αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας του Μεγάρου Μουσικής. Τα Big Data, το Internet of Things, η ψηφιακή ανάπτυξη και η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, η προσέγγιση των επιχειρήσεων στο θέμα της κυβερνοασφάλειας, τα προσωπικά δεδομένα και ο πελάτης που μπαίνει πλέον στο επίκεντρο των επιχειρήσεων, είναι μόνο μερικά από τα όσα ενδιαφέροντα ακούσαμε στο συνέδριο. Ακολουθούν τα υπόλοιπα:

  • Το 2020 οι κενές θέσεις εργασίας στην τεχνολογία πληροφοριών (ΤΠΕ) στην Ευρώπη θα φθάσουν τις 750.000. Στην Ελλάδα οι ΤΠΕ είχαν την υψηλότερη (23%) αύξηση θέσεων εργασίας (21.800 το 2008, 26.800 το 2016), Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και διευθυντής της ELTRUN.
  • «Αν η επιχείρησή σου δεν είναι στο διαδίκτυο, τότε δεν πρόκειται να επιβιώσει», ατάκα του Μπιλ Γκέιτς που χρησιμοποίησε ο Θωμάς Σκορδάς, Director στην Digital Excellence and Science Infrastructure, DG CONNECT, European Commission, στο ερώτημα του «πού πηγαίνει η Ευρώπη των 27 σε ένα ολοένα αυξανόμενο ψηφιακό μέλλον». Σύμφωνα με μελέτη της Eurostat (2015) το 37% του εργατικού δυναμικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ουσιαστικά δε διαθέτει επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες, ενώ το 13% δεν διαθέτει καθόλου.
  • «Κάθε αποτυχία είναι μια ευκαιρία» ενώ η ταχύτητα είναι αυτό που κυβερνά όταν έχουμε να κάνουμε με “disruption”, Paul Papadimitriou, Innovation scout, Founder, Intelligencr. Τρεις είναι οι σημαντικές ερωτήσεις για μια επιχείρηση που θέλει να αναπτυχθεί: «Ποιοι είμαστε; Πού θέλουμε να πάμε; Πώς θα φτάσουμε εκεί;»
  • Τα wearables μόλις έχουν ξεκινήσει να εξελίσσονται. Η αγορά τους θα είναι δεκαπλάσια μέχρι το 2020, Κωστής Σταυρόπουλος, Managing Director της iSquare.
  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι θέμα επιβίωσης, η Ελλάδα όμως σε σχέση με την ψηφιακή πραγματικότητα είναι 26η στους 28, με ρυθμό ανάπτυξης κάτω από το μέσο όρο, Μιχάλης Τσαμάζ, επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ και μέλος ΔΣ ΣΕΒ.
  • Ο πελάτης πλέον μπαίνει στο επίκεντρο μιας επιχείρησης, καθορίζει τα πράγματα. Τα παραδοσιακά μοντέλα επιχειρήσεων αντικαθίστανται από νέα μοντέλα, Γιώργος Βούλγαρης, Senior Account Executive, Greece & Cyprus, Salesforce.
  • “Ability” είναι η λέξη κλειδί για να γίνει μια εταιρεία ψηφιακή, Γιάννης Κοκοτός General Manager, Industrial Automation, ABB Greece & Cyprus.
  • Το συνολικό κόστος των κυβερνοεπιθέσεων έφτασε τα 290 δισ. ευρώ για το 2015, στο μέλλον αναμένεται να πολλαπλασιαστεί, (και πάλι) Θωμάς Σκορδάς (Director στην Digital Excellence and Science Infrastructure, DG CONNECT, European Commission).
  • Σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Symantec, τo 2009 μιλούσαμε για 2,3 εκατομμύρια κακοπροαίρετα προγράμματα (malware) και ξαφνικά το 2015 φτάσαμε τα 430 δισεκατομμύρια. Αυτό σημαίνει περίπου 1.179.000 την ημέρα. Περισσότερες από 500 εκατομμύρια προσωπικές πληροφορίες έχουν κλαπεί μέσα στο τελευταίο δωδεκάμηνο από πέρσι μέχρι φέτος, Η αναγκαιότητα της κυβερνοασφάλειας αποκτά ολοένα και σημαντικότερο ρόλο, όσο πλησιάζουμε σε αυτό που λέμε Digital Growth, Χρήστος Τριζόγλου, Territory Manager της Symantec.
  • Πάνω από 3 δισ. άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτή τη στιγμή το διαδίκτυο ενώ μέχρι τo 2020, 75 δισ. συσκευές θα είναι συνδεδεμένες στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τον Δημήτρη Μαύρο, Managing Director της MRB Hellas και το βίντεο που επέλεξε να μας παρουσιάσει.

Δημοφιλή