Νίκος Μπάλος: Η βιομηχανία του τουρισμού στην Ελλάδα δεν έχει την στήριξη που πρέπει από τους αρμόδιους φορείς

Νίκος Μπάλος: Η βιομηχανία του τουρισμού στην Ελλάδα δεν έχει την στήριξη που πρέπει από τους αρμόδιους φορείς
ARCHIVE

Με μία προσωπική ιστορία που μοιάζει κινηματογραφική, με αφετηρία της την Κωνσταντινούπολη και προορισμό την Ελλάδα, ο Νίκος Μπάλος με «όπλα» του το πείσμα, την πολλή δουλειά, το όραμα και την αντοχή, έγινε ο πρωταγωνιστής στη ζωή του γράφοντας τη δική του ιστορία, που έχει τίτλο «La Maltese».

Στα έξι του ήρθε στην Αθήνα μαζί με τη μητέρα του. Από τα 14 του, όντας ανήσυχος, ξεκίνησε να εργάζεται, τα καλοκαίρια κυρίως, στο χώρο της εστίασης. Μετά το σχολείο (το 1995), σε ηλικία 20 ετών, τελειώνοντας και μία τεχνική σχολή, άσχετη με τα ξενοδοχειακά, πήρε το πλοίο και πήγε για δουλειά στη Σαντορίνη. Το νησί, η θέση του, η ξεχωριστή, ιδιαίτερη ομορφιά του σε συνδυασμό με όσα διάβαζε (οικονομικές μελέτες, αποτελέσματα τουριστικών πρακτορείων, ξένα έντυπα κ.ά.) έδειχναν την ιλιγγιώδη εξέλιξή της.

Η αρχή έγινε σε ένα από τα πιο ονομαστά ξενοδοχεία του νησιού εκείνη την εποχή και η εξέλιξη ήταν τάχιστη. Κατόπιν έκανε σεμινάρια sales-marketing και hotel management. Το 2000 ξεκίνησε την επιχειρηματική του δράση, δημιουργώντας με δυο ακόμα συνεταίρους την Hotel Brain, η οποία έκανε hotel management and consulting και στη συνέχεια μισθώσεις ξενοδοχείων, από την οποία αποχώρησε μετά από 14 χρόνια. Από το 2010 έχει δημιουργήσει και την εταιρεία Synergy Spirit με έδρα την Κωνσταντινούπολη που και αυτή δραστηριοποιείται στο χώρο του hotel management, development & consulting. Μέχρι αυτή τη στιγμή λειτουργούν τρεις μονάδες «La Maltese» στη Σαντορίνη, μία στη Μύκονο, μία στην Κρήτη και σύντομα θα ανακοινωθεί και ένα νέο project, αυτή τη φορά εκτός Ελλάδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το διάστημα 2005 -2014 σε όσα ξενοδοχεία εργάστηκε ή δημιούργησε, εντάχθηκαν σε ονομαστές αλυσίδες ξενοδοχείων όπως Relais Chateaux, Small Luxury Hotel κ.α.

Πολλά πράγματα, σε σύντομο χρονικό διάστημα, σε νεαρή ηλικία. Πόσο τυχερός αισθάνεστε;

Η αλήθεια είναι ότι αισθάνομαι πολύ τυχερός γιατί αγαπώ βαθιά τη δουλειά μου και αναπτύσσομαι μαζί με αυτή. Μου αρέσει να δημιουργώ και να ανεβάζω τον προσωπικό πήχη όλο και πιο ψηλά με την έννοια της εξέλιξης και της προόδου. Αισθάνομαι όμως και ιδιαίτερα τυχερός καθώς δεν βαδίζω μόνος μου αλλά μαζί με τη σύζυγό μου, Μαργαρίτα Σιγάλα, που και εκείνη σπούδασε και ασχολείται με τον τουρισμό. Είναι πολύ σπουδαίο να μοιράζεσαι το ίδιο όραμα και να εργάζεσαι με την ίδια πίστη και υπευθυνότητα μαζί με τον άνθρωπό σου.

Φέτος κάνατε μία καινοτομία στο νησί, καθώς φέρατε για πρώτη φορά στη Σαντορίνη ένα διεθνές brand με τεράστια ιστορία και αναγνώριση, το Buddha Bar, ανοίγοντας έτσι και την αγορά άλλων επιχειρήσεων.

Ήταν μία προσωπική ανάγκη που είχαμε μαζί με τη σύζυγό μου. Νοιώθαμε ότι έλειπε ένας χώρος όπου θα συνδυαζόταν ένα σύνολο υπηρεσιών lifestyle και θα ήταν και διεθνώς αναγνωρισμένος. Χωρίς πολλές σκέψεις βρέθηκα στο Λονδίνο μίλησα με την ιδιοκτήτρια Tarja Versan και λίγους μήνες μετά το Buddha Bar Beach Santorini έκανε το επίσημο opening του. Η διεθνής αλυσίδα Buddha-Bar που συνδυάζει αρμονικά υπέροχο φαγητό, ιδιαίτερα κοκτέιλ σε προσεγμένους αισθητικά χώρους και χαρακτηριστική μουσική με λάτρεις απ’ όλο τον κόσμο, βρήκε το δικό της χώρο στο «La Maltese Estate» στο υψηλότερο σημείο της Καλντέρας, στο Ημεροβίγλι. Οι πελάτες δεν έχουν μόνο τη δυνατότητα να απολαύσουν τη μοναδική θέα της Σαντορινής με το διάσημο ηλιοβασίλεμα αλλά να έχουν μια πανοραμική θέα όλου του νησιού από το Ακρωτήρι μέχρι την Οία χωρίς να χρειάζεται να ταλαιπωρηθούν περπατώντας σκάλες αλλά απλώς φτάνοντας οδικώς έξω από στη είσοδό μας. Οπότε η πρόσβαση είναι πολύ εύκολη και δεν υπάρχει ο συνωστισμός που θα συναντήσουν σε άλλα μέρη νησιού. Την ίδια στιγμή δε, επειδή η φίρμα έχει πολύ υψηλά standards , είναι ιδιαιτέρως αυστηρή και προσεκτική, θέλοντας οι πελάτες της να έχουν την ίδια γεύση στα πιάτα και στα ποτά που προσφέρει αναζητά τις πρώτες ύλες στις τοπικές αγορές. Οπότε όπως καταλαβαίνετε ανοίγει και ένας άλλος κύκλος εργασιών στους προμηθευτές μας.

Τα πρώτα δείγματα γραφής τι δείχνουν;

Το Buddha-Bar Beach Santorini (σ.σ. να σημειώσουμε ότι χρησιμοποιείται στον τίτλο και η λέξη beach, σε προορισμούς που λειτουργούν συγκεκριμένη περίοδο κοντά στη θάλασσα ή με θέα τη θάλασσα) έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες εβδομάδες και οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές. Όπως καθετί νέο χρειάζεται το χρόνο του μέχρι να εδραιωθεί. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές με ξεκάθαρα ανοδική πορεία καθώς κυλά το καλοκαίρι.

Πώς μεταφράζεται η «εμπειρία Buddha Bar Beach-Santorini»;

Η εμπειρία ξεκινά από νωρίς το μεσημέρι στο χώρο της πισίνας όπου οι επισκέπτες χαλαρώνουν στις ξαπλώστρες, απολαμβάνουν κοκτέιλ με θέα το γαλάζιο δοκιμάζοντας παράλληλα πιάτα που συνδυάζουν αρμονικά την ασιατική και την ελληνική κουζίνα. Στη διάρκεια του ηλιοβασιλέματος, στο Sunset Lounge, έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν signature Champagne Cocktails συνοδεύοντας τα με υπέροχα finger food. Ενώ μετά τη δύση του ηλίου, η απόλυτη εμπειρία Buddha-Bar Beach ξεκινά με τα signature πιάτα ασιατικής κουζίνας έτσι όπως τα έχουν φανταστεί και δημιουργήσει οι διάσημοι σεφ του.

Φυσικά από όλο αυτό το σκηνικό δεν θα μπορούσε να λείπει η χαρακτηριστική μουσική των Buddha –Bar όπου φέτος έχουμε την χαρά να έχουμε κοντά μας το dj Mario έναν από τους επίσημους djs της διεθνούς αλυσίδας, ο οποίος έκανε και το remix στο τραγούδι του Αντώνη Ρέμου «Λένε» που πρόκειται να κυκλοφορήσει στη νέα συλλογή CD της φίρμας.

Η Σαντορίνη ένας από τους πιο ονομαστούς προορισμούς παγκοσμίως, έχει αποκτήσει και ένα άλλο είδους τουρισμό: αυτό των γάμων.

Η αλήθεια είναι αυτή. Έρχονται ολοένα και περισσότεροι, κυρίως από το εξωτερικό, για να ζήσουν το δικό τους παραμύθι έτσι όπως το έχουν φανταστεί . Εμείς έχουμε σχεδιάσει πολύ προσεκτικά τους χώρους μας ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους καλεσμένους bespoke υπηρεσίες με σκοπό να καλύπτουν τις μοναδικές απαιτήσεις και εμπειρίες που θέλουν να ζήσουν κατά τη διαμονή τους. Θεωρούμε ότι μια τόσο προσωπική στιγμή που σηματοδοτεί και την έναρξη της κοινής ζωής ενός ζευγαριού πρέπει να είναι σχεδιασμένη πολύ προσεκτικά έχοντας πάντα υπόψη τη διαφορετικότητα κάθε ζευγαριού με σκοπό κάθε γάμος να είναι μοναδικός. Οι απαιτήσεις των πελατών πολλές και διαφορετικές που με την πάροδο του χρόνου αλλάζουν. Η φιλοσοφία μας ως boutique ξενοδοχείο δεν είναι να παρέχουμε στους καλεσμένους μας μόνο ένα ωραίο αισθητικά χώρο αλλά ένα συνδυασμό εμπειριών και αισθήσεων. Κάτι το οποίο έχει ανάγκη ο σύγχρονος ταξιδιώτης.

Ο τουρισμός δίνει καλά δείγματα γραφής, πόσο μάλλον η Σαντορίνη που θεωρείται κορυφαίος προορισμός. Έχετε όμως την υποστήριξη που σας χρειάζεται;

Τα τελευταία χρόνια η ελληνική επιχειρηματικότητα περνάει μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδο και αυτό είναι κάτι που δυστυχώς το βιώνουμε καθημερινά. Από την άλλη το γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε στον κλάδο του τουρισμού σε ένα μέρος όπως η Σαντορίνη, με την μοναδικότητα που τη χαρακτηρίζει καθώς και η συνεχής και αδιάκοπη προσπάθεια μας στην αναζήτηση και αναβάθμιση των πρωτοπόρων υπηρεσιών που προσφέρουμε στους πελάτες, πιστεύουμε ότι είναι κάποιοι από τους λόγους που μας έχουν φέρει στη θέση που βρισκόμαστε σήμερα. Παρόλα αυτά όμως η βιομηχανία του τουρισμού στην Ελλάδα δεν έχει την απαραίτητη στήριξη από τους αρμόδιους φορείς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει η σωστή προβολή της χώρας μας προς τα έξω. Η ανάπτυξη δεν μπορεί να έρθει μόνο μέσα από τους επιχειρηματίες αλλά και από τις αρμόδιες υπηρεσίες, κάτι το οποίο μέχρι σήμερα δεν είναι και τόσο εφικτό.