Ανάλυσέ το: Λούλης, Πλειός και Συνήγορος του Παιδιού για τα τηλεοπτικά σποτ των κομμάτων

Ανάλυσέ το: Λούλης, Πλειός και Συνήγορος του Παιδιού για τα τηλεοπτικά σποτ των κομμάτων

-Είναι μια εξαιρετικά αποκαρδιωτική προεκλογική εκστρατεία, ίσως το μόνο ενδιαφέρον είναι το πόσο κακή είναι η στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας.

- Κύριε Λούλη, να το γράψω αυτό;Βάζει τα γέλια. «Φυσικά να το γράψετε» μου λέει στο τηλέφωνο.

Ο Γιάννης Λούλης, ως σύμβουλος στρατηγικής, έχει ασχοληθεί με πολλές προεκλογικές εκστρατείες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Υπήρξε άλλωστε σύμβουλος του Κώστα Καραμανλή.

Η αφορμή της συζήτησης είναι το προεκλογικό σποτ της Νέας Δημοκρατίας με τον Αντώνη Σαμαρά να εξηγεί στα παιδιά ότι φτιάχνει το γήπεδο του μέλλοντος τους.

«Αν μελετήσει κανείς τις τάσεις της κοινής γνώμης στην Ελλάδα, θα έβλεπε ότι είναι τόσο καχύποπτη που καλό είναι να αποφεύγονται οι δημιουργικές διαφημίσεις λέει στη HuffPost Greece. «Σε τέτοιες συνθήκες, καλύτερα είναι τα μικρά απλά κειμενάκια, όπως αυτά που κάνουν οι Αμερικάνοι».

Η καινοτομία

Πάντως, μία καινοτομία υπήρξε. Τα τηλεοπτικά σποτ του πρωθυπουργού με τον μικρό Νικόλα και του προέδρου των ΑΝ.ΕΛ. Πάνου Καμμένου με τον μικρό Αλέξη, είναι τα πρώτα στην Ελλάδα, όπου οι πολιτικοί αρχηγοί δεν εμφανίζονται να απευθύνονται στους ψηφοφόρους μέσω εσωτερικών μονολόγων ή διαγγέλματος. Το σενάριο αυτή τη φορά τους θέλει να κουβεντιάζουν. Βέβαια ο διάλογος δεν γίνεται με ψηφοφόρους, αλλά με μικρά παιδιά.

«Κατ’αρχήν δεν ταιριάζει στο στυλ του Αντώνη Σαμαρά», λέει ο Γιάννης Λούλης.

Γιάννης Λούλης- Σύμβουλος στρατηγικής επικοινωνίας: «Ο Σαμαράς θα έπρεπε να εμφανιστεί στο γραφείο του, με την αυτοπεποίθηση του αρχηγού που δουλεύει για το μέλλον της χώρας, αλλά αυτό θα προϋπέθετε να είχε υπογράψει τη συμφωνία με τους Ευρωπαίους. Το πρόβλημα είναι πως πέρα από την επιστράτευση του φόβου, δεν έχει αφήγημα, δεν έχει κάνει καν ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις».

Για τον Γιώργο Πλειό, τον Πρόεδρο του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο συμβολισμός του σποτ της Νέας Δημοκρατίας είναι προφανής.

Γιώργος Πλειός - Πρόεδρος τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ: «Ο πρωθυπουργός, εμφανίζεται ως πατρική φιγούρα, ενώ τα παιδιά είναι ένα κοίταγμα προς το μέλλον, που δεν πρέπει να υποθηκεύσουμε. Βέβαια προσπεράστηκε μια γενιά, δεν είναι ούτε οι δεκαεξάρηδες, ούτε οι εικοσάρηδες».

Ο Πάνος Καμμένος και ο μικρός Αλέξης

Είναι το πιο δημοφιλές από όλα τα σποτ- μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, μετρά περισσότερα από 90.000 χτυπήματα. Ο Πάνος Καμμένος διασώζεται λόγω χιούμορ συμφωνούν και οι δύο επικοινωνιολόγοι. Αν και στο Τwitter δεν απέφυγε το τρολάρισμα για το ύφος που είχε όταν εμφανίζεται χαμογελώντας πονηρά, πίσω από τον μικρό Αλέξη.

Αντιδεοντολογική η χρησιμοποίηση παιδιών, λέει ο Συνήγορος του Παιδιού

Ο Γιώργος Μόσχος, δεν εξετάζει την πολιτική απήχηση των τηλεοπτικών μηνυμάτων. Είναι ο Συνήγορος του Παιδιού. Και υποστηρίζει ότι «μπορεί να μην υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη που να απαγορεύει ρητά τη χρησιμοποίηση των παιδιών σε προεκλογικά τηλεοπτικά σποτ, αλλά είναι προφανές ότι τίθενται δεοντολογικά ζητήματα»/

Γιώργος Μόσχος- Συνήγορος του Παιδιού: «Ευχής έργο είναι τα κόμματα κάποια στιγμή να καταλήξουν σε μια συμφωνία, ώστε να αποφεύγεται η φωτογράφηση και μαγνητοσκόπηση των πολιτικών με παιδιά, καθώς και η εμφάνιση και συμμετοχή των παιδιών σε πολιτικά μηνύματα και διαφημίσεις».

Το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ

Έχει τα λιγότερα χτυπήματα στο Youtube και σίγουρα συζητήθηκε πολύ λιγότερο από της Νέας Δημοκρατίας και των Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Αυτό ήταν και το ζητούμενο, υποστηρίζει ο Γιάννης Λούλης: «Η επιτυχία της εκστρατείας του ΣΥΡΙΖΑ έγκειται ακριβώς στο ότι δεν έχει οξύτητα. Αυτός που καθησυχάζει, ευνοείται. Το αντίθετο δηλαδή από αυτό που κάνει η Νέα Δημοκρατία. Το γεγονός ότι δεν εμφανίζεται ο Τσίπρας λειτουργεί θετικά. Το ζητούμενο είναι να μην κάνει λάθη. Και σε γενικές γραμμές τα έχει αποφύγει».

Ο Γιώργος Πλειός χαρακτηρίζει το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ ανεικονικό: «Δεν έχει αισθητικές αναφορές, τύπου Lifestyle και δεν περιορίζει το εύρος των σημασιών. Προτάσσει σαν σύνθημα, την έννοια της ελπίδας, όπως για το ΠΑΣΟΚ του '81, το μήνυμα ήταν η «αλλαγή»

Όσο για το σποτ του ΚΚΕ, μπορεί να μην είχε κάποια πρωτοτυπία, αλλά κράτησε τις ισορροπίες και το μήνυμα του είναι σαφές: Το ΚΚΕ θα είναι αυτό που θα αναλάβει την αριστερή αντιπολίτευση σε πιθανή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Δημοφιλή