Και μετά το άγχος των Πανελληνίων, τι κάνουμε;

Και μετά το άγχος των Πανελληνίων, τι κάνουμε;
Pupils take part in the first written test in philosophy as part of the Baccalaureat (France's high school diploma) at a school in Paris on June 15, 2017. / AFP PHOTO / Martin BUREAU (Photo credit should read MARTIN BUREAU/AFP/Getty Images)
MARTIN BUREAU via Getty Images
Pupils take part in the first written test in philosophy as part of the Baccalaureat (France's high school diploma) at a school in Paris on June 15, 2017. / AFP PHOTO / Martin BUREAU (Photo credit should read MARTIN BUREAU/AFP/Getty Images)

Γιατί δεν καλούνται μόνο οι τελειόφοιτοι του Λυκείου να δώσουν Πανελλήνιες, αλλά και οι γονείς τους.

Μία αγχωτική διαδικασία που αφορά ολόκληρη την οικογένεια, καθώς οι αποφάσεις και οι αποδόσεις των τελειόφοιτων αντανακλούν μεν πρωτίστως στους ίδιους, αλλά δευτερεύοντος επηρεάζουν και κάθε μέλος της -και κυρίως τους γονείς τους. Δεν είναι μόνο το άγχος του τι θα σπουδάσει και πού, αλλά και το τι θα συμβεί με την ολοκλήρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό το άγχος αφορά εξίσου τα παιδιά που έδωσαν εξετάσεις, αλλά και αυτούς που για τους δικούς τους λόγους δεν συμμετείχαν σε αυτήν την ψυχοφθόρα διαδικασία. Και μπορεί οι αριθμοί να αναφέρουν πως 104.965 υποψήφιοι διεκδικούν 70.762 θέσεις, πόσες όμως από αυτές ανταποκρίνονται σε ένα ρεαλιστικό εργασιακό αύριο;

Ακόμα όμως και αν οι γονείς βλέπουμε πολλές φορές τα αδιέξοδα και το δυσανάλογο άγχος και φόρτο σε σχέση με αυτό που θεωρείται επιτυχία (την εισαγωγή δηλαδή σε μία υψηλόβαθμη σχολή), κατά πόσο μπορούμε να εξηγήσουμε στα παιδιά που μόχθησαν τόσο χρόνια πως το να σπουδάσουν για τα επόμενα 4 χρόνια δεν θα τους οδηγήσει απαραίτητα στο μέλλον που ονειρεύτηκαν;

Η απάντηση είναι πως όχι μόνο πρέπει να κάνουμε αυτή την κουβέντα μαζί τους, αλλά πως ως έναν βαθμό το οφείλουμε κιόλας. Παράλληλα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως τα παιδιά που κλήθηκαν φέτος να δώσουν Πανελλήνιες ανήκουν σε μία γενιά που γνωρίζει πολύ καλά τη σύγχρονη εργασιακή πραγματικότητα και δεν έχει τις ψευδαισθήσεις που ενδεχομένως είχαν οι προκάτοχοί τους.

Τι συνεπάγεται όμως αυτή η συνειδητοποίηση; Πως πρέπει να απολέσουν την όρεξη και το όραμά τους; Σε καμία περίπτωση! Αντιθέτως, οφείλουμε να τους στηρίξουμε στις επιλογές τους και να τους βοηθήσουμε να διευρύνουν τους τομείς στους οποίους έχουν έφεση, βοηθώντας τους να γίνουν οι καλύτεροι. Φυσικά σε αυτήν την διαδρομή δεν είμαστε ούτε εμείς ούτε τα παιδιά μας μόνοι μας, καθώς έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε τους κατάλληλους συνοδοιπόρους.

Σε έναν χώρο διαρκώς εξελισσόμενο και με πολύ υψηλή απορρόφηση, όπως αυτός της τεχνολογίας, το Athens Tech College, το πρώτο τεχνολογικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελλάδα που συνδυάζει την τεχνολογία, την έρευνα και την επιχειρηματικότητα, με τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας, είναι ο ιδανικός συνοδοιπόρος που υποστηρίζει τους νέους με όρεξη και όραμα να προοδεύσουν στον κόσμο της τεχνολογίας. Άλλωστε, πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα που δεν αρκείται στην πρωτοποριακή διδασκαλία εξειδικευμένων γνώσεων τεχνολογίας της πληροφορίας και της επικοινωνίας, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, αλλά προσφέρει και αποτελεσματική δικτύωση των σπουδαστών και των αποφοίτων με την επιχειρηματική κοινότητα.

Τέλος, αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι πως οι Πανελλήνιες δεν είναι το τέλος, αλλά η αρχή ενός ταξιδιού το οποίο μπορεί να καλούμαστε να παρακολουθήσουμε από απόσταση, η χαρά όμως που θα αντλήσουμε όταν ο ταξιδιώτης -το παιδί μας, φτάσει στον προορισμό που ονειρεύεται, θα είναι ακόμα μεγαλύτερη και από το αν ταξιδεύαμε εμείς οι ίδιοι.