Οι φάσεις της ζωής σου σε οδηγούν σε σωστές… αποφάσεις

Οι φάσεις της ζωής σου σε οδηγούν σε σωστές… αποφάσεις
LeasePlan

Του Δημήτρη Μπαλή

Συνηθίζουμε να λέμε ότι: «Όποιος δεν έχει παντρέψει κόρη και δεν έχει χτίσει σπίτι, δεν ξέρει τι είναι ζωή». Και, μπορεί, πράγματι να είναι έτσι, αντιλαμβανόμενοι τις προκλήσεις που υπάρχουν στη ζωή, σε κάθε φάση του ανθρώπινου βίου.

Μια αναδρομή στη ζωή του καθενός, είναι αρκετή για να περιγράψει τη διαδρομή του. Πώς ήταν όταν πρωτοξεκίνησε να δουλεύει, τι συνήθειες είχε και, βέβαια, τι ανάγκες είχε και πώς τις εξυπηρετούσε. Αργότερα, όταν σκέφτηκε και έκανε οικογένεια, όπου οι καταστάσεις άλλαξαν άρδην, αλλά και τότε που τόλμησε να κάνει το επόμενο βήμα, μια δική του εταιρεία με όνειρα και φιλοδοξίες, με στόχο να καλυτερεύσει τη ζωή του.

Όμως, όσο αυξάνεις τη δραστηριότητά σου, αυξάνονται και οι ανάγκες σου, άρα χρειάζεσαι το κάτι παραπάνω ή ακόμα και το πολύ παραπάνω, αν έχεις την οικονομική δυνατότητα, ας πούμε, να αποκτήσεις το αυτοκίνητο των ονείρων σου.

Αυτοκίνητο είπα. Μια λέξη που χαρακτηρίζει κάθε εποχή, κάθε φάση της σύγχρονης ζωής του ανθρώπου. Βέβαια, δεν έχουν όλοι αυτοκίνητο, δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να αποκτήσουν, διότι υπάρχουν και τέτοιες κατηγορίες συνανθρώπων μας. Ωστόσο, το αυτοκίνητο, όπως και να το κάνουμε, αποτελεί ένα μικρό ή μεγαλύτερο φετίχ. Θέλουμε λίγο πολύ να έχουμε ένα.

Ένα δικό μας; Θα ρωτούσα ή ένα με leasing…
Μέχρι πρόσφατα θα έλεγα με ευκολία «ναι», ένα δικό μας, διότι όπως και το κάνουμε ο άνθρωπος θέλει κάτι να είναι δικό του, να του ανήκει, να μην το μοιράζεται εύκολα. Κάπως έτσι, φθάσαμε κάποτε να αγοράζει κάποιος ένα αυτοκίνητο και ουσιαστικά να το «παντρεύεται», μη θέλοντας να το αποχωριστεί ή να το αλλάξει, αγοράζοντας ένα άλλο. Για αυτό και υπήρχαν ιδιοκτήτες με 30 και πλέον ετών αυτοκίνητα που… γέρασαν μαζί τους.

Όμως, με τα χρόνια, το αυτοκίνητο δεν πηγαίνει παράλληλα με την ηλικία του ανθρώπου. Αν είναι «γέρικο», σε γερνάει περισσότερο, ενώ αν είναι νέο, ακόμα και μεγάλος σε ηλικία να είσαι… ε, ξανανιώνεις. Πάντως, υπάρχουν και νέοι σε ηλικία, οι οποίοι συντηρούν παλιά αυτοκίνητα, κυρίως για διατήρηση της ιστορίας της αυτοκίνησης.

Ένα δικό μας αυτοκίνητο, λοιπόν, ένα που να το αγοράζουμε καινούργιο, να το φροντίζουμε και, μετά από μερικά χρόνια πρέπει να το πουλήσουμε, επειδή έχουμε ανάγκη κάποιο άλλο ή επειδή το συγκεκριμένο δεν μας εξυπηρετεί πλέον. Έτσι ψάχνουμε αγοραστή και σε τι τιμή θα το δώσουμε ή μήπως πρέπει να βρούμε κάποια άλλη λύση;

Κι επειδή ζούμε σε μια εποχή όπου όλα αλλάζουν, με πολύ γοργούς ρυθμούς, και αυτά που πρόκειται να έρθουν με τις συνδυασμένες μετακινήσεις (car sharing), θα μας εντυπωσιάσουν, ψάχνοντας στη LeasePlan βρήκα απαντήσεις τέτοιες που μου επιτρέπουν να δίνω ανάλογες απαντήσεις σε φίλους ή ακροατές εκπομπών μου και αναγνώστες άρθρων μου. Μπορώ κι εγώ να δίνω ανάλογες απαντήσεις για το τι αυτοκίνητο να επιλέξουν και αν πρέπει να αγοράσουν ή να μισθώσουν από 3 έως 5 χρόνια, έχοντας δε τη δυνατότητα επιλογής αγοράς του αυτοκινήτου στο τέλος της μίσθωσης, σε προκαθορισμένη τιμή.

Σε όποια φάση λοιπόν είσαι της ζωή σου, όσο ανέμελος κι αν είσαι, μάλλον θα πρέπει να σκέφτεσαι και το μετά.

Ξεκινάς τα πρώτα σου βήματα στον εργασιακό βίο και θέλεις να αποκτήσεις ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Βάζεις κάτω τα οικονομικά και βλέπεις «αν βγαίνεις» ή όχι. Αν αγοράσεις καινούργιο ή ακόμα και μεταχειρισμένο, θα πρέπει να εκταμιεύσεις αρκετά χρήματα και να καταβάλεις μηνιαία δόση, μόνο για να το αποκτήσεις. Και βέβαια όλα τα έξοδα θα τρέχουν σε συντήρηση, ασφάλιση, ελαστικά, τέλη κυκλοφορίας, οδική βοήθεια. Ταυτόχρονα, από τον πρώτο χρόνο, το αυτοκίνητό σου, ανεξάρτητα μάρκας, χάνει μέρος της αξίας, έως και 20%, και όσο παλιώνει, ακόμα περισσότερο. Όταν περάσουν λίγα χρόνια και θέλεις να το αλλάξεις, το δίνεις σε χαμηλή τιμή για να αγοράσεις ένα καινούργιο, βάζοντας ίσως προκαταβολή το μικρό ποσό που πήρες, ή και κάτι παραπάνω, και μετά, πάλι από την αρχή.

Κι όμως, όλα αυτά μπορούν να αποφευχθούν, με μακροχρόνια μίσθωση και θα χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα από τις προσφορές της LeasePlan. Νέος είσαι, με την πρώτη δουλειά, ένα μικρό αυτοκίνητο θέλεις. Ας πούμε ένα Citroën C1. Μια χαρά είναι. Αν το αγοράσεις λοιπόν, υπολογίζεται ότι θα πληρώσεις από 10.371 ευρώ, δίνοντας και προκαταβολή, προσθέτοντας και όσα προανέφερα (τέλη, σέρβις, ασφάλιση, ελαστικά), ενώ θα έχεις να σκεφθείς και την απομείωση της αξίας στην τετραετία. Αν επιλέξεις το leasing για 4 χρόνια, θα πληρώνεις, αντίστοιχα, 132 ευρώ + ΦΠΑ τον μήνα με προκαταβολή 1.892 ευρώ + ΦΠΑ, με όλα πληρωμένα, εκτός, φυσικά, από τα καύσιμα. Ιδιαιτέρως σημαντικό είναι ότι στα 4 χρόνια το αλλάζεις και μισθώνεις άλλο με μηνιαίο μίσθωμα, ανάλογα το μοντέλο.

Κοίτα να δεις που αυτή η διαδικασία διευκολύνει αν είσαι στην επόμενη φάση της ζωής σου, που θέλεις να κάνεις οικογένεια και οι ανάγκες σου σε ωθούν σε μεγαλύτερο όχημα. Πάλι, με το leasing, δίνεις το προηγούμενο μικρό και πηγαίνεις σε ένα μεγαλύτερο, ένα VW Golf πετρελαιοκίνητο, οικονομικό. Αν το αγόραζες θα πλήρωνες από 21.700 ευρώ, ενώ με leasing μόλις 219 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα με προκαταβολή 3.586 ευρώ + ΦΠΑ, με όλα πληρωμένα. Ορίστε διαφορά.

Και πες ότι οι φιλοδοξίες σου δεν σταμάτησαν στην οικογένεια, αλλά έκανες και τη δική σου δουλειά. Θέλεις να αλλάξεις αυτοκίνητο, να πάρεις ένα μεγαλύτερο που να αυξάνει και λίγο, όχι πολύ, το κύρος σου. Να αποκτήσεις ένα ολοκαίνουργιο Audi Q2, ένα συμπαγές SUV και, μάλιστα, πολύ εμπορικό. Πάλι, βάζοντας κάτω τους αριθμούς, αν το αγόραζες θα πλήρωνες από 24.980 ευρώ, ενώ με leasing περιορίζεσαι στα 249 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα με προκαταβολή 4.516 ευρώ + ΦΠΑ.

Πες, όμως, ότι θέλεις και ένα επαγγελματικό, ένα Citroen Berlingo για παράδειγμα. Με leasing θα δίνεις 219 ευρώ το μήνα + ΦΠΑ με προκαταβολή 2.968 ευρώ + ΦΠΑ, ενώ θα ξόδευες σήμερα από 15.173 ευρώ, μόνο για αγορά! Σε αυτήν την περίπτωση, του επαγγελματικού, αξίζει να ξέρεις ότι απαιτείται μηδαμινό ή ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο - σε αντίθεση με την περίπτωση της αγοράς, ότι αποπληρώνεις Φ.Π.Α., τέλος ταξινόμησης και ασφάλιστρα καθ’ όλη τη διάρκεια της μίσθωσης, προστατεύεις το κεφάλαιό σου, δεν έχεις και την κυριότητα του οχήματος, άρα λιγότερα περιουσιακά στοιχεία, έχεις μείωση φόρου, χαμηλότερες εισφορές ΕΦΚΑ και «χτίσιμο», μιας και η πληρωμή leasing είναι ηλεκτρονική συναλλαγή.

Και όπως τα χρόνια περνούν και τα παιδιά μεγαλώνουν και θέλουν με το δίπλωμα να πάρουν ένα αυτοκίνητο ή, εν πάσει περιπτώσει, χρειάζεσαι ένα δεύτερο μικρό όχημα στην οικογένεια. Έστω ότι θες ένα Toyota Yaris υβριδικό με τεράστια αυτονομία κίνησης, τότε σκέψου ότι για αγορά θα πληρώσεις από 15.840 ευρώ και με leasing 159 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα με προκαταβολή 3.123 ευρώ + ΦΠΑ.

Τι κι αν τα χρόνια πέρασαν, αισθάνεσαι νέος και θέλεις να κάνεις το κέφι σου, με ένα αυτοκίνητο που το ονειρευόσουν. Θες να οδηγείς το ολοκαίνουργιο Volvo XC60, ένα επιβλητικό τετρακίνητο μοντέλο και μάλιστα υβριδικό με χαμηλή κατανάλωση και πληθώρα συστημάτων ασφάλειας. Το παίρνεις με leasing με 565 ευρώ + ΦΠΑ το μήνα με προκαταβολή 10.080 ευρώ + ΦΠΑ, ενώ για την αγορά του θέλεις τουλάχιστον 53.490 ευρώ!

Πάντως με το leasing δεν σημαίνει ότι επειδή το αυτοκίνητο δεν σου ανήκει, δεν πρέπει να το φροντίζεις σαν δικό σου. Δεν θα πρέπει να έχει υπερβολικές φθορές και να τηρείς τα συμφωνηθέντα σε χιλιόμετρα και έτη μίσθωσης, διαφορετικά μπορεί να υπάρξουν κάποιες επιβαρύνσεις.

Με λίγα λόγια, σε όποια φάση της ζωής σου και αν βρίσκεσαι, η LeasePlan έχει το κατάλληλο αυτοκίνητο για σένα, παρέχοντας τη μέγιστη εξυπηρέτηση.