Huffpost Greece
TO BLOG

Απόψεις και ανάλυση της επικαιρότητας από τους bloggers της HuffPost

Ιουλία-Ζωή Κυριακουλάκου Headshot

Θα ξεκινούσες μία startup διασχίζοντας το Αιγαίο;

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε:
PHOTO
Ioulia Zoe Kyriakoulakou
Εκτύπωση

Οι υπολογιστές έσβησαν, ο προτζέκτορας σταμάτησε να εκπέμπει εικόνα και οι 29 νέοι επιχειρηματίες που συμμετείχαν στο CruiseInn αποβιβάστηκαν από το κρουαζιερόπλοιο!

Έπειτα από 5 μέρες συνεχούς δράσης, ο μοναδικός στο είδος του διαγωνισμός επιχειρηματικότητας με θέμα τον Τουρισμό και την Οινογαστρονομία που διοργανώνεται από το ThinkBiz, φοιτητικό σύλλογο επιχειρηματικότητας με έδρα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και την Celestyal Cruises, εταιρεία κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια, και που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια μίας κρουαζιέρας στο Αιγαίο, έριξε αυλαία την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου και ανανέωσε το ραντεβού του για την επόμενη άνοιξη.

photo


Τι συνέβη όμως στη διάρκεια του φετινού CruiseInn;


Η πρώτη επαφή των συμμετεχόντων έγινε λίγες μέρες πριν την έναρξη της κρουαζιέρας, στο εκπαιδευτικό bootcamp που έλαβε χώρα στις 14/10 , στα κεντρικά γραφεία της tripsta (του ομίλου των εταιρειών travelplanet24 και airtickets), όπου έπειτα από ψηφοφορία, από τις 17 ιδέες που παρουσιάστηκαν, μόνο 6 πέρασαν στο διαγωνιστικό τμήμα, οι εμπνευστές των οποίων επέλεξαν και τα μέλη της ομάδας τους.

photo

Ο διαγωνισμός ξεκινά την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου και σειρά στο «τιμόνι» της εκπαίδευσης των υποψηφίων παίρνουν η Μάγκυ Κοντού και ο Λεωνίδας Κανελλόπουλος από την SimpleApps που ενημερώνουν τους νέους επιχειρηματίες για τις νέες τάσεις στο χώρο της τεχνολογίας και των επιχειρήσεων.

photo

Ο Χαρίδημος Σπινθάκης από την Yoleni's και ο Αλέξανδρος Αλεξάνδρου από το TasteLemnos αναλαμβάνουν να τους μυήσουν στο κόσμο της γαστρονομίας, ενώ ο πρόεδρος του ThinkBiz, Βασίλης Σταθόπουλος, τους εξηγεί το Business Model Canvas που καλούνται να ακολουθήσουν για το στήσιμο της startup τους.

photo

Μύκονος, Κουσάντασι και Πάτμος είναι οι τρεις προορισμοί στους οποίους οι ομάδες έπρεπε να συνομιλήσουν με τοπικούς επιχειρηματίες, να αντιληφθούν αν οι ιδέες τους θα είχαν ανταπόκριση στην αγορά και να προσπαθήσουν να βρουν πιθανούς μελλοντικούς συνεργάτες.

photo

Ενώ στη Ρόδο και στις εγκαταστάσεις του Aldemar Amilia Mare Resort η Ιωάννα Αγγελιδάκη από το Instashop και ο Θάνος Ζέλκας από την εταιρεία Thaza δίνουν το απαραίτητο feedback στις ομάδες.

photo

Επόμενη στάση το Ηράκλειο Κρήτης και ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου, όπου οι διαγωνιζόμενοι θα μιλήσουν με εκπροσώπους του Δήμου, επιχειρηματίες, και τον πρόεδρο του τοπικού συλλόγου Οινοποιών.

photo


Τελευταίος προορισμός η Σαντορίνη και οι εγκαταστάσεις της Ένωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων - SantoWines όπου με θέα το ηλιοβασίλεμα, γίνεται η ανακοίνωση των νικητών.

photo

Νικητές του CruiseInn 2016 με θέμα Τουρισμό και Οινογαστρονομία και με έπαθλο 3.500 ευρώ από την Celestyal Cruises στέφθηκε η ομάδα «The Experience Box», που αποτελείται από τους Στέφανο Χριστοφόρου, Απόστολο Λιανό, Αναστασία Καλυβιώτη, Νικηφόρο Μποτή και Παναγιώτη Κομπή. Η νικητήρια ιδέα αφορά ένα κουτί τοπικής εμπειρίας που θα βρίσκει ο τουρίστας στο δωμάτιο ή την καμπίνα του καθημερινά και θα περιλαμβάνει τοπικά προϊόντα και εκπτωτικά κουπόνια για τοπικές επιχειρήσεις.

Όπως μου ανέφερε ο developer της ομάδας, Στ. Χριστοφόρου, για την συμμετοχή του στον διαγωνισμό:

«Φανταστική εμπειρία το CruiseInn! Μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω πολύ καλά και ενδιαφέροντα παιδιά και να κάνουμε καλή παρέα ανταλλάσσοντας γνώσεις και φυσικά διασκεδάζοντας. Το όλο concept του CruiseInn που δημιουργείς μια ομάδα με άτομα άγνωστα και πρέπει σε τόσο λίγες μέρες να γίνει το δέσιμο της ομάδας και να αναπτύξεις ένα MVP της ιδέας σου, έχοντας φυσικά και σαν βαθμό δυσκολίας το ότι διασχίζεις το Αιγαίο, είναι απλά καταπληκτικό. Μια μοναδική περιπέτεια που δεν πρέπει να χάσεις με τίποτα!»

photo

Τη 2η θέση κατέλαβε η ομάδα WineWise που δημιουργήθηκε με βάση την «πρόκληση» που ανέθεσε στους συμμετέχοντες η SantoWines για τη δημιουργία ενός «ηλεκτρονικού σομμελιέ». Η Βίκυ Αντωνοπούλου, ο Άρης Αρμάογλου, ο Στέλιος Σιδέρας, ο Στέργιος Στεργίου και ο Χρήστος Στεργιόπουλος δημιούργησαν ένα app-game στο οποίο θα συνδέεται ο επισκέπτης μόλις ανοίξει το WiFi του οινοποιείου και με βάση τις πληροφορίες που θα του προσφέρει, θα προσπαθήσει να αναγνωρίσει τα κρασιά που θα δοκιμάζει «στα τυφλά» με τα αντίστοιχα που θα υπάρχουν μέσα στην εφαρμογή.

photo

Την 3η θέση κατέλαβε η ομάδα «Θέλω τον καφέ μου» με τους Αλέξανδρο Ίβο, Ελισσάβετ Αβερκιάδη και Χρήστο Παναγιωτακόπουλο. Η ομάδα δημιούργησε ένα chatbot που είναι ενσωματωμένο στο Messenger και αυτοματοποιεί την παραγγελία του καθημερινού καφέ σου. Στόχος είναι η απομνημόνευση της παραγγελίας σου και η επανάληψη αυτής με το πάτημα 2 κουμπιών.

Στο διαγωνισμό, ωστόσο, παρουσιάστηκαν 3 ακόμα ιδέες που αφορούσαν μια πλατφόρμα σύνδεσης τους τουριστών με τις τοπικές επιχειρήσεις με το όνομα eTOURISTS από τους Αθηνά-Νεφέλη Πίτση, Αντώνη Ρούσσο, Βασίλη Φιλιππίδη, Γιώργο Ηλίδη και Δημήτρη Γερομιχαλό, βιωματικές εκδρομές στην Πελοπόννησο με το όνομα Be Greek από τους Δημήτρη-Αλέξανδρο Σπυριδάκο, Άννα-Μαρία Ντόβα, Χρύσα Τερίζη, Φωτεινή Τάτση, Νίκο Καύκα και Σωτήρη Πίττο και, τέλος, το Τastify από τους Φοίβο Στεργιάννη, Μιχάλη Λογοθέτη, Σταύρο Τσουρλιδάκη, Νίκο Σπανό και Βασίλη Ηλία που αφορούσε μια εφαρμογή που θα σου προσέφερε όλες τις πληροφορίες για τα συστατικά του κάθε πιάτου που περιλαμβάνει το Menu ενός εστιατορίου.

Το μακρύ, λοιπόν, αυτό ταξίδι τελείωσε και αν θα έπρεπε να αλλάξω κάτι στο CruiseInn, αυτό θα ήταν ότι θα ήθελα να έχω λάβει μέρος κι εγώ ως διαγωνιζόμενη και όχι ως απλή παρατηρήτρια του ADandPR Lab του Παντείου Πανεπιστημίου!

Το CruiseInn δεν είναι άλλο ένα hackathon. Γνωρίζοντας ότι οι περισσότερες startups που δημιουργούνται, διαλύονται στα πρώτα 3 χρόνια, οι οργανωτές του CruiseInn προσπαθούν να εξοπλίσουν τους διαγωνιζόμενους με τις απαραίτητες γνώσεις που χρειάζεται να έχεις για να τρέξεις μια επιχείρηση όσο μικρή και αν είναι.


Γιατί, όμως, πρέπει και εσύ ο ίδιος να ζήσεις αυτήν την εμπειρία;


1) Γιατί 4 μέρες, 5-6 άγνωστοι άνθρωποι μεταξύ τους και 1 ιδέα μπορούν να οδηγήσουν σε μία επιτυχημένη startup.

2) Γιατί ποιος θα ήταν καλύτερος χώρος γέννησης επιχειρήσεων σχετικές με τον τουρισμό από ένα κρουαζιερόπλοιο γεμάτο τουρίστες;

3) Γιατί μέσα σε 4 μέρες θα επισκεφθείς 6 από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς του Αιγαίου και θα τεστάρεις αν η ιδέα σου έχει απήχηση στο target group που στοχεύεις.

4) Γιατί, όπως μας είπε η Β. Αντωνοπούλου, μία από τους διαγωνιζόμενους, «μέσα από τον διαγωνισμό εκτός των άλλων μάθαμε να δουλεύουμε σε ομάδες, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην ελληνική αγορά»

5) Γιατί θα έχεις την ευκαιρία να συναντάς τους mentors και να τους συμβουλεύεσαι ανά πάσα ώρα και στιγμή, ακόμα και κατά τη διάρκεια του γεύματος είτε κάνετε έναν περίπατο στο νησί

6) Γιατί θα μάθεις να λειτουργείς υπό την πίεση του χρόνου αλλά και των καιρικών συνθηκών (μη ξεχνάς ότι είσαι πάνω σε πλοίο και κουνάει!)

7) Γιατί από τη θεωρία των εκπαιδευτικών ομιλιών από τους mentors θα μεταπηδήσεις στην πράξη με διάφορα deliverables, όπως η παράδοση του Business Model Canvas.

8) Γιατί, ας είμαστε ειλικρινείς, γίνεται να πας κρουαζιέρα και να μην περάσεις καλά; Δε γίνεται!