Πώς η απόπειρα ρύθμισης των σύγχρονων εφαρμογών μετακίνησης όπως το (taxi)Beat εξελίσσεται σε πολιτική σύγκρουση

Πώς η απόπειρα ρύθμισης των σύγχρονων εφαρμογών μετακίνησης όπως το (taxi)Beat εξελίσσεται σε πολιτική σύγκρουση
ATHENS, GREECE - JANUARY 26: Taxi drivers wait for customers in Syntagma Square following the electoral success by Syriza in the Greek general election yesterday on January 26, 2015 in Athens, Greece. The radical left party Syriza won the snap Greek general election and has asked the right-wing Independent Greek party to form a anti-austerity coalition. (Photo by Matt Cardy/Getty Images)
ATHENS, GREECE - JANUARY 26: Taxi drivers wait for customers in Syntagma Square following the electoral success by Syriza in the Greek general election yesterday on January 26, 2015 in Athens, Greece. The radical left party Syriza won the snap Greek general election and has asked the right-wing Independent Greek party to form a anti-austerity coalition. (Photo by Matt Cardy/Getty Images)
Matt Cardy via Getty Images

Έντονη είναι η διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση εξαιτίας της νομοθετικής ρύθμισης που στην ουσία καταργεί τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές (applications) στη βάση που λειτουργούν σήμερα και μέσω των οποίων οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το ταξί που θα τους μεταφέρει στον επιθυμητό προορισμό.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, το σχέδιο νόμου που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παραμένει χωρίς το «πράσινο φως» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ειδικότερα, σε ερώτηση δημοσιογράφου για το κατά πόσο το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου βρίσκει την Επιτροπή σύμφωνη, εκπρόσωπός της δήλωσε πως «οι θεσμοί θα εξετάσουν τα μέτρα και θα συζητήσουν με την ελληνική κυβέρνηση, για να αξιολογήσουν κατά πόσο είναι συμβατό με τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί στο πλαίσιο του μνημονίου και συγκεκριμένα με εκείνες που συνδέονται με τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την άρση των φραγμών στον ανταγωνισμό».

Σπίρτζης: Να εφαρμοστούν και στη χώρα μας αυτά που προβλέπονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία

«Και εγώ στηρίζω την «beat» αλλά πρέπει να υπάρχουν κανόνες» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με τις αντιδράσεις της εταιρείας που λειτουργεί την συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης για την εύρεση ταξί. Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι με την προωθούμενη ρύθμιση δεν πάει να δημιουργήσει προβλήματα αλλά να εφαρμοστούν και στη χώρα μας αυτά που προβλέπονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και να μην συνεχίζουν να υπάρχουν οι σκιές που άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Ο υπουργός έθεσε πάντως το θέμα που δημιουργείται με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα - και θα πρέπει η Αρχή να ερωτηθεί σχετικά- καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα δημοσιεύει φωτογραφία του οδηγού ταξί ενώ επιτρέπει και την δημοσίευση αξιολογήσεών του. Είπε επίσης ότι στόχος της νομοθετικής ρύθμισης δεν είναι να προωθήσει συνδικαλιστικά συμφέροντα και διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Ο επικεφαλής του (Taxi)beat, κ. Νίκος Δανδράκης, με αφορμή το θέμα που έχει προκύψει, εξηγεί μέσω ανάρτησής του στο facebook γιατί δεν έχει λογική βάση η μετατροπή της The BEAT App από μια υπηρεσία διαμεσολάβησης ανάμεσα στον ελεύθερο επαγγελματία ταξιτζή και τους πελάτες του, σε μια εταιρεία που «παρέχει μεταφορικό έργο».

Μητσοτάκης: H κυβέρνηση ταυτίζεται με μια μειοψηφία συνδικαλιστών

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης νωρίτερα μίλησε για κατάργηση ελευθερίας, ενώ μέσα από δηλώσεις του διευκρίνισε πως το (taxi)Beat έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες και την πλατφόρμα συνεργάζονται οι μισοί οδηγοί ταξί.

«Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες», σημείωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης συμπληρώνοντας πως «ο κύριος Τσίπρας που παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει, αν έχει ίχνος αξιοπιστίας, να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα». «Ο,τιδήποτε άλλο συνιστά επιστροφή στο παρελθόν».

«H Νέα Δημοκρατία στηρίζει το δικαίωμα των πολιτών να επιλέγουν και να αξιολογούν τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες. Είμαστε με το δικαίωμα των πολλών στην ασφάλεια και την ποιότητα. Γιατί οι Έλληνες αξίζουμε καλύτερα», κατέληξε στη δήλωσή του o αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Γεννηματά: Η κυβέρνηση του... αραμπά ξαναχτυπά

«Η κυβέρνηση του αραμπά… ξαναχτυπά. Τώρα στο στόχαστρο είναι το beat», δήλωσε από την πλευρά της η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά. «Όσα χτυπήματα κι αν επιχειρεί στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, η χώρα θα προχωρήσει μπροστά. Γιατί υπάρχουν δυνάμεις που θέλουν και μπορούν να το εγγυηθούν», υπογράμμισε.

Πιτσιόρλας: Θα πρέπει να αποδεχτούμε τις νέες ιδέες

«Ξέρω το (taxi)Beat, το χρησιμοποιεί και ο γιος μου» δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας μιλώντας το πρωί της Παρασκευής στο ΣΚΑΪ. «Όλοι αξιολογούμαστε και θα πρέπει να αποδεχτούμε νέες ιδέες, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν μπει πια στη ζωή μας, σε όλο τον κόσμο», τόνισε.

«Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ είναι άλλης εποχής», επισήμανε αναφερόμενος στην χθεσινή ανακοίνωση του συνδέσμου των αυτοκινητιστών, όπου δήλωναν πως «δεν είναι πόρνες στις βιτρίνες του Άμστερνταμ» για να τους αξιολογεί ο πελάτης.

Ραγκούσης: Αναχρονιστική η κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου

«Σήμερα, η αδίστακτη κι αναχρονιστική κυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου, άμεσος συνεχιστής της πολιτικής Βορίδη, παραδίδει τα κλειδιά των ελληνικών δρόμων στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, αδιαφορώντας απολύτως για τους άνεργους και το κοινωνικό συμφέρον», σημείωσε μεταξύ άλλων ο υποψήφιος για την ηγεσία της Κεντροαριστεράς, Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος το 2011 είχε συγκρουστεί με το συνδικάτο των ταξί.

Παρέμβαση Καμίνη

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης σχετικά με τους φορείς ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης προέβη στο εξής σχόλιο: «Η απόπειρα της κυβέρνησης να εξομοιώσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα μεσολάβησης με πάροχο μεταφορικού έργου, με βρίσκει αντίθετο. Κάθε τι που βελτιώνει την παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη και ως εκ τούτου αναβαθμίζει τη ζωή του, πρέπει να το επιδιώκουμε και όχι να το απορρίπτουμε.

Ναι, είναι ανάγκη να θεσμοθετηθεί ειδικό νομοθετικό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις οικονομίες διαμοιρασμού. Όμως, το πλαίσιο αυτό δεν πρέπει να πνίγει την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Και το κυριότερο, δεν πρέπει να λειτουργεί σε βάρος της κοινωνίας. Για μένα είναι ξεκάθαρο: Η νέα προοδευτική δημοκρατική παράταξη οφείλει να στέκεται στο πλευρό της κοινωνίας, να ενθαρρύνει την καινοτομία και να αντιστέκεται με σθένος στα κάθε λογής συμφέροντα που πιέζουν να μην αλλάξει τίποτα».

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με το ρεπορτάζ που δημοσίευσαν την Πέμπτη τα Νέα, το προσχέδιο νόμου προβλέπει, μεταξύ άλλων «τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει τις συγκεκριμένες εφαρμογές, με το νομοσχέδιο του Σπίρτζη θα πρέπει να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως “διαμεσολαβητές”».

Η αρχική εκτίμηση, όπως αναφέρεται, ήταν πως οι αλλαγές αυτές θα προκαλούσαν δυσκολίες στην αμερικανική Uber η οποία και συνεργάζεται κυρίως με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς αλλά όπως φαίνεται οι ρυθμίσεις «αγγίζουν» και άλλες εφαρμογές ταξί που στηρίζονται στη συνεργασία με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες.

Aντιδράσεις και από τον επιχειρηματικό κόσμο

Έντονες είναι οι αντιδράσεις και από την πλευρά της Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων (ΕΕΝΕ), η οποία κάνει λόγο για δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. «Η Eλληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων δηλώνει ότι θα σταθεί απέναντι σε κάθε απόπειρα κατάργησης ή περιορισμού της επιχειρηματικής δημιουργικότητας και των σύγχρονων μοντέλων ανάπτυξης, σε κάθε προσπάθεια παρέμβασης στον υγιή ανταγωνισμό, σε κάθε προσπάθεια δαιμονοποίησης της τεχνολογίας» επισημαίνεται στην ανακοίνωση. Σύμφωνα με την Ένωση, το νομοθετικό πλαίσιο που εισηγείται το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είναι μία ενέργεια αντιμεταρρυθμιστική, η οποία δεν καταδικάζει μόνο το The BEAT App αλλά κάθε επιχείρηση της νέας οικονομίας.

«Αναρωτιόμαστε, ποια ελληνική ή ξένη νεοφυής επιχείρηση, θα εκδηλώσει το οποιοδήποτε ενδιαφέρον να επενδύσει και να αναπτύξει δραστηριότητες σε μία χώρα, η οποία ‘’διώκει’’ την καινοτομία και, ανά πάσα στιγμή, μπορεί να ακυρώσει τη λειτουργία της;» σημειώνεται στην ανακοίνωση. «Ευχόμαστε, η Ελλάδα να γίνει κάποτε μία κανονική χώρα, όπου οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην καινοτομία, θα ενισχύονται, θα ενθαρρύνονται, όπως σε όλα τα ανεπτυγμένα μέρη αυτού του πλανήτη και δεν θα χρειάζεται να καταφεύγουν σε τέτοιες δηλώσεις» σχολιάζει η ΕΕΝΕ.

Στο μεταξύ η καμπάνια που έχει ξεκινήσει κατά του «μαύρου» στο (taxi)Beat διαδίδεται όλο και περισσότερο. Ήδη έχουν υπογράψει πάνω από 35.000 άνθρωποι υπέρ του (taxi)Beat, ενώ η κινητοποίηση αναμένεται να κλιμακωθεί.

Δημοφιλή