Οι άγγελοι του Dominion διαφέρουν από τους συνηθισμένους...

Οι άγγελοι του Dominion διαφέρουν από τους συνηθισμένους...
Archive

Όταν ακούει κανείς συνήθως για αγγέλους, σκέφτεται καλά πράγματα γενικότερα: όμορφα πλάσματα... «αγγελικά» πλασμένα, τα οποία προστατεύουν τους θνητούς (ή τους τιμωρούν, αλλά πάντα στο πλαίσιο μιας κοσμοθεωρίας η οποία προϋποθέτει την ύπαρξη μιας κατά βάση καλοπροαίρετης κεντρικής θεότητας) και γενικά, «είναι για καλό».

Βεβαίως, αυτή η αντίληψη έχει αμφισβητηθεί κατά καιρούς από τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Από τις πιο γνωστές περιπτώσεις είναι το «The Prophecy» του 1995, με τον Κρίστοφερ Γουόκεν στον ρόλο ενός...εκνευρισμένου με την ανθρωπότητα αρχαγγέλλου Γαβριήλ, εν μέσω ενός εμφυλίου μεταξύ των αγγέλων, και φυσικά η ταινία που «γέννησε» το Dominion, δηλαδή το «Legion» του 2010, που πραγματευόταν ένα παρεμφερές σενάριο, με έναν Πολ Μπέτανι σε ρόλο που του πήγαινε γάντι (αυτόν του πολεμισταρά αρχαγγέλου Μιχαήλ, ο οποίος αψήφησε τις εντολές εκ των άνωθεν για εξόντωση της Ανθρωπότητας) και τον πάντα καλό Κέβιν Ντουράντ ως αντίπαλό του, αρχάγγελο Γαβριήλ. Το Legion είχε μια σειρά από καλές ιδέες, αλλά η εκτέλεσή τους γενικά ήταν μάλλον προβληματική, καθώς η ταινία είχε αρκετά μειονεκτήματα, παρά τους «ζόρικους» προαναφερθέντες χαρακτήρες (και την εντυπωσιακή Αντριάν Παλίκι, βεβαίως βεβαίως, η οποία πραγματικά κολάζει αγίους).

Το Dominion, που φέρνει αποκλειστικά στις οθόνες σας ο ΟΤΕ ΤV, έχει πάρει την κοσμοθεωρία (το setting, αν προτιμάτε) του Legion και το έχει εξελίξει έτσι ώστε να αποτελέσει βάση για μια πρωτότυπη σειρά. Χρόνια μετά την νέα Πτώση των Αγγέλων, η Αποκάλυψη έχει έρθει και απέλθει, με την Ανθρωπότητα να έχει αποτραβηχτεί σε οχυρωμένες πόλεις, επιστρέφοντας σε παλαιότερες κοινωνικές δομές μετά από έναν μακροχρόνιο και καταστρεπτικό πόλεμο, και τους αγγέλους να λυμαίνονται τον υπόλοιπο κόσμο, αναζητώντας το νόημα της ύπαρξής τους, καθώς ο Θεός έχει εξαφανιστεί. Και οι άγγελοι αυτοί δημιουργούν ζήτημα όσον αφορά στο πώς ακριβώς μπορεί να μοιάζουν οι...κακοί δαίμονες: πέραν των υπερφυσικών δυνάμεων, έχουν τη δύναμη να καταλαμβάνουν σώματα ανθρώπων, μεταμορφωνόμενοι στους αποκαλούμενους «eightballs»: χαμηλών επιπέδων αγγέλους, οι οποίοι αποτελούν περισσότερο στρατεύματα «πρώτης γραμμής». Χωρίς να στέκουν και πολύ στα καλά τους, θεωρούνται και είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι, καθώς ο σκοπός τους παραμένει η εξόντωση των Ανθρωπότητας.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι έτσι στα υψηλότερα κλιμάκια: ο Μιχαήλ (Τομ Γουΐσντομ, των «300») είναι ο αρχάγγελος που τάχθηκε υπέρ της Ανθρωπότητας, και συνεχίζει τη μάχη του τόσα χρόνια μετά, ως επικεφαλής των ελίτ «Archangel Corps» που προστατεύουν την πόλη της Βέγκα και μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του παιχνιδιού εξουσίας όπως παίζεται στη μεγαλούπολη. Ο Μιχαήλ, αν και προστάτης, είναι πάντα απόμακρος, μια φιγούρα που δεν επιτρέπει σε πολλούς να πλησιάσουν- για την ακρίβεια, τους αποθαρρύνει. Υπερασπιστής, αλλά και φόβητρο για αυτούς τους ίδιους που υπερασπίζεται, «σκληρός» μέντορας για τον πρωταγωνιστή Άλεξ, και με ένα μυστήριο παρελθόν όσον αφορά στη σχέση του με το γένος των ανθρώπων, αφήνει κατά μέρος το αξίωμα ότι οι «άγγελοι δεν έχουν φύλο», καθώς εκτιμά δεόντως τα φυσικά χαρίσματα μιας θνητής- κάτι που ο ίδιος δεν εγκρίνει, βεβαίως, αλλά φαίνεται ότι και οι άγγελοι έχουν ανάγκες.

Ο Γαβριήλ, ως αντίπαλον δέος (Καρλ Μπιουκς) αποτελεί αντίθεση στον αδελφό του: εκεί που ο Μιχαήλ, που υπερασπίζεται την Ανθρωπότητα, είναι απόμακρος και φαινομενικά μακριά από αυτό που θα χαρακτηρίζαμε «ανθρώπινη φύση», ο Γαβριήλ φαίνεται παραδομένος – και με μεγάλη ευχαρίστηση- στα πάθη της ζωής στη Γη. Με έντονα συναισθήματα, τα οποία δεν διστάζει να κρύψει- απεναντίας, δείχνει να τα απολαμβάνει- έτοιμος και ικανότατος ανά πάσα στιγμή να πολεμήσει ή/ και να παραπλανήσει, ο δεύτερος αρχάγγελος εμφανίζεται να έχει σαφώς πιο ανθρώπινη υπόσταση από τον αδελφό του. Ωστόσο, ακριβώς για αυτό φαίνεται πιο πρόθυμος από ποτέ να ολοκληρώσει την αποστολή του: να δώσει τέλος σε αυτό που θεωρεί βλασφημία, την ύπαρξη του ανθρώπινου είδους στον πλανήτη, κερδίζοντας- θεωρεί- τη θέση του πίσω στον Παράδεισο. Ο Γαβριήλ αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή, σε μεγάλο βαθμό λόγω της εξαιρετικά υψηλής νοημοσύνης του- και του γεγονότος ότι δείχνει να απολαμβάνει περισσότερο από ό,τι θα περίμενε κανείς την αποστολή του και τον ρόλο που έχει αναλάβει να παίξει.

Η Ουριήλ, από την άλλη, βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα. Η φιγούρα της Κατρίν ντε Καντόλ σίγουρα αποτελεί άλλη μία περίπτωση στην οποία ουδείς μπορεί να ισχυριστεί ότι «οι άγγελοι δεν έχουν φύλο». Με καλλιτεχνικές ανησυχίες (εικόνα που ενισχύεται από την ιδιαίτερη προφορά του χαρακτήρα) και αντίστοιχες σχέσεις με τους δύο αντίπαλους αδελφούς, η Ουριήλ βρίσκεται κάπου στη μέση, και το παιχνίδι της προκαλεί ερωτηματικά όσον αφορά στο τι ακριβώς επιθυμεί και ποιοι είναι οι στόχοι της. Κάποιες φορές φαίνεται να υπηρετεί ένα ανώτερο σχέδιο- κάποιες άλλες δίνει την εντύπωση ότι απλά «ρίχνει κέρμα» και πράττει ανάλογα με το αν θα έρθει «κορώνα» ή «γράμματα». Το ερωτηματικό της Ουριήλ φαίνεται ικανό να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της σειράς.

Πέρα από τους αρχαγγέλους όμως, οι άγγελοι που κατοικούν πλέον στον κόσμο του Dominion παρουσιάζουν τόση ποικιλία όσον αφορά στο πώς αντιμετωπίζουν τα πράγματα όσο οι ίδιοι οι άνθρωποι. Μανιακοί φονιάδες eightballs, που έχουν καταλάβει και παραμορφώσει σώματα θνητών. Ψυχροί εκτελεστές/ πολεμιστές, που υπακούν στις εντολές των επικεφαλής τους χωρίς αμφιβολία ή αμφισβήτηση. Πράκτορες – η ταυτότητα των οποίων, σε κάποιες περιπτώσεις,αποτελεί...spoiler- που κινούνται ανάμεσα στους θνητούς εν αγνοία των ανθρώπων, εξυπηρετώντας σκοπούς των αρχαγγέλων ή δικούς τους, ή άγγελοι που κρύβουν την ιδιότητά τους επειδή απλά θέλουν να ζήσουν τη ζωή τους ήσυχοι- το ψηφιδωτό των αγγελικών πλασμάτων που έπεσαν στη Γη είναι πολυδιάστατο, και ο «μηχανισμός» αυτός αξιοποιείται αφηγηματικά στο έπακρο, αποτελώντας ένα από τα πλέον δυνατά στοιχεία της σειράς. Η πολυπλευρότητα αυτή συνδυάζεται με την ύπαρξη μιας αίρεσης στη Βέγκα, η οποία λατρεύει τους αγγέλους- τα πλάσματα τα οποία ήρθαν να την εξοντώσουν.

Αγγελικά πλασμένος κόσμος, δεν βρίσκετε;

Το Dominion στις 00.00 κάθε Παρασκευή στη ζώνη Friday Fiction αποκλειστικά στο ΟΤE CINEMA 1HD στον ΟΤΕ ΤV.

Δημοφιλή