8 ημέρες συντροφιά με το μαζούτ. Συνεχίζονται οι έλεγχοι. Ποιες οι εξελίξεις σχετικά με τη διαδικασία απορρύπανσης

8 ημέρες συντροφιά με το μαζούτ. Συνεχίζονται οι έλεγχοι. Ποιες οι εξελίξεις σχετικά με τη διαδικασία απορρύπανσης
SOOC

Τουλάχιστον 1.500 κυβικά πετρελαιοειδών έχουν απαντληθεί έως τώρα από το βυθισμένο από την περασμένη Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου δεξαμενόπλοιο «ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ» νότια της Αταλάντης στον Σαρωνικό, ενώ συνολικά χθες, συνέδραμαν στις επιχειρήσεις απορρύπανσης σε παράκτιες περιοχές της Αττικής, 160 άτομα.

Τα μέσα που επιχειρούν είναι πέντε απορρυπαντικά σκάφη του Λιμενικού και έξι ιδιωτικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΑΙΑ» από τον ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια στη θάλασσα «EMSA». Επίσης, ένας πλωτός γερανός, ένα δεξαμενόπλοιο, έξι ρυμουλκά, δύο λάντζες και δύο φουσκωτά σκάφη.

Σε όλα τα σημεία, όπου έως τώρα είχε παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, επιτηρεί καθημερινά αεροσκάφος του Λιμενικού Σώματος και η γενική εικόνα του παραλιακόυ μετώπου της Αττικής παρουσιάζεται βελτιωμένη σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.

Μέσα στις επόμενες είκοσι - τριάντα μέρες θα έχει καθαριστεί το μεγαλύτερο τμήμα, τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Ν Σαντορινιός υπογραμμίζοντας ότι αναζητούνται πάντα οι καλύτερες λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ρύπανσης των ακτών του Σαρωνικού με μαζούτ.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, διευκρίνισε ότι οι δηλώσεις του «πως θα είναι καλύτερα από πριν» προέκυψαν από την ενημέρωση των εταιρειών, ενώ τόνισε πως «εάν υπήρξαν λάθη τότε τα έκαναν μαζί ο ίδιος και ο υπουργός Ναυτιλίας».

Ανέφερε, τέλος, πως το ΕΛΚΕΘΕ κάνει μετρήσεις και όταν αποκατασταθεί το πρόβλημα θα υπάρξει ενημέρωση πότε είναι ασφαλής η κολύμβηση.

Την ίδια στιγμή, για ομαλή πορεία της απάντλησης του πετρελαίου κάνει λόγο η εταιρεία στην οποία έχει αναθέσει το έργο η πλοιοκτήτρια του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Αναλυτικά αναφέρεται:

«Ο Όμιλος Σπανόπουλου, που έχει αναλάβει την ασφάλεια και την προστασία του ναυαγίου του Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙ» (Ν.Π. 11769), καθώς και την αντιμετώπιση και τον περιορισμό των συνεπειών απ’ αυτό, ενημερώνει για τα εξής:

Το ναυάγιο παραμένει, από το πρωί της 12/9 στεγανοποιημένο και οι όποιες αναμενόμενες μικροδιαρροές αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά.

Η απάντληση του φορτίου του πλοίου συνεχίζεται χωρίς προβλήματα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην εκκένωση των μεγαλύτερων σε χωρητικότητα δεξαμενών. Αθροιστικά, μέχρι στιγμής έχουν απαντληθεί περίπου 1500 κυβικά μέτρα φορτίου ναυτιλιακών καυσίμων.

Η συνολική κατάσταση καταγράφεται ως σημαντικά βελτιωμένη.

Ο εκπρόσωπος του Ομίλου Σπανόπουλου, Γιάννης Φατσέας, σχολίασε τα εξής:

«Συνεχίζουμε να καταβάλλουμε πολύ μεγάλη προσπάθεια, αξιοποιώντας όλα τα απαραίτητα μέσα. Όλες οι Ελληνικές διαθέσιμες εξειδικευμένες εταιρείες απορρύπανσης έχουν επιστρατευθεί στο έργο, στο πλαίσιο του οποίου, ως υπεύθυνη της απορρύπανσης των ακτών, έχει οριστεί από εμάς η εταιρεία «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος». Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για το γεγονός ότι το ναυάγιο παραμένει στεγανοποιημένο και συνεχίζουμε την απάντληση του φορτίου ναυτιλιακών καυσίμων με τους ταχύτερους δυνατούς ρυθμούς. Η πρόοδος είναι συνεχής, εξακολουθούμε να εργαζόμαστε σε 24ωρη βάση και ευελπιστούμε ότι η συνολική εικόνα θα βελτιώνεται καθημερινά».

Νωρίτερα, το απόγευμα έγιναν γνωστές πληροφορίες πως αύριο, Τρίτη, 19 Σεπτεμβρίου λήγουν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου της εταιρείας που έχει αναλάβει την απαντληση των καυσίμων. Το δεξαμενόπλοιο που επιχειρούσε έως τώρα είχε παραλάβει από τις δεξαμενές Νο2, Νο1 και Νο4 του ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ περισσότερους από 1.000 τόνους μαζούτ. Ωστόσο, η εταιρεία ενημέρωσε ότι η απάντληση θα συνεχιστεί κανονικά και ότι το πλοίο θα αντικατασταθεί από άλλο πλοίο.

Ο πρωθυπουργός κατά την εισήγησή στο υπουργικό συμβούλιο τόνισε σχετικά ότι «χρειάζεται να προβληματιστούμε για τις βαθιές τομές που πρέπει να επιχειρήσουμε στο θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης ελέγχου και αυστηρής τήρησης των κανόνων αξιοπλοΐας, προκειμένου να είμαστε σε θέση να προστατεύσουμε αποτελεσματικότερα το μεγάλο πλούτο της πατρίδας μας που είναι το φυσικό και δη το θαλάσσιο περιβάλλον».

Απορρύπανση δε χρειάζονται μόνο οι ακτές της Αττικής, αλλά και το σύστημα διακίνησης και ελέγχου μεταφοράς των υγρών καυσίμων στη θάλασσα, είπε κ. Τσίπρας, για να προσθέσει: «Αποφασίσαμε την ενίσχυση των προσπαθειών για τη ταχύτερη δυνατή απορρύπανση της θάλασσας και των ακτών τις οποίες επηρέασε η διαρροή. Στο θέμα αυτό δε θα ενεργήσουμε με γνώμονα τις πρόσκαιρες εντυπώσεις, αλλά με γνώμονα την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος».

Δημοφιλή