Τι ισχύει στην Ε.Ε. για τους κανόνες ασφαλείας στις πτήσεις

Τι ισχύει στην Ε.Ε. για τους κανόνες ασφαλείας στις πτήσεις
Getting cozy with an Airbus A380 during the first-ever visit of an A380 to San Francisco International AirportOctober 4, 2007ATTENTION BAY AREA PHOTOGRAPHERS!Telstar Logistics has learned that the A380 will do a low and slow flyby over the City of San Francisco on Friday, October 5, between 2:30 and 3 pm, just before the Blue Angels begin their practice flight at 3 o'clock. We're told that the A380 will approach via the Golden Gate Bridge before making an arc over Alcatraz and flying past downtown and the Bay Bridge.
Getting cozy with an Airbus A380 during the first-ever visit of an A380 to San Francisco International AirportOctober 4, 2007ATTENTION BAY AREA PHOTOGRAPHERS!Telstar Logistics has learned that the A380 will do a low and slow flyby over the City of San Francisco on Friday, October 5, between 2:30 and 3 pm, just before the Blue Angels begin their practice flight at 3 o'clock. We're told that the A380 will approach via the Golden Gate Bridge before making an arc over Alcatraz and flying past downtown and the Bay Bridge.
Telstar Logistics/Flickr

Ανακοίνωση σχετικά με το καθεστώς ασφαλείας στις πτήσεις στην Ε.Ε. εξέδωσε η Κομισιόν, καθώς παραμένει στην επικαιρότητα η αεροπορική τραγωδία της συντριβής του Airbus A320 της Germanwings στις Άλπεις.

Όπως αναφέρεται σχετικά, στις 27 Μαρτίου 2015, η EASA (Εuropean Air Safety Agency) εξέδωσε σύσταση προς τις αερογραμμές όσον αφορά στην τήρηση του «κανόνα των τεσσάρων ματιών» στο πιλοτήριο, τονίζοντας ότι σε περίπτωση αποχώρησης του κυβερνήτη ή του πρώτου αξιωματικού (συγκυβερνήτη) από το κόκπιτ, ένα μέλος του πληρώματος θα πρέπει να παραμένει στον χώρο μαζί με τον πιλότο που απομένει.

Επίσης, οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί υπαγορεύουν ότι οι πιλότοι πρέπει να παραμένουν στα χειριστήρια, εκτός εάν η απουσία τους είναι απαραίτητη, για λόγους φυσιολογίας ή επιχειρησιακής ασφαλείας. Όπως τονίζεται, δεν υπάρχει ευρωπαϊκή απαίτηση να μπαίνει μέλος του πληρώματος στο κόκπιτ σε περίπτωση που ένας πιλότος πρέπει να κάνει ένα μικρό διάλειμμα για τέτοιου είδους ανάγκες, ωστόσο υπάρχει απαίτηση η πόρτα του πιλοτηρίου να μπορεί να ανοίξει απέξω σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.

Όσον αφορά στους κανόνες για τα ιατρικά τεστ των πιλότων, αναφέρεται ότι υπάρχει ευρωπαϊκός κανονισμός που υπαγορεύει πως οι πιλότοι θα πρέπει να έχουν ανανεωμένο πιστοποιητικό υγείας. Το πιστοποιητικό αυτό εκδίδεται από εγκεκριμένο ειδικό στην αεροπορική ιατρική και ανανεώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της καριέρας ενός πιλότου. Εντός των κανονισμών για τα πιστοποιητικά υγείας υπάρχουν προβλέψεις σχετικά με ψυχιατρική και ψυχολογία. Οι κανόνες αυτοί, όπως επισημαίνεται, είναι δεσμευτικοί για κάθε κράτος- μέλος και αερογραμμή. Κατά τη διάρκεια της αρχικής εξέτασης δεν μπορεί να πάρει πιστοποιητικό κάποιος με ιατρικό ιστορικό ή κλινική διάγνωση ψυχιατρικής ή ψυχολογικής κατάστασης που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην άσκηση των καθηκόντων του πιλότου.

Όσον αφορά στους ελέγχους του υποβάθρου των πιλότων, οι κανονισμοί της EASA υπαγορεύουν τα μέλη του πληρώματος ενός αερομεταφορέα της Ε.Ε. να υποβάλλονται σε ελέγχους πριν λάβουν την σχετική κάρτα ταυτοποίησης. Αυτοί περιλαμβάνουν τον έλεγχο του ποινικού μητρώου και το ιστορικό εργασίας. Οι έλεγχοι πρέπει να επαναλαμβάνονται τακτικά, χωρίς το διάστημα που μεσολαβεί να ξεπερνάει τα πέντε χρόνια.

Περί της πόρτας του κόκπιτ, οι κανονισμοί αναφέρουν ότι όλα τα αεροσκάφη πάνω από ένα συγκεκριμένα βάρος, τα οποία πραγματοποιούν επιχειρήσεις εμπορικού χαρακτήρα, πρέπει να διαθέτουν ειδική πόρτα πιλοτηρίου, σχεδιασμένη έτσι ώστε να μπορεί να κλειδωθεί και να ξεκλειδωθεί είτε από τις θέσεις των πιλότων. Ακόμη, σημειώνεται ότι στην Ευρώπη η στάνταρ διαδικασία είναι να υπάρχει κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης για την παρακολούθηση της ζώνης έξω από το πιλοτήριο. Σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει ειδική τρύπα και όχι οθόνη CCTV, και διαδικασία που διασφαλίζει ότι ένα άλλο μέλος του πληρώματος θα μπαίνει μέσα εάν ο ένας πιλότος αφήσει το πόστο του.

Όσον αφορά στη διερεύνηση των ατυχημάτων στην Ε.Ε., αναφέρεται ότι τα αίτια διαπιστώνονται από ανεξάρτητες και αξιόπιστες πολιτικές έρευνες, οι οποίες διεξάγονται σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Μετά από δυστυχήματα πολιτικής αεροπορίας γίνονται γενικά δύο ξεχωριστές έρευνες, που πρέπει να συντονίζονται στενά, καθώς διαμοιράζονται τα ίδια στοιχεία: μία διερεύνηση ατυχήματος, από τον αρμόδιο εθνικό φορέα, και μια δικαστικού/ εγκληματολογικού χαρακτήρα έρευνα, με στόχο την αποζημίωση των θυμάτων και των τιμωρία των υπευθύνων.

Υπεύθυνες για τη διερεύνηση του δυστυχήματος της πτήσης 4U 9525 είναι οι γαλλικές αρχές (BEA- Bureau d'Enquêtes et d'Analyses pour la sécurité de l'aviation civile), καθώς το δυστύχημα έγινε εντός της γαλλικής επικράτειας. Η Γερμανία δικαιούται να συμμετέχει, ενώ και η EASA έχει αποστείλει σύμβουλο για να βοηθήσει.

Όπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, οι αερογραμμές χαμηλού κόστους υπάγονται στους ίδιους κανόνες και επιτήρηση.

Δημοφιλή