LIFE
20/12/2014 03:23 EET

11 διατροφικές συμβουλές για τις γιορτές

Getty Images

Με τα Χριστούγεννα να πλησιάζουν, τα γιορτινά εδέσματα αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους και μαζί με αυτά και τα επιπλέον κιλά που θα δείξει η ζυγαριά. Ο Νίκος Καφετζόπουλος, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, δίνει συμβουλές και λύσεις για να σας βρει η νέα χρονιά ξεκούραστους και αναζωογονημένους και όχι με ένα επιπλέον πρόβλημα, δηλαδή την αύξηση βάρους!

1. Αναθεωρήστε τους στόχους σας, προκειμένου να μην απογοητευτείτε. Στόχος θα είναι να διατηρήσετε το βάρος σας και όχι να χάσετε επιπλέον κιλά. Είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς στους εορταστικούς πειρασμούς ώστε να διατηρήσει την ενεργειακή του πρόσληψη στα επίπεδα που απαιτεί η απώλεια βάρους.

2. Προσπαθήστε να αποσυνδέσετε την έννοια της διασκέδασης και της ανταμοιβής με την ποσότητα φαγητού που καταναλώνετε. Μην ξεχνάτε πως η απόλαυση δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφής.

3. Στις κοινωνικές συγκεντρώσεις που θα παραβρεθείτε, φροντίστε να μην επικεντρωθείτε στο φαγητό, αλλά να τις δείτε σαν ευκαιρία να συζητήσετε με τους φίλους σας, που ίσως έχετε και καιρό να δείτε.

4. Εάν είστε καλεσμένοι σε δείπνο, μην μένετε νηστικοί όλη την ημέρα. Καταναλώστε κανονικά το πρωινό, ένα ελαφρύ μεσημεριανό και κάτι ελαφρύ, όπως ένα γιαούρτι ή φρούτο 1-2 ώρες πριν την αναχώρηση.

5. Σε περιπτώσεις μπουφέ, μην βιαστείτε να γεμίσετε το πιάτο σας, αλλά προσπαθήστε να ξεκαθαρίσετε ποια είναι τα εορταστικά εδέσματα που σας αρέσουν περισσότερο και προτιμήστε αυτά.

6. Όταν τελειώσετε το γεύμα σας, μην καθίσετε στο τραπέζι για συζήτηση, προτιμήστε το σαλόνι ή άλλο χώρο.

7. Αποφύγετε τα τηγανητά, τα φαγητά που είναι πλούσια σε βούτυρο και κρέμα γάλακτος και τα γλυκά με πολλά λιπαρά όπως είναι οι πάστες. Είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά πως μπορείτε να ικανοποιήσετε στο έπακρο τη λιγούρα σας και την ανάγκη σας για γλυκό, καταναλώνοντας μόνο 2-3 κουταλιές από το αγαπημένο σας γλυκό. Όσον αφορά τα γλυκά στο σπίτι, κουραμπιέδες και μελομακάρονα, μπορείτε να απολαμβάνετε ένα γλυκό την ημέρα και μην βιαστείτε να τα ψωνίσετε.

8. Αποφύγετε να συνοδεύετε το αλκοόλ με ξηρούς καρπούς.

9. Εκμεταλλευτείτε τον ελεύθερο χρόνο και διατηρήστε ένα ικανοποιητικό επίπεδο καθημερινής φυσικής δραστηριότητας. Μην ξεχνάτε πως εκτός από τον καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους και τα γνωστά οφέλη, η σωματική άσκηση βελτιώνει την διάθεση και μειώνει το στρες.

10. Ακολουθήστε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής κατά την διάρκεια των εορτών και αν θέλετε, χαλαρώστε ανήμερα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

11. Τέλος, μην ξεχνάτε ότι αν φάτε λίγο (ή πολύ) παραπάνω μία μέρα, δεν χρειάζεται να συνεχίσετε να φάτε υπερβολικά και τις επόμενες μέρες. Ανασυγκροτηθείτε και επιστρέψτε στις υγιεινές σας συνήθειες!

Sponsored Post