Το Self' it είναι ένα ελληνικότατο app που κάνει τις στιγμές σου μοναδικές

Το Self' it είναι ένα ελληνικότατο app που κάνει τις στιγμές σου μοναδικές
selfit

Την ιστορία του Σωτήρη Κανήρα και του Θέμη Δρακωνάκη για το Self' it την είχα ακούσει από διάφορες μεριές. Κι όταν τους είδα γεμάτους ντροπαλά χαμόγελα να αποδέχονται την πρωτιά και μαζί το σπουδαίο δώρο της πρωτοβουλίας Become Famous For A Reason., σκέφτηκα μέσα μου ότι αυτή την ιστορία θέλω να την ακούσω και από τους ίδιους.

Για εκείνους που δεν τους ξέρουν, ο Σωτήρης και ο Θέμης είναι δύο φίλοι οι οποίοι δημιούργησαν μία mobile εφαρμογή για να μοιράζεσαι τις ξεχωριστές σου στιγμές με άλλους χρήστες οι οποίοι βρίσκονται στο ίδιο σημείο και είχαν την ίδια ιδέα με εσένα. Να βγάλουν μια φωτογραφία και να πουν δυο λόγια για αυτή. Μπορεί να σου φαίνεται απλοϊκό σε σκέψη αλλά με το app τους χτίζουν έναν ψηφιακό χάρτη του κόσμου μας, έναν χάρτη γεμάτο σημαντική πληροφορία. Ακριβώς γιατί είναι user generated.

Την πρωτοτυπία αυτή και το θάρρος τους να επιχειρήσουν κάτι τόσο σημαντικό βράβευσαν και οι άνθρωποι του project Become Famous For A Reason.. Το Self' it είχε καταφέρει να προκριθεί στην τελική οχτάδα ανάμεσα σε σπουδαίες άλλες καινοτομίες και εφευρέσεις για να κατακτήσει τελικά τη δική του κορυφή. Τι λένε όμως οι ίδιοι οι δημιουργοί της εφαρμογής; Πάμε να μάθουμε, αφού πούμε ότι η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για iOS και Android.

Ποιο είναι το κενό το οποίο πιστεύετε ότι καλύπτει στην αγορά το συγκεκριμένο app; Ρωτάω γιατί ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος, άσχετα αν η υπηρεσία διαφέρει σε βασικά σημεία.

Τα social applications, αδιαμφισβήτητα έχουν καταλάβει τεράστιο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής. Ο κόσμος φαίνεται πως έχει ανάγκη να μοιράζεται τις στιγμές του και έχει ακόμα περισσότερη ανάγκη να παίρνει θετικό feedback από αυτές (είτε θετικά σχόλια, είτε likes). Στο Self’it λοιπόν δίνουμε νόημα σε όλο αυτό καθώς δίνουμε τη δυνατότητα στον καθένα να δείξει αυτό που θέλει σε περισσότερο κόσμο. Nα αναδεικνύει τις στιγμές του με τον τρόπο που εκείνος θέλει.

Τι παραπάνω προσφέρει το Self' it από άλλα κοινωνικά δίκτυα;

Η αλήθεια είναι ότι έχουμε προσπαθήσει να πάμε το Self’it ένα βήμα παραπέρα. Δεν θέλουμε να είναι ένα απλό κοινωνικό δίκτυο που να φέρνει κοντά ανθρώπους. Θέλουμε να είναι μία digital απεικόνιση της κάθε διαφορετικής πόλης μέσα απο τις φωτογραφίες των ανθρώπων που είναι εκεί! Στο Self’it, όλα γίνονται LIVE! Όπου και αν πηγαίνεις μπορείς να γνωρίζεις ποιός είναι εκεί τώρα, ποιός ήταν εκεί τις τελευταίες 24 ώρες, ποιες φωτογραφίες έχουν ξεχωρίσει και φυσικά ποια είναι τα πραγματικά vibes της κάθε διαφορετικής περιοχής κάθε διαφορετική στιγμή. Γιατί ο παλμός της κάθε πόλης διαμορφώνεται από τους ανθρώπους που βρίσκονται εκείνη τη στιγμή σε αυτήν. Αυτό ακριβώς στοχεύει να ζωντανέψει το Self’it.

Υπάρχουν κάποια νέα features για την εξέλιξη του app που σκέφτεστε;

Υπάρχει ένα τεράστιο πλάνο από νέα features που προσπαθούμε να βάλουμε σε μία σειρά. Από video μέχρι τρόπο επικοινωνίας των χρηστών σε πραγματικό χώρο και χρόνο, ή τρόπους να “βλέπεις” μία πιο σφαιρική απεικόνιση του τι έχουν δει οι άλλοι χρήστες εξερευνώντας έτσι κάθε γωνιά του κόσμου είναι λίγα από αυτά που έχουμε στα πλάνα μας. Το σίγουρο είναι ότι το Self’it μόλις ξεκίνησε!

Η ιδέα είναι ωραία, ο κόσμος την στήριξε και στο Become Famous For A Reason.. Ποια είναι τα επόμενα βήματα από δω και πέρα; Ήδη έχετε πει ότι ένα σημαντικό βήμα είναι η είσοδος σε Android.

Ο κόσμος στήριξε την προσπάθειά μας και η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε την επιτυχία αυτή καθώς η αγορά που απευθυνόμαστε είναι λίγο πολύ άγνωστη στη χώρα μας και για το λόγο αυτό έχουμε συναντήσει και αρκετές δυσκολίες ως τώρα. Μπορώ να πω όμως ότι η νίκη αυτή ήταν ένα βήμα ώστε να κάνουμε την αγορά των social media λίγο περισσότερο γνωστή στην ελληνική startup κοινότητα. Η android έκδοση που βγάλαμε πρόσφατα σίγουρα θα παίξει καθοριστικό ρόλο σε όλο αυτό καθώς αποτελεί την πλειοψηφία των χρηστών σε φορητές συσκευές. Απο κει και πέρα θα ασχοληθούμε καθαρά με την προώθηση της εφαρμογής ώστε να αρχίσει να γίνεται πραγματικότητα το όραμα του Self’it, να υπάρχουν δηλαδή και να αλληλεπιδρούν πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι σε πολλές και διαφορετικές περιοχές του κόσμου ταυτόχρονα.

Υπάρχει κάποιο όνειρο πίσω από αυτή την ιδέα; Ποιος είναι ο απώτερος σκοπός για εσάς τους δύο σε σχέση με το Self' It;

Ο σκοπός μας ξεκάθαρα ήταν είναι και θα είναι να φτιάξουμε κάτι όμορφο που θα αρέσει στον κόσμο. Είμαστε στην πολύ όμορφη θέση που μπορούμε να υλοποιούμε καθετί που έχουμε στην φαντασία μας οπότε μπορούμε να πούμε ότι σε αυτή τη φάση κάνουμε αυτό που αγαπάμε πραγματικά. Αν αυτό μπορέσει και μας πάει κάποια βήματα παραπέρα στο μέλλον και μπορέσουμε και το μετατρέψουμε σε κάτι κερδοφόρο, έχουμε ήδη πλάνα και για αυτό. Ξέραμε από την αρχή ότι μπαίνουμε σε πολύ δύσκολη και μεγάλη αγορά. Υπάρχει όμως ένας σημαντικός παράγοντας. Ο κόσμος. Αν αυτός αποφασίσει ότι η δουλειά μας είναι καλή, τότε έχουμε πετύχει τον στόχο μας. Για αυτό είπα παραπάνω πως μας ενδιαφέρει να φτιάξουμε κάτι που θα αρέσει. Μακάρι να μπορέσουμε και εμείς από την Ελλάδα της κρίσης να φτάσουμε τόσο ψηλά όσο χιλιάδες συνομήλικοί μας στο εξωτερικό. Άλλωστε, όσο δύσκολο και αν είναι το εγχείρημά μας, όσο δύσκολη και αν είναι η εποχή, όσο αρνητισμός και αν υπάρχει γύρω μας, τίποτα δεν μπορεί να μας απαγορέψει να ονειρευόμαστε. Κυρίως όμως να βάζουμε στόχους.

Μπαίνοντας στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, φαντάζομαι αντιμετωπίσατε το ευχάριστο πρόβλημα του να έχετε κι άλλες ιδέες πέρα από το Self 'It. Είναι στα πλάνα σας να δούμε και κάτι άλλο ή επικεντρώνεστε στο υπάρχον app προς το παρόν;

Όλοι μας έχουμε ιδέες και όλοι μας προσπαθούμε να σκεφτούμε αυτό το “κάτι” που θα μας φέρει στο προσκήνιο. Το Self’it δεν ήταν κάτι που προέκυψε από τη μία μέρα στην άλλη, δεν είχε καμία μελέτη ή πλάνο για το πώς θα ξεκινήσει και κυρίως δεν ήταν αποτέλεσμα σύγκρισης περισσότερων ιδεών. Ως φοιτητής Πληροφορικής και κυρίως ως μέλος της γενιάς των κοινωνικών δικτύων σκεφτόμουν καιρό τι παραπάνω θα ήθελα να δω από μία τέτοια εφαρμογή. Στηριζόμενος στην τάση του να αναλύουμε το πόσα likes έχει κάθε φωτογραφία, σκέφτηκα ότι θα ήθελα με κάποιο τρόπο να συγκρίνω τα likes των διαφορετικών φωτογραφιών. Κάπως έτσι ξεκίνησε να αναπτύσσεται η ιδέα μέχρι που μετά από αρκετές δοκιμές και συζητήσεις με πραγματικούς χρήστες κατέληξα στο concept που υπάρχει σήμερα το οποίο είναι φυσικά αποτέλεσμα ομαδικής σκληρής δουλειάς με αρκετό άγχος, μικρές και μεγάλες απογοητεύσεις και φυσικά πολλές στιγμές χαράς. Οπότε, προς το παρόν όλη μου η ενέργεια πρέπει να είναι στο Self’it. Και θα συνεχίσει να είναι εκεί.

Σε επίπεδο υλοποίησης της ιδέας, ποια προβλήματα αντιμετωπίσατε εσείς; Και ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι της ηλικίας σας που επιχειρούν κάτι ανάλογο;

Το βασικότερο μας πρόβλημα ήταν ότι μας πήρε καιρό να κάνουμε τον κόσμο να καταλάβει τί θέλουμε να κάνουμε. Όσο περίεργο και να ακούγεται, δυσκολευτήκαμε αρκετά να κάνουμε κατανοητό το ότι στο Self’it τις φωτογραφίες σου δεν τις βλέπουν μόνο οι φίλοι σου αλλά όσοι είναι στην ίδια περιοχή με εσένα την ίδια στιγμή. Αυτό οδήγησε σε άπειρους πειραματισμούς στο design του app καθώς και στο ίδιο το concept. Αυτό όμως είναι το δημιουργικό πρόβλημα το οποίο είναι και πολλές φορές ευχάριστο αλλά και επιμορφωτικό Το βασικό πρόβλημα έχει να κάνει με τη νοοτροπία. Πιστεύω ότι ζούμε σε μία χώρα που αν προσπαθήσεις να κάνεις κάτι που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα πλαίσια (και το λέω στηριζόμενος στο ότι είναι απειροελάχιστα τα επιχειρηματικά βήματα που έχουν γίνει στη χώρα μας σε αυτόν τον τομέα) ή αν πας να στοχεύσεις λίγο πιο ψηλά, σε αντιμετωπίζουν με περιφρόνηση.

Γιατί το λες αυτό; Είχατε κάποια δυσάρεστη εμπειρία;

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν ότι αρκετούς μήνες πριν δοκιμάσαμε μαζί με άλλες ομάδες να ενταχθούμε σε κάποιον accelerator όπου έπρεπε να περάσουμε από συνεντεύξεις με κάποιους προτεινόμενους μέντορες. Παρόλο που ήμασταν οι μόνοι που είχαμε υλοποιημένο προιόν και όχι απλά μία ιδέα, δεν γίναμε δεκτοί. Το feedback που πήραμε ήταν ότι το πλάνο είναι υπερβολικά φιλόδοξο, κανένας Έλληνας δεν έχει πετύχει στον συγκεκριμένο χώρο και ότι είμαστε υπερβολικά αισιόδοξοι για τα ελληνικά δεδομένα. Αυτά ακριβώς ήταν τα σχόλια που ακούσαμε. Παρατηρήσαμε ότι αν και στο εξωτερικό τα social media αποτελούν μερικές απο τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις, πολλοί έδειχναν να μην καταλαβαίνουν πώς κάτι τέτοιο μπορεί να μετατραπεί σε επιχείρηση. Τελικά όλο αυτό δεν μας πτόησε. Αντίθετα μας έκανε να δούμε τα πράγματα από τη δική μας οπτική και να αναζητήσουμε εμείς συμβουλές από άτομα που επιλέξαμε να μας βοηθήσουν.

Είναι πολλές οι ομάδες που σπεύδουν να προβληθούν σε ενέργειες όπως το Become Famous For A Reason.. Σε τι σας βοήθησε εσάς ουσιαστικά η παρουσία σας στο project πριν καν πάρετε το έπαθλο;

Όπως αναφέραμε ξανά, δεν περιμέναμε να καταφέρουμε να κερδίσουμε παρά το γεγονός ότι υπάρχει αρκετός κόσμος που χρησιμοποιεί το app και μας στηρίζει. Ο ανταγωνισμός ήταν τεράστιος και φυσικά οι ιδέες των φιναλίστ ήταν πραγματικά εντυπωσιακές Αυτό που κερδίσαμε στην πορεία του διαγωνισμού εκτός από την προβολή και τα παραπάνω downloads είναι ότι όντως στον κόσμο αρέσει αυτό που έχουμε φτιάξει και ότι περιμένουν να το δουν να μεγαλώνει.

Από την εμπειρία σας στο χώρο, υπάρχει αναπτυγμένη η εταιρική κουλτούρα ενίσχυσης των νέων; Κι αν ναι, είναι μόνο ιδιωτική η πρωτοβουλία ή μετέχει και η πολιτεία σε τέτοιες ενέργειες;

Σίγουρα γίνονται σημαντικές προσπάθειες από τον ιδιωτικό τομέα να στηρίξει τους νέους επιχειρηματίες . Στο δημόσιο όμως, για να είμαι ειλικρινής δεν βλέπω να γίνεται κάτι. Ακούμε συνεχώς διάφορα αλλά νομίζω ότι χρειάζεται πολύ δρόμο ακόμα.

Δημοφιλή