Γιατί στο Facebook όλοι συμφωνούν μαζί μου για το δημοψήφισμα;

Προφανώς αγαπητέ φίλε έχεις διαγνώσει πως αν είσαι υπέρ του «Ναι» ή του «Όχι» ξεκάθαρα, όλο και περισσότερο διαπιστώνεις πως δεν είσαι μόνος. Αντίθετα, σχεδόν όλοι όσοι βλέπεις στον τοίχο σου συμφωνούν μαζί σου. Συγχαρητήρια μόλις ανακάλυψες τι ακριβώς κάνει ο αλγόριθμος στο Facebook.
Sean MacEntee/Flickr

Προφανώς αγαπητέ φίλε έχεις διαγνώσει πως αν είσαι υπέρ του «Ναι» ή του «Όχι» ξεκάθαρα, όλο και περισσότερο διαπιστώνεις πως δεν είσαι μόνος. Αντίθετα, σχεδόν όλοι όσοι βλέπεις στον τοίχο σου συμφωνούν μαζί σου. Συγχαρητήρια μόλις ανακάλυψες τι ακριβώς κάνει ο αλγόριθμος στο Facebook. Προσπαθεί να σου δώσει πράγματα που σε γενικές γραμμές σε βρίσκουν σύμφωνο ώστε να νιώθεις άνετα και να βλέπεις αυτά με τα οποία συμφωνείς.

Αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Facebook αλλά είναι μεγάλο πρόβλημα για εσένα σε περίπτωση που θεωρείς πως η αποδοχή ή όχι της άποψης σου στο Facebook είναι κριτήριο για το οτιδήποτε. Οπότε αν θεωρείς πως κερδίζει το «Ναι» ή το «Όχι» με βάση το τι συμβαίνει στο Facebook μάλλον πρέπει να το αναθεωρήσεις.

Όσο για εσένα που διαβάζεις αυτή τη στιγμή και δεν έχεις αποφασίσει, εσένα το Facebook δεν σε ψυχολογεί από τα likes και τα comments σου σε σχέση με το θέμα. Σε ψυχολογεί σε σχέση με τη στάση που κρατάνε οι άνθρωποι με τους οποίους έχεις τις περισσότερες συναναστροφές στο Facebook ή με βάση τα κείμενα στα οποία περνάς την περισσότερη ώρα να διαβάζεις.

Ξέρω ακούγεται τρομοκακτικό όμως την ίδια ώρα αυτός ο αλγόριθμος είναι και ο λόγος που βλέπεις σκυλάκια αν σου αρέσουν τα σκυλάκια, ή "food porn" ή γενικώς ότι είναι αυτό που σου αρέσει.

Την ίδια ώρα όμως τα παραπάνω είναι και ο λόγος που δεν έχει νόημα να κάνει κάποιος καμπάνια στο Facebook υπέρ του «Ναι» ή του «Όχι». Διότι θα μπορεί πρακτικά να στοχεύσει μόνο τους αποφασισμένους. Οι αναποφάσιστοι δεν έχουν φτιάξει group «Δεν ξέρω τι θέλω» ώστε να προσπαθήσεις να τους στοχεύσεις. Ομοίως δεν υπάρχουν σοβαρά δημογραφικά δεδομένα π.χ. οι 18-25 είναι μαζικά υπέρ του «Όχι» ή του «Ναι» οπότε αξίζει το κόπο να κάνεις μία καμπάνια θέσεων. Όμως τέτοιου είδους αξιόπιστα δημογραφικά δεν υπάρχουν.

Οπότε αγαπητέ φίλε χαλάρωσε. Προσπάθησε να μην βασίζεις τις θέσεις και τις απόψεις σου στα όσα συμβαίνουν στο Facebook και προσπάθησε να δεις την κατάσταση πιο χαλαρά και πιο αντικειμενικά.

Δημοφιλή