CULTURE
01/04/2015 07:19 EEST | Updated 01/04/2015 09:23 EEST

Τα τηλεπαιχνίδια είναι τα νέα τούρκικα (που ήταν οι νέες ελληνικές σαπουνόπερες)

Μία από τις μεγαλύτερες αλήθειες που διέπουν το ανθρώπινο είδος είναι πως όταν τα πράγματα στραβώνουν και η ζωή γίνεται σημαντικά πιο δύσκολη, ο άνθρωπος έχει ανάγκη την ψυχαγωγία περισσότερο από ποτέ. Την απλή, άμεση, μαζική ψυχαγωγία που ταιριάζει σε όλους, ή τουλάχιστον στην συντριπτική πλειοψηφία.

Τα τούρκικα έκαναν τον κύκλο τους και από (ένοχη ή όχι) απόλαυση κατέληξαν μια κουραστική γραφικότητα, ενώ οι ελληνικές σειρές μυθοπλασίας που αξίζουν έχουν αρκετά υψηλό κόστος παραγωγής για να γίνουν ο κανόνας στο τηλεοπτικό πρόγραμμα και όχι η εξαίρεση. Οι υπόλοιπες έχουν «παγιδευτεί» σε ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο που έχει βαρεθεί μέχρι και η τελευταίoς κολλημένος τηλεορασάκιας. Ο κόσμος χρειάζεται κάτι που θα τον κάνει να ξεφεύγει από την πραγματικότητα, να περνά καλά και, γιατί όχι, να ποντάρει σε μια πιθανή νίκη που θα του εξασφαλίσει το μέλλον.

Κάπως έτσι, από το 2014 και κυρίως με την είσοδο του 2015, τα τηλεπαιχνίδια μπήκαν δυναμικά στην καθημερινότητά μας, για άλλη μια φορά.

Μέχρι στιγμής, αυτά είναι τα 5 τηλεπαιχνίδια που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού -άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο:

Η αρχή έγινε πέρυσι με το «Άκου τι είπαν» στον Alpha, με παρουσιαστή τον ταλαντούχο και «μανούλα» στο είδος, Χρήστο Φερεντίνο. Το τηλεπαιχνίδι που βάζει κάθε φορά δύο 5μελείς οικογένειες ή παρέες να αναμετρηθούν μεταξύ τους, κατάφερε συνδυάζοντας απλές γνώσεις, καθαρή τύχη και χιούμορ να φτάσει σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen το 23% σε τηλεθέαση, επί καθημερινής βάσης, και να κερδίσει την απογευματινή ζώνη. Από την άλλη, η δεύτερη έκδοσή του με ομάδες διάσημων καλλιτεχνών και celebrities τα πάει εξίσου περίφημα στη βραδινή ζώνη.

Ακολούθησε το «Celebrity Game Night» στο Mega με παρουσιάστρια την Σμαράγδα Καρύδη, η οποία αν και νέα στον συγκεκριμένο χώρο αποδείχθηκε ιδιαίτερα ικανή αλλά και διασκεδαστική ως παρουσιάστρια. Βοήθησε βέβαια και το concept του παιχνιδιού, όπου σταρ της ελληνικής σόουμπιζ σχηματίζουν ομάδες και παίζουν παιχνίδια σαν να βρίσκονται στο σαλόνι του σπιτιού τους. Με αυτά και με εκείνα, το τηλεπαιχνίδι κέρδισε ένα σταθερό 17,2% στη ζώνη του prime time.

To «Hot Seat» του Σκάι με παρουσιαστή τον πάντα συμπαθή και οικείο Γιάννη Ζουγανέλη προσπάθησε να αναβιώσει το «Ποιος Θέλει να Γίνει Εκατομμυριούχος», χωρίς όμως την επιτυχία που είχε σημειώσει το δεύτερο στις ένδοξες μέρες του. Λογικό, μιλάμε για ένα παιχνίδι που το φάγαμε με το κουτάλι για χρόνια, από ένα σημείο και μετά θες να δεις και κάτι διαφορετικό, πιο φρέσκο. Παρόλα αυτά, ένα 7,7% από την απογευματινή πίτα το έχει κατακτήσει.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης στην -κατατρεγμένη- ΝΕΡΙΤ προσπαθεί μέσω του «Κάθε τόπος μια ιστορία» να συστήσει μια περισσότερο επιμορφωτική μορφή τηλεπαιχνιδιού στο κοινό, κάνοντας ερωτήσεις στους συμμετέχοντες σχετικά με τα χαρακτηριστικά, την ιστορία και τον πολιτισμό διάφορων τόπων της Ελλάδας. Το κοινό, από την άλλη, δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τέτοια πράγματα με αποτέλεσμα το παιχνίδι να παίρνει μόλις ένα 3,7% βάσει Nielsen, μέχρι τώρα. Για να είμαστε ειλικρινείς, τέτοια τηλεπαιχνίδια δεν τράβηξαν ποτέ ιδιαίτερα. Αν το είχε αναλάβει η Έλενα Ακρίτα ίσως να είχε διαφορετική τύχη.

Τελευταίος και καλύτερος στην λίστα έρχεται ο «Τροχός της Τύχης», το τηλεπαιχνίδι που κατάφερε με κάποιο τρόπο να μεγαλώσει όλους τους Έλληνες, ανεξαρτήτως ηλικίας. Κανείς δεν έχει καταλάβει πώς, αλλά έτσι έγινε. Το θρυλικό παιχνίδι επέστρεψε πρόσφατα στο Star, χωρίς όμως τον Γιώργο Πολυχρονίου στο τιμόνι (τον άνθρωπο που βοήθησε στο να γίνει θρυλικό, δηλαδή) και την εντυπωσιακή βοηθό του, Κρίστα. Η 2015 version το βρίσκει με παρουσιαστή τον νεαρό Πέτρο Πολυχρονίδη και βοηθό του το μοντέλο Τζούλια Νόβα και με προσωρινό μερίδιο στην πίτα της τηλεθέασης (καθώς είναι αρκετά νωρίς για να κριθεί ουσιαστικά η επιτυχία του) ένα 12%. Το οποίο δεν είναι και διόλου αμελητέο.

Το πόσο θα κρατήσει η (επιστροφή στην) μόδα των τηλεπαιχνιδιών είναι άγνωστο. Το τηλεοπτικό κοινό άλλωστε δεν είναι γνωστό για τον σταθερό χαρακτήρα του. Δεν θα πάθουμε και τίποτα, όμως, αν το διασκεδάσουμε όσο τα έχουμε ξανά στη ζωή μας.