Εταιρεία στην Σαουδική Αραβία αντικαθιστά τις γυναίκες στις διαφημίσεις με μπάλες θαλάσσης

Εταιρεία στην Σαουδική Αραβία αντικαθιστά τις γυναίκες στις διαφημίσεις με μπάλες θαλάσσης

Αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επιχείρηση στην Σαουδική Αραβία που πωλεί παιδικές πισίνες, αντικαθιστά τις γυναίκες που ποζάρουν μέσα στα προϊόντα της με πλαστικές μπάλες θαλάσσης.

Τον Απρίλιο, η χώρα εξελέγη μέλος της Επιτροπής για τα Δικαιώματα των Γυναικών του ΟΗΕ για την περίοδο 2018-2022, με τον εκτελεστικό διευθυντή του UN Watch, Χιλέλ Νόιερ, να κάνει λόγο για «μαύρη ημέρα για τα γυναικεία δικαιώματα». Η Σαουδική Αραβία σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση χάσματος φύλου, κατέλαβε το 2015 την 134η θέση στην κατάταξη 145 χωρών με βάση την ισότητα και, παρόλο που έχει σημειωθεί πρόοδος στον συγκεκριμένο τομέα τα τελευταία χρόνια, οι αλλαγές είναι περισσότερο επιφανειακές, παρά ουσιώδεις στην καθημερινότητα των γυναικών.

Μόλις το 13% των γυναικών εργάζεται, αν και η πλειοψηφία των φοιτητών στα Πανεπιστήμια είναι γένους θηλυκού. Ο νόμος του κράτος -που στηρίζεται στις παραδόσεις των σουνιτών- ορίζει ότι μια γυναίκα θα πρέπει να έχει έναν αρσενικό προστάτη σε κάθε στάδιο της ζωής της -από την γέννηση, μέχρι και τον θάνατό της-.

Αυτή η επιταγή έχει και γραφειοκρατικές συνέπειες, καθώς για να παραλάβει μια γυναίκα κάποιο δημόσιο και επίσημο έγγραφο -από πιστοποιητικό γέννησης, μέχρι και αίτηση αποφυλάκισης ή ασφάλισης υγείας- θα πρέπει να έχουν την υπογραφή του προστάτη τους. Σαν να μην έφτανε αυτό, οι ίδιες απαγορεύεται να οδηγήσουν αυτοκίνητα, ενώ πολλές φορές πέφτουν θύματα κακοποίησης στο σπίτι.

Σαν να μην έφτανε αυτό, οι γυναίκες καλούνται να καλύπτουν όλη την επιφάνεια του σώματός τους, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που τα μέσα ενημέρωσης διαγράφουν τις γυναίκες πολιτικούς από τις ομαδικές φωτογραφίες, μετά από κάθε σύνοδο κορυφής. Σύμφωνα όμως με τις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο διαδίκτυο, οι γυναίκες είναι αόρατες ακόμα στις διαφημίσεις.

Η εταιρεία Saco στην Σαουδική Αραβία εισάγει παιδικές πισίνες από το εξωτερικό, τις οποίες στην συνέχεια πουλά σε ντόπιους. Οι φωτογραφίες των προϊόντων έχουν τραβηχτεί επίσης στο εξωτερικό και γι' αυτό τον λόγο προσαρμόζονται έτσι ώστε να είναι σύμφωνες με τις παραδόσεις της χώρας.

Τα παιδιά φαίνονται να φορούν ολόσωμα μαγιό που καλύπτουν ακόμα και τους καρπούς τους, ενώ οι άνδρες φορούν κοντομάνικα μπλουζάκια. Όσο για τις ενήλικες γυναίκες, αυτές δεν καλύπτονται με ακόμα περισσότερα ρούχα, αλλά μετατρέπονται σε φουσκωτές μπάλες με την βοήθεια του Photoshop. Η χώρα φαίνεται πως δεν θέλει τις γυναίκες να είναι απλά σεμνές, αλλά εντελώς άφαντες:

Δημοφιλή