CULTURE
19/09/2017 18:35 EEST | Updated 20/09/2017 11:49 EEST

Πώς ένας 26χρονος καλλιτέχνης κερδίζει χρήματα μέσα από το instagram

Sergei Fadeichev via Getty Images
MOSCOW, RUSSIA - SEPTEMBER 18, 2017: People attend the unveiling event for Clouds  Forest, the main project of the 7th Moscow International Biennale of Contemporary Art, at the State Tretyakov Gallery on Krymsky Val Street. Sergei Fadeichev/TASS (Photo by Sergei Fadeichev\TASS via Getty Images)

Ο 26χρονος καλλιτέχνης Shane Miller κάθε μέρα που ξυπνά, σηκώνεται από το κρεβάτι, πλένει τα δόντια του και τσεκάρει τις ειδοποιήσεις του στο Instagram. Ο λόγος όμως δεν είναι αυτός για τον οποίο οι περισσότεροι από εμάς χρησιμοποιούμε το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αφού ο Miller μέσω αυτού αναπτύσσει τις επιχειρήσεις του και κερδίζει χρήματα. Για την ακρίβεια, το 40% των πωλήσεων του προέρχεται από το Instagram.

Τα έργα του Miller βέβαια δεν μπορούν να αγοραστούν με ένα κλικ. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί του προκειμένου να συζητήσουν τα κόστη τιμολόγησης και αποστολής. Αυτή την περίοδο ο 26χρονος έχει παρουσία στην Καλιφόρνια, τη Νότια Καρολίνα και το Τενεσί με κάποια από τα έργα του να εκτίθενται σε γνωστές γκαλερί, ωστόσο όπως εξηγεί ο ίδιος, βλέπει το instagram ως ένα μακροπρόθεσμο στοίχημα για την καριέρα του. «Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι οι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με την αγορά έργων μέσω του διαδικτύου χωρίς να βλέπουν από κοντά τα κομμάτια», δήλωσε ο Miller. «Εμπιστεύομαι τους πελάτες για να μου στείλουν χρήματα και το ίδιο ισχύει και γι' αυτούς όσον αφορά τα έργα», συμπλήρωσε.

Η χρήση του instagram ως εργαλείο για την αγορά της τέχνης στο εξωτερικό είναι αρκετά διαδεδομένη. Να σημειωθεί μόνο πως σύμφωνα με μελέτη του Pew Research Center, το 32% των ενηλίκων σε παγκόσμιο επίπεδο χρησιμοποιεί το instagram. Από αυτούς, το 59% είναι άτομα ηλικίας 18-29 ετών, το 33% ηλικίας 30-49 ετών, ενώ το 18% ηλικίας 50-64 ετών. Οι γυναίκες παράλληλα χρησιμοποιούν περισσότερο το instagram από τους άνδρες.

Καθώς όμως οι παραδοσιακοί αγοραστές έργων μεγαλώνουν και οι νέοι που δείχνουν ενδιαφέρον για την τέχνη χρησιμοποιούν άλλα μέσα, συνειδητοποιεί κανείς πως στο μέλλον πιθανότατα η μορφή της αγοράς αλλάξει ριζικά. Επιπλέον, σημαντικό είναι το γεγονός πως με βάση στοιχεία ερευνών, οι χρήστες του instagram είναι πιο πλούσιοι σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό.

Όπως αναφέρει το Forbes, ο Miller έκανε τη σωστή κίνηση όταν ακολούθησε τη Ruthie Lindsey, η οποία το Μάρτιο του 2017 είχε ένα μεγάλο αριθμό ακολούθων. «Την ακολουθούσαν 90.000 άτομα κι έτσι πήρα την πρωτοβουλία να τη ρωτήσω πώς τα είχε καταφέρει», σημειώνει ο 26χρονος. Στη συνέχεια τον βοήθησαν κι άλλοι social media influencers προκειμένου η τέχνη του να διαδοθεί.

Στο μεταξύ αφού το instagram εξακολουθεί να διαδίδεται στους κύκλους της τέχνης, εμφανίστηκαν διάφορες υπηρεσίες κατάρτισης για τους καλλιτέχνες που θέλουν να εξοικειωθούν με το μέσο. Ο Cory Huff διαχειρίζεται το Abundant Artist, έναν ιστότοπο που παρέχει πληροφορίες και online σεμινάρια για το marketing όσον αφορά την τέχνη. «Πολλοί από τους καλλιτέχνες είναι φίλοι μου, ενώ κατάφεραν μέσω των social media να πουλήσουν τη δουλειά τους για περισσότερα από 20.000 δολάρια», αναφέρει ο ίδιος.

Sponsored Post