Περικλής Κανάρης: «Ο Μουσικοσυνθέτης που «πυρπόλησε» την Νέα Υόρκη α λά Ελληνικά»

Περικλής Κανάρης: «Ο Μουσικοσυνθέτης που «πυρπόλησε» την Νέα Υόρκη α λά Ελληνικά»
GIBSON STUDIOS/YOON KIM

Θα εκκινήσουμε τον πρόλογο της ακόλουθης συνέντευξης αλληγορικά… Πρωτοπλησίασε την «Αμερικάνικη Ναυαρχίδα» (Νέα Υόρκη) με ένα «βαρκάκι», που στην πλώρη του είχε κρυφό φανάρι όλη του την Πίστη… Αθόρυβα και εν μέσω πολλών δυσκολιών, κατάφερε με μοναδικό του όπλο την χαρακτηριστική μουσική και τους στίχους του, να την «πυρπολήσει αλά Ελληνικά»… Επάξια δε, μιας και ο ίδιος ανήκει στην Πέμπτη Γενιά του θρυλικού «Ψαριανού» μπουρλοτιέρη και μετέπειτα Πρωθυπουργού της Ελλάδας, Kώστα Κανάρη.

Ο λόγος γίνεται, για τον διάσημο ’Έλληνα Μουσικοσυνθέτη Περικλή Κανάρη, που ζει και εργάζεται τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, στην «Οικονομική Μητρόπολη» του κόσμου.

Ασφαλώς όλοι μας, έχουμε σιγοτραγουδήσει κάποιους στίχους του, αναπολώντας μέσα από το «αθάνατο κλασσικό» τα παλιά ρομαντικά χρόνια, τότε που ακόμη υπήρχαν αληθινές παρέες και γειτονιές, καθώς είναι ο άνθρωπος που συνέθεσε και μελοποίησε το εμβληματικό τραγούδι τίτλων της διάσημης και συνάμα λαοπρόβλητης εκπομπής «Στην Υγειά μας», με τον Σπύρο Παπαδόπουλο…

Κώστας Πρώιμος: Πέμπτη γενιά «Πυρπολητής»...Βοήθησε το μοναδικό αυτό DNA, που σαφώς εμπεριέχει ρίσκο, στην απόφαση σας να μετεγκατασταθείτε μόνος σας, στην Νέα Υόρκη;

Περικλής Κανάρης: «Πολύ μακρινά και υποσυνείδητα, ίσως… Δεν τολμώ να συγκρίνω τα ρίσκα που πήρε ο προπάππους μου με τα δικά μου. Τον ευχαριστώ αιώνια για αυτά που προσέφερε και για την κληρονομιά που μου άφησε με αυτό το επίθετο. Όσο βαρύ είναι, άλλη τόση έμπνευση και εσωτερική δύναμη παράγει».

Κ.Π: Πώς ζούσατε τα πρώτα χρόνια, σε μια τεράστια πόλη, με όλα αυτά τα ιδιαίτερα θετικά και αρνητικά στοιχεία που την συνθέτουν;

«Με αρκετή ανασφάλεια θα έλεγα, καθώς τα πρώτα δύσκολα χρόνια της προσαρμογής, υπέβαλλα εαυτόν σε φοβερές δοκιμασίες. Καταρχήν, έπρεπε να βρω δουλειά για να σταθεροποιηθώ, διότι αντιλαμβάνεστε πως «εν τοις πράγμασι», το «Αμερικάνικο Όνειρο» για τον περισσότερο κόσμο είναι απατηλό… Ειδικά η ψυχοσύνθεση -επιτρέψτε μου την έννοια -που διέπει την πολυδιάστατη και πολυσχιδή Νέα Υόρκη, μπορεί να αποβεί μοιραία για έναν φιλόδοξο νέο άνθρωπο, που δεν έχει συγγενείς ή κάποια «τοπικά» στηρίγματα… Δεν ήταν λίγες οι φορές, που ήθελα να τα παρατήσω.»

Κ. Π: Ωστόσο, με την προσήκουσα επιμονή και υπομονή, τα επαγγελματικά σας άρχισαν σταδιακά προφανώς να βελτιώνονται.

«Η πρώτη μου δουλειά αναδείχτηκε το 2006, με την μουσική και τους τίτλους στην επιτυχημένη εκπομπή «Στην Υγειά μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου, σε ερμηνεία τωνΜανώλη Μητσιά και του Δημήτρη Μπάση, για τους οποίους δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις… Τον επόμενο χρόνο, επιλέχθηκα από το «Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης» της Νέας Υόρκης για να επιμεληθώ της πρώτης συλλογής ελληνικής μουσικής “Music of Greece” που εξέδωσε το μουσείο, εγκαινιάζοντας τις καινούριες του αίθουσες ελληνικής και ρωμαϊκής τέχνης.».

Κ.Π.: Επιτυχίες άρχισαν να σημειώνονται και στην συγγραφή μουσικής για ταινίες και όχι μόνο

«Το ίδιο έτος, το «Επιχείρηση Αθωότητα», που αρχικά είχα γράψει για τον κινηματογράφο, παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη εκτέλεση στο «Carnegie Hall» της Νέας Υόρκης».

Κ.Π: Εν συνεχεία, ιδρύσατε και το διάσημο μουσικό σχήμα «Synolon», το οποίο για πολλούς γνώστες της τοπικής μουσικής σκηνής, άλλαξε άρδην την παρουσίαση του ελληνικού τραγουδιού στο Μανχάταν…

«Πράγματι. Αυτό συνέβη το 2008, ίδρυσα το Synolon, με το οποίο κάναμε αρκετές επιτυχημένες εμφανίσεις σε σημαντικούς συναυλιακούς χώρους της Nέας Yόρκης για διαδοχικές σεζόν και με συνεργασίες σπουδαίων μουσικών όπως ο Ara Dinkjian των Night Ark και η Janis Siegel των Manhattan Transfer»

Κ.Π: Το 2014, πραγματοποιήθηκε ένα προσωπικό σας ”ελληνικό όνειρο” καλλιτεχνικής φύσεως, να συναντηθείτε και να συνεργαστείτε με τον σπουδαίο Μάνο Ελευθερίου.

«Όντως, για μένα ήταν κάτι που δεν μπορούσα να το φανταστώ ποτέ, ότι κάποια μέρα θα συνεργαζόμουν με τον Μάνο Ελευθερίου τον οποίο θαύμαζα από μικρό παιδί… Το 2014, κυκλοφόρησε στην Αμερική το πρώτο άλμπουμ μου με τίτλο «Aόρατος» σε στίχους του μεγάλου Έλληνα στιχουργού και ποιητή… Στον δίσκο συμμετείχαν κορυφαίοι ερμηνευτές όπως οι Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Κώστας Μακεδόνας, ΡίταΑντωνοπούλου, καθώς και μουσικοί παγκόσμιου κύρους από την Αθήνα και τη Νέα Υόρκη. Για την κυκλοφορία του «Αόρατου» διοργανώθηκε μια εξαιρετικά επιτυχημένη συναυλία στο ιστορικό «Tribeca Performing Arts Center» της Νέας Υόρκης, με καλεσμένους όλους τους συντελεστές του δίσκου και τιμώμενο πρόσωπο τον Μάνο Ελευθερίου, ο οποίος εμφανίστηκε στη σκηνή μέσω ζωντανής σύνδεσης. Ήταν μια βραδιά που θα μείνει για πάντα, βαθιά «χαραγμένη» στην μνήμη μου».

Archive

Κ.Π: «Ο ΑΟΡΑΤΟΣ»… εμφανίστηκε τελικά και στο ΠΑΛΛΑΣ και με «sold out» αν θυμάμαι καλά.

«Τον Νοέμβριο του 2016, ταξιδέψαμε στην Αθήνα και παρουσιάσαμε τον … «Αόρατο» του θρυλικού Μάνου Ελευθερίου στο κοινό της γενέτειρας μου με μια μεγάλη, εξαιρετικά επιτυχημένη συναυλία, τόσο καλλιτεχνικά, όσο και εισπρακτικά (sold out), στο Θέατρο Παλλάς. Στην αθηναϊκή πρεμιέρα του «Αόρατου», έλαβαν μέρος οι σπουδαίοι ερμηνευτές του δίσκου, μαζί με μια πλειάδα καταξιωμένων Ελλήνων, αλλά και ξένων μουσικών που ταξίδεψαν από τη Νέα Υόρκη».

Archive

Κ.Π: Τι είναι για εσάς η Ελλάδα;

«Είναι όλη μου η ψυχή… Και ας πληγώνομαι αφάνταστα με όσα βιώνει τα τελευταία χρόνια».

ΚΠ: Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας πλάνα;

«Είναι πολλά και πολλαπλής φύσης. Σύνθεση και παραγωγή νέας δισκογραφικής δουλειάς, ζωντανές εμφανίσεις σε Αμερική, Καναδά και Ελλάδα. Επίσης, υπάρχουν στα σκαριά συνεργασίες με σημαντικούς ανθρώπους του χώρου μου, αλλά δεν είμαι ακόμα σε θέση να τις ανακοινώσω».

(*Γεννήθηκε στην Αθήνα και τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε μουσική και επικοινωνία στην Eυρώπη και τις ΗΠΑ, κερδίζοντας πολυάριθμα βραβεία και διακρίσεις. Από το ξεκίνημα της καριέρας του, η ελληνική μουσική αποτέλεσε για τον ίδιο τεράστια πηγή πάθους και έμπνευσης).

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε αρχικά στην Ενημέρωση Πελοποννήσου

Δημοφιλή