ΕΙΔΗΣΕΙΣ
06/03/2015 08:03 EET | Updated 06/03/2015 08:05 EET

Πρέπει να μειώσουμε την κατανάλωση της ζάχαρης στο μισό, τονίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

Johanna Parkin

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε Την τετάρτη 4 Μαρτίου ότι οι ενήλικες και τα παιδιά, από την Αμερική μέχρι την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, πρέπει να μειώσουνσ το μισό την ποσότητα της ζάχαρης που καταναλώνουν προκειμένου να μειώσουν τον κίνδυνο της παχυσαρκίας και της φθοράς των δοντιών.

Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες, η ζάχαρη που καταναλώνει το άτομο καθημερινά πρέπει να είναι το 10% της καθημερινής του διατροφής, κάτι που μεταφράζεται σε 50 γραμμάρια ή 12 κουταλιές τους γλυκού ζάχαρη για ενήλικες.

Μία πτώση της τάξης του 5% ή και λιγότερο θα είναι ακόμα καλύτερη, αφού βοηθά στην πρόληψη των χρόνιων νοσημάτων που συνδέονται με την κακή διατροφή, όπως τα καρδιακά νοσήματα, ο καρκίνος και ο διαβήτης.

«Ο λόγος που επικεντρωνόμαστε στη ζάχαρη είναι επειδή έχουν δει τη σημαντική σχέση που έχει με την αύξηση βάτους και την παχυσαρκία, κάτι που απασχολεί πολλές χώρες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθυντής του προγράμματος διατροφής και υγείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, Δρ. Φραντσένσκο Μπράνκα.

Η μείωση της ζάχαρης αφορά τις επεξεργασμένης μορφής ζάχαρη, τη γλυκόζη, τη φρουκτόζη, τη σουκρόζη και όλα τα γλυκαντικά που χρησιμοποιούνται σε φαγητά και αναψυκτικά και όχι τη φυσική ζάχαρη που βρίσκεται στα φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά και το γάλα.

Αυτή τη στιγμή, στη Ν. Αμερική ο μέσος ενήλικας καταναλώνει περίπου 130 γραμμάρια ζάχαρη την ημέρα, στην Κεντρική και Βόρεια Αμερική 95 γραμμάρια, στην Ευρώπη 101 γραμμάρια και στη Μέσα Ανατολή 90 γραμμάρια.

Η ζάχαρη βρίσκεται στην πλειοψηφία των προϊόντων και τροφίμων της αγοράς. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα αναψυκτικό μπορεί να περιέχει μέχρι και 40 γραμμάρια ζάχαρη (περίπου 10 κουταλιές του γλυκού), ενώ στους χυμούς η ζάχαρη κυμαίνεται ανάμεσα στα 24- 26 γραμμάρια.

«Στην πραγματικότητα, είναι πολύ εύκολο να ξεπεράσει κανείς τις 12 κουταλιές του γλυκού ζάχαρη ημερησίως, αν σκεφτεί κανείς ότι το πρωί μπορεί κάποιος να φάει ένα μπολ με δημητριακά, μετά να πιει ένα αναψυκτικό και να φάει στο βράδυ ένα επιδόρπιο γιαούρτι. Μόνο αυτά αρκούν για να ξεπεράσει κανείς τις 12 κουταλιές του γλυκού ζάχαρη», επισημαίνει ο Δρ. Μπράνκα.

Η παγκόσμια κατανάλωση της ζάχαρης ήταν κατά μέσα όρο στα 58 γραμμάρια ημερησίως το 2003, ενώ μέχρι το 2013 είχε ανέβει στα 63 γραμμάρια.

Το κείμενο αυτό μεταφράστηκε από την The Huffington Post, με πληροφορίες από το πρακτορείο REUTERS.