Ολοκληρώθηκε η παράδοση των χαλύβδινων σωληναγωγών του ΤΑΡ. Ζυγίζουν όσο περίπου 71 πύργοι του Άιφελ

Ολοκληρώθηκε η παράδοση των χαλύβδινων σωληναγωγών του ΤΑΡ. Ζυγίζουν όσο περίπου 71 πύργοι του Άιφελ
Pipe sections for the Trans Adriatic gas pipeline sit on the dockside at the cargo port of Alexandroupolis, Greece, on Feb. 23, 2017. The Trans Adriatic Pipeline AG (TAP) will transport Caspian natural gas to Europe crossing Northern Greece, Albania and the Adriatic Sea coming ashore in Southern Italy to connect the Italian gas network to the Trans Anatolian Pipeline (TANAP). Photographer: Konstantinos Tsakalidis/Bloomberg via Getty Images
Pipe sections for the Trans Adriatic gas pipeline sit on the dockside at the cargo port of Alexandroupolis, Greece, on Feb. 23, 2017. The Trans Adriatic Pipeline AG (TAP) will transport Caspian natural gas to Europe crossing Northern Greece, Albania and the Adriatic Sea coming ashore in Southern Italy to connect the Italian gas network to the Trans Anatolian Pipeline (TANAP). Photographer: Konstantinos Tsakalidis/Bloomberg via Getty Images
Bloomberg via Getty Images

Στις 10 Οκτωβρίου 2017 έφτασε στη Θεσσαλονίκη η τελευταία αποστολή χαλύβδινων σωληναγωγών για τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP AG) που σήμανε την ολοκλήρωση και τελική παράδοση όλων των σωληναγωγών προς τις χώρες που φιλοξενούν τον αγωγό.

Aυτό αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση και όπως σημειώνεται η μεταφορά των 55.000 σωληναγωγών και γωνιών πραγματοποιήθηκε σε διάστημα περίπου ενάμιση χρόνου.

Οι πρώτοι σωληναγωγοί κατέφθασαν στο Δυρράχιο τον Απρίλιο του 2016, ενώ οι παραδόσεις στην Ελλάδα ξεκίνησαν ένα μήνα αργότερα, τον Μάιο του 2016.

Υπενθυμίζεται ότι περίπου 55.000 σωληναγωγοί χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του TAP (32.000 στην Ελλάδα, 13.000 στην Αλβανία, 9.150 για το υποθαλάσσιο τμήμα και 670 στην Ιταλία). Το βάρος όλων αυτών των σωλήνων φτάνει τους 520.000 τόνους, όσο περίπου ζυγίζουν 71 πύργοι του 'Αιφελ.

Το βάρος ενός μόνο σωληναγωγού μήκους 18 μέτρων κυμαίνεται μεταξύ 9,3 και 16,3 τόνων - αναλόγως του πάχους των τοιχωμάτων του.

Οι σωληναγωγοί μεταφέρθηκαν στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής σε 79 θαλάσσια φορτία διαφόρων μεγεθών και με 158 δρομολόγια τρένου εντός Ελλάδας. Η διαδικασία εκφόρτωσης στα μεγαλύτερα πλοία διαρκούσε κατά μέσον όρο περί τις 5 μέρες.

Τους σωληναγωγούς κατασκεύασε η ελληνική Σωληνουργεία Κορίνθου και η γερμανική Salzgitter Mannesmann International. Ο Τζον Χέινς, διευθυντής Τεχνικού Σχεδιασμού του TAP, σημείωσε σχετικά: «Πρόκειται για ένα ακόμη ορόσημο στην πορεία της επιτυχούς υλοποίησης του έργου. Το σύνολο της εφοδιαστικής διαδικασίας παράδοσης πραγματοποιήθηκε εντός χρονοδιαγράμματος και με τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας. Δεδομένου ότι κάθε σωλήνας έχει ανυψωθεί κατά προσέγγιση επτά φορές από την κατασκευή του στα εργοστάσια έως την άφιξή του στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής του ΤΑΡ, είμαστε περήφανοι που αυτή η τεράστια επιχείρηση ολοκληρώθηκε χωρίς να σημειωθεί κανένα συμβάν ασφαλείας στις φιλοξενούσες χώρες. Θα ήθελα να ευχαριστώ τις εργολήπτριες εταιρείες του ΤΑΡ και τους υπεργολάβους τους που ανέλαβαν την αποστολή, εκφόρτωση και μεταφορά των σωληναγωγών για τον επαγγελματισμό, τη σκληρή δουλειά και τη δέσμευσή τους σε ό,τι αφορά την ασφάλεια».

Από τους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής, οι σωληναγωγοί μεταφέρονται σε τοπικά σημεία αποθήκευσης κοντά στα εργοτάξια, κατά μήκος της όδευσης του αγωγού.

Δημοφιλή