ΔΙΕΘΝΕΣ
09/12/2014 03:04 EET

O Ζούκερμπεργκ αμύνεται για τη συλλογή δεδομένων: «Το επιχειρηματικό μοντέλο της Apple είναι γελοίο»

Mark Zuckerberg, CEO of a certain social networking site. (CC) JD Lasica, socialmedia.biz. Noncommercial reproduction permitted. Please credit as shown.
jdlasica/Flickr
Mark Zuckerberg, CEO of a certain social networking site. (CC) JD Lasica, socialmedia.biz. Noncommercial reproduction permitted. Please credit as shown.

Ο συνιδρυτής και CEO του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ προφανώς διαφωνεί με τον CEO της Apple Τιμ Κουκ, ο οποίος υποστηρίζει ότι δωρεάν υπηρεσίες (Google, Facebook) που υποστηρίζονται από διαφημίσεις, μετατρέπουν τους ανθρώπους σε προϊόντα.

Ο Ζουκερμπεργκ δήλωσε πως η Apple με τα προϊόντα που διαθέτει, δεν ενδιαφέρεται για τον καταναλωτή γιατί είναι πολύ ακριβά, διαφορετικά η τιμή τους θα ήταν πολύ χαμηλότερη. Δήλωσε επίσης το είδος της online διαφήμισης της Apple είναι γελοίο.

Ο Τιμ Κουκ δήλωσε τον Σεπτέμβριο πως «το προϊόν» είναι στην ουσία οι χρήστες της Google και του Facebook καθώς τα δεδομένα τους είναι αυτά που βοηθούν την εταιρεία να κάνει κέρδος : « Όταν μία διαδiκτυακή υπηρεσία είναι δωρεάν, δεν είσαι πελάτης, είσαι το προϊόν».Τα σχόλια του CEO της Apple ήρθαν μετά τον σάλο που ξέσπασε με την κλοπή γυμνών φωτογραφιών από διάσημες γυναίκες και τη διαρροή τους στο διαδίκτυο.

Η απάντηση ήρθε από τον Ζούκερμπεργκ στο περιοδικό Time: «Είμαι απογοητευμένος γιατί πολλοί άνθρωποι διαφημίζουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο τονίζοντας πως είναι στενά συνυφασμένο με τους καταναλωτές»

«Νομίζω πως πρόκειται για την πιο γελοία ιδέα. Τι νομίζετε, το ότι πληρώνετε την Apple σημαίνει ότι είστε στο ίδιο μήκος κύματος μαζί της; Αν ήσαστε, τότε τα προϊόντα τους θα ήταν πολύ φτηνότερα! »

Τα σχόλια του Ζούκερμπεργκ θα μπορούσαν να απευθύνονται και στο νεοεισερχόμενο αντι-Facebook Ello που ήρθε στο προσκήνιο στις αρχές του τρέχοντος έτους με την υπόσχεση ότι δεν θα συλλέγει δεδομένα των χρηστών για να κάνει έσοδα.

«Το μέσο δικτύωσης που χρησιμοποιείτε ανήκει στους διαφημιστές», γράφει το Ello στην ιστοσελίδα του«Κάθε τι που μοιράζεστε, κάθε φίλο που κάνετε και κάθε σύνδεσμο που ακολουθείτε, παρακολουθείται, καταγράφεται και μετατρέπεται σε δεδομένα. Οι διαφημιστές συλλέγουν τα δεδομένα σας για να σας προβάλλουν περισσότερες διαφημίσεις. Εσείς είστε το προϊόν που αγοράζεται και πουλιέται»