T-Greeks: Eπιτέλους μια εναλλακτική επιλογή στα κιτς σουβενίρ

T-Greeks: Eπιτέλους μια εναλλακτική επιλογή στα κιτς σουβενίρ
T Greeks

Τσολιαδάκια, μινιατούρες της Ακρόπολης, προτομές του Περικλή, τσαρούχια. Η λίστα των κιτς σουβενίρ με τα οποία μπορεί να φύγει ένας τουρίστας από την Ελλάδα είναι ατελείωτη. Σε αυτή όμως έρχεται να προστεθεί - επιτέλους - και μία εναλλακτική επιλογή και είναι τόσο ωραία που δεν χρειάζεται να είσαι τουρίστας για να την αγοράσεις.

Η Rafaela Moura Torres ήρθε μαζί με τη οικογένειά της από την Βραζιλία στα 7 της. Έχοντας πάντα την ανάγκη να εκφράζεται μέσα από την μόδα, αποφάσισαν το 2014 μαζί με τη μητέρα της να παρουσιάσουν στην ελληνική αγορά τα T-Greeks, τα οποία όπως λέει η ίδια στο επίσημο site, «δημιουργήθηκαν για να γίνουν το πιο cool souvenir που πρέπει να έχει οποιοσδήποτε μένει, πέρασε, έρχεται, φεύγει και πάνω απ’ όλα αγαπάει την Ελλάδα.» Αποφεύγοντας τις συνηθισμένες θεματικές, αλλά κρατώντας όλα αυτά που κάνουν την Ελλάδα μοναδική, τα T-Greeks είναι μία πρωτότυπη συλλογή από μακό, τσάντες και καπέλα. Από το χταποδάκι μέχρι το τζατζίκι, ο καθένας θα βρει αυτό το στοιχείο που αγάπησε στο ταξίδι του και φεύγοντας μπορεί να το πάρει μαζί του.

Η Rafaela μίλησε στην HuffPost Greece για την ιδέα πίσω από τα «cool souvenir» της, για την υλοποίηση αυτής της ιδέας, αλλά και για το σημαίνει για αυτή η φράση «Έλληνας δεν γενιέσαι, γίνεσαι.»

Πες μου αρχικά κάποια πράγματα για εσένα.

Είμαι γεννημένη στη Βραζιλία, για την ακρίβεια στο Ρίο ντε Τζανέιρο και μετακόμισα στην Ελλάδα όταν ήμουν 7 χρονών όταν ο πατέρας μου μετέφερε εδώ την επιχείρησή του. Έχω ζήσει από τα 7 μου εδώ στην Ελλάδα, αλλά προσπαθώ να πηγαίνω στη Βραζιλία περίπου μία φορά το χρόνο! Η αλήθεια είναι ότι αισθάνομαι μοιρασμένη ακριβώς στα δύο.

Από πολύ μικρή ήθελα ν’ασχοληθώ με τα ρούχα, ήταν πολύ ξεκάθαρο αυτό για μένα. Έτσι, μόλις τελείωσα το σχολείο και μπήκα στο πανεπιστήμιο άρχισα να κάνω ταυτόχρονα την πρακτική μου στο Madame Figaro. Αρχικά θα ήμουν εκεί για 6 μήνες, αλλά τελικά έμεινα 3 χρόνια. Τα λάτρεψα και ακόμα τα λατρεύω τα περιοδικά, αλλά όταν ήρθε η ώρα για το Μaster μου κατάλαβα ότι ήθελα να κάνω κάτι που θα αφορά το προΐόν, και έτσι πήγα στο Παρίσι για να σπουδάσω «Fashion Marketing and Management». Γυρνώντας στην Ελλάδα δούλεψα ως buyer σε εταιρείες προσανατολισμένες στη μόδα, μέχρι που μου ήρθε στα τέλη του 2014 η ιδέα για τα T-Greeks.

Πότε και από ποιους ακριβώς άρχισε το T Greeks;

Πέρυσι τον Οκτώβρη πάνω σε μία συζήτηση με τη μητέρα μου, η οποία είχε ψυχανεμιστεί τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην τουριστική αγορά της Ελλάδας, αλλά και στο «made in Greece» concept πλέον, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τα T-Greeks.

Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία του;

Αρχικά είχαμε στο μυαλό μας ότι θέλουμε να κάνουμε κάτι όμορφο για τον τουρίστα που επισκέπτεται την Ελλάδα, δεν ξέραμε όμως ακριβώς τι και πώς. Μετά από πολύ σκέψη, έρευνα και άπειρες συζητήσεις καταλήξαμε στο ύφος που θα μας αντιπροσώπευε και τις δύο. Σ’ αυτό συνέβαλε πολύ και η γραφίστριά μας, η οποία έδωσε σάρκα και οστά σε όλες μας τις ιδέες και έκανε άπειρη υπομονή στις χιλιάδες αλλαγές που κάναμε συνέχεια.

Πώς έγινε πραγματικότητα λοιπόν η ιδέα; Ποια ήταν τα βήματα που ακολουθήσατε;

Αρχικά καταλήξαμε στο στιλ και το ύφος και στη συνέχεια στις θεματικές ενότητες. Μετά επιλέξαμε τη Χαρά, τη γραφίστριά μας ώστε να μπορέσουμε πλέον να τα δούμε όλα και «ζωντανά» πάνω στο χαρτί. Ενώ γινόντουσαν τα σχέδια, καθορίσαμε ποιο θα ήταν το εύρος της συλλογής, δηλαδή πόσα διαφορετικά προϊόντα αλλά και πόσα θέματα θα είχαμε.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το ζήτημα της παραγωγής και της ανεύρεσης προμηθευτών για το μακό, τις τσάντες, τα καπέλα, αλλά για το εργαστήρι μεταξοτυπίας στο οποίο τυπώνονται οι στάμπες. Γενικά, η όλη διαδικασία είχε πολύ τρέξιμο, όμως όταν αγαπάς κάτι, αυτό δεν έχει καμία σημασία. Η υλοποίηση της ιδέας σου δίνει τόση ικανοποίηση που όσο και αν ιδρώσεις, το έχεις ξεχάσει.

Τι «βλέπουμε» επάνω σε κάθε αντικείμενο T Greeks;

Τα μοτίβα έχουν να κάνουν όλα με την Ελλάδα, τις εικόνες του ελληνικού καλοκαιριού, και τις γραφικότητές τους, αλλά κυρίως έχουν να κάνουν με το συναίσθημα που εισπράττει κανείς είτε ζει είτε επισκέπτεται τη χώρα μας. Πάνω στα T-Greeks θα δει κάποιος από το αγαπημένο μας «ώπα!» έως και το χταποδάκι που κρεμιέται έξω από τις ταβέρνες το καλοκαίρι.

Πώς και γιατί επιλέχθηκαν αυτά τα μοτίβα;

Στόχος μας ήταν τα μοτίβα μας να μην είναι αυτά που βλέπει κανείς στα τουριστικά t-shirts. Θέλαμε ν’ αποτυπώσουμε την αίσθηση της Ελλάδας και όχι τις καθιερωμένες θεματικές ενότητες. Ο σκοπός ήταν να κάνουμε κάτι τελείως διαφορετικό με έναν σύγχρονο, γλυκό και χαρούμενο τρόπο.

«Έλληνας δεν γεννιέσαι, γίνεσαι!», λέτε στο site. Για μιλήστε μου για αυτή τη φιλοσοφία

Από πολύ μικρή άκουγα τον παππού μου να λέει «Όπου γης και πατρίς» και το έχω κάνει δικό μου 100%. Θεωρώ πως οι Έλληνες είναι ένας λαός που «πάει» μόνο με την καρδιά, εξού και η γνωστή ελληνική φιλοξενία. Όποιος και αν έρθει στην Ελλάδα μπορεί να την ερωτευτεί αλλά και εκείνη να τον ερωτευτεί πίσω. Η αγάπη είναι διάχυτη στην ενέργειά της. Οπότε αρκεί κάποιος να την επισκεφθεί για να καταλάβει ότι θα φύγει λίγο διαφορετικός, λίγο Έλληνας.

Ποια είναι τα πιο ωραία σουβενίρ που έχετε μαζέψει εσείς από τα ταξίδια σας, σε Ελλάδα και εξωτερικό;

Γενικά εγώ απ’ όλα τα ταξίδια μου στο εξωτερικό θέλω να αγοράζω κάτι το οποίο είναι κομμάτι της κουλτούρας του τόπου. Έχω πολλά πράγματα που αγαπάω από ταξίδια μου! Δεν ξέρω αν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο.

Ποια είναι μέχρι τώρα η ανταπόκριση στα Τ Greeks;

Είμαι πολύ ευχαριστημένη από το αποτέλεσμα. Βλέπω ότι ό κόσμος έχει ανάγκη για καινούρια πράγματα και δε διστάζουν ν’ αγκαλιάσουν καινούριες προσπάθειες και αυτό είναι κάτι που μου δίνει πολύ μεγάλη χαρά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας;

Στο μέλλον εύχομαι τα T-Greeks να πάνε καλά, να φορεθούν και ν’ αγαπηθούν από πολύ κόσμο. Και ποιος ξέρει.. ίσως κάνoυμε ένα T-Rio!