Νέο εμπόδιο για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αίτηση διάλυσης της σύμβασης

Νέο εμπόδιο για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αίτηση διάλυσης της σύμβασης
Menelaos Myrillas / SOOC

Τη διάλυση της σύμβασης κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης ζήτησε την Τετάρτη με αίτημά της προς στην Αττικό Μετρό η ανάδοχος κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda, έπειτα από ομόφωνη απόφαση των μετόχων της.

Ο εργολάβος επικαλείται τη διαιτητική απόφαση και ζητεί να εγκαταλείψει το έργο.

Λίγες μόλις ώρες νωρίτερα, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο είχε εγκρίνει την μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης του 85% των αρχαιοτήτων στον σταθμό «Βενιζέλου»

Οι επιλογές, πλέον, είναι δύο: είτε η Αττικό Μετρό αποδέχεται την αίτηση της κοινοπραξίας, την αποζημιώνει για τις εκτελεσθείσες εργασίες και προχωρά στην επιμέτρηση του υπολοίπου για να προκηρύξει νέο διαγωνισμό. Είτε δεν την κάνει αποδεκτή, προτείνοντας συναινετική λύση για τη συνέχιση του έργου. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να βάλει βαθύτερα το χέρι στην τσέπη.

Το Δημόσιο δεν έχει κινήσει καμία διαδικασία ενάντια στον ανάδοχο, παρότι υποστηρίζει ότι έχει σημαντική ευθύνη για το πολύ χαμηλό ποσοστό προόδου του έργου (38-39%).

Η εμπειρία δείχνει ότι το Δημόσιο δεν δικαιώνεται σχεδόν ποτέ στα θέματα που παραπέμπει σε διαιτησία, επομένως ο ανάδοχος έχει βάσιμες ελπίδες ότι θα αποσπάσει σημαντικό μέρος των 300 εκατ. ευρώ που διεκδικεί ως αποζημίωση. Κατόπιν, αν το έργο τερματιστεί, θα διεκδικήσει τις εργασίες που δεν έχει πληρωθεί, συν το 5% της σύμβασης (άρθρο 47.2 της αρχικής σύμβασης). Αν το έργο συνεχιστεί, τότε θα πληρωθεί περισσότερα από τα 969 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού του.

(Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή