Αλλάζει ο χάρτης της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο: Ποιοι είναι οι «πρωταγωνιστές»

Αλλάζει ο χάρτης της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο: Ποιοι είναι οι «πρωταγωνιστές»
Eurokinissi

Ζήτημα αναδιάρθρωσης του επιχειρηματικού χάρτη της ακτοπλοΐας τίθεται από τις νέες συνθήκες στην αγορά και τις προτεραιότητες των πιστωτριών τραπεζών, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», εκτός και αν προχωρήσει η πώληση της Hellenic Seaways στον όμιλο Γκριμάλντι, οπότε και διαμορφώνονται δύο κυρίαρχοι ανταγωνιστικοί πόλοι στο Αιγαίο και στην Αδριατική γύρω από τις Μινωικές και την Attica Group.

Ωστόσο, όπως σημειώνεται, λόγω προβλημάτων με την πώληση του 40,5% που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς στην Hellenic Seaways, εξαιτίας κυρίως του ύψους των προσφορών που κατατέθηκαν στον σχετικό διαγωνισμό, αυξάνονται οι εισηγήσεις για συνολικό ανασχεδιασμό της αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου της τράπεζας στην ακτοπλοΐα.

«Πηγές κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία για την HSW δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ο διαγωνισμός να κηρυχτεί άγονος, αλλά επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη πρωτοβουλίες για να διερευνηθεί κατά πόσον μπορούν να γίνουν υψηλότερες προσφορές στο πλαίσιο του τρέχοντος διαγωνισμού. Ειδικότερα φαίνεται να πραγματοποιούνται κάποιες ανεπίσημες συζητήσεις ώστε ο όμιλος Γκριμάλντι και να βελτιώσει σημαντικά την προσφορά του, σε επίπεδα της τάξεως των 50 και πλέον εκατ. ευρώ, και παράλληλα να παραιτηθεί από αιρεσιμότητες με τις οποίες φέρεται να έχει συνδέσει την αρχική του πρόταση, τις οποίες η τράπεζα δεν μπορεί να κάνει αποδεκτές» αναφέρεται στο δημοσίευμα της «Καθημερινής».

Όπως σημειώνεται, εάν τελικά ο διαγωνισμός προκύψει άγονος, τότε όλα θα εξεταστούν και πάλι από την αρχή- με βασικούς «παίκτες» εδώ να είναι η Πειραιώς, ο όμιλος Γκριμάλντι και το αμερικανικό private equity Fortress Group. Η Πειραιώς εκτός από το 40,5% της HSW έχει έμμεσα σημαντική επιρροή και στην Attica Group, η οποία αποτελεί θυγατρική της MIG (89,38%) στην οποία η τράπεζα κατέχει ποσοστό 31,2% του μετοχικού της κεφαλαίου. Επιπλέον είναι εκ των βασικών μετόχων της ΑΝΕΚ, στην οποία κατέχει άμεσα το 24,17% των μετόχων ενώ αποτελεί και κυρίαρχο πιστωτή της. Ενώ κατέχει επίσης σημαντικό δανειακό χαρτοφυλάκιο με πιστώσεις προς άλλες μεγάλες αλλά και μικρότερες ακτοπλοϊκές. Τόσο στη MIG όσο και στην Attica Group «συνυπάρχει» με το Fortress Group, που αν και λειτουργεί ως πιστωτής έχει δείξει το ενδιαφέρον του να μετατρέψει τα ομολογιακά δάνεια που έχει χορηγήσει σε μετοχές. Ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι κατέχει το 95% των Μινωικών Γραμμών και δι’ αυτών και το 48,53% της Hellenic Seaways. O Γκριμάλντι έχει καταθέσει πρόταση για την εξαγορά του 40,5% της Πειραιώς στην Hellenic Seaways και δηλώνει παράλληλα πως θα προχωρήσει σε νέες ναυπηγήσεις για τις Μινωικές. Ο ιταλικός όμιλος επένδυσε προ ετών 320 εκατ. ευρώ για την αγορά των μετοχών των Μινωικών Γραμμών και για την οικονομική ενίσχυσή τους άλλα 80 εκατομμύρια σε δύο πρόσφατες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Αλλα 30 εκατ. τού στοίχισε το επιπλέον 16% της Hellenic που απέκτησε το τελευταίο έτος στην προσπάθειά του να αποκτήσει τον έλεγχο της ακτοπλοϊκής.

Δημοφιλή