Ευάλωτα σε αεροπειρατείες από χάκερ μέσω Wi-Fi τα σύγχρονα αεροπλάνα

Ευάλωτα σε αεροπειρατείες από χάκερ μέσω Wi-Fi τα σύγχρονα αεροπλάνα
AN Air India Boeing 787 Dreamliner performs its demonstration flight during the 50th Paris Air Show at Le Bourget airport, north of Paris, Wednesday, June 19, 2013. (AP Photo/Francois Mori)
AN Air India Boeing 787 Dreamliner performs its demonstration flight during the 50th Paris Air Show at Le Bourget airport, north of Paris, Wednesday, June 19, 2013. (AP Photo/Francois Mori)
ASSOCIATED PRESS

Λίγο καιρό μετά την τραγωδία του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings στις Άλπεις, το ζήτημα της ασφαλείας πτήσεων επανεξετάζεται λεπτομερώς, με πολλούς να επισημαίνουν την ανάγκη για αυξημένες ψυχολογικές εξετάσεις στα πληρώματα, ενώ ποτέ δεν «ξεχνιέται» η απειλή της τρομοκρατικής ενέργειας. Ωστόσο, όπως φαίνεται, τα μοντέρνα αεροπλάνα αντιμετωπίζουν μια νέα απειλή: αυτή της αεροπειρατείας από χάκερ.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Wired, σύμφωνα με αναφορά του US Government Accountability Office, εξακολουθεί να τίθεται το ζήτημα της τρωτότητας των σύγχρονων αεροσκαφών σε hacking, επτά χρόνια μετά την πρώτη προειδοποίηση της Federal Aviation Administration προς την Boeing για το Dreamliner, το οποίο, όπως είχε αναφερθεί είχε πρόβλημα στο Wi-Fi που το καθιστούσε ευάλωτο σε χάκερ.

Τόσο το 787 Dreamliner όσο και τα Airbus A350 και Α380 έχουν δίκτυα Wi-Fi για επιβάτες πυο χρησιμοποιούν το ίδιο δίκτυο όπως τα συστήματα avionics των αεροσκαφών, κάτι που αυξάνει την πιθανότητα ένας χάκερ να πάρει τον έλεγχο του συστήματος πλοήγησης, ή ακόμα και του αεροσκάφους συνολικά, μέσω του δικτύου του αεροσκάφους.

Ένας τέτοιος χάκερ-αεροπειρατής θα έπρεπε να παρακάμψει το firewall που διαχωρίζει το σύστημα Wi-Fi από το σύστημα avionics, ωστόσο τα firewalls δεν είναι απόρθητα. Ειδικοί του χώρου της ασφαλείας επισημαίνουν εδώ και χρόνια ότι ο μόνος σίγουρος τρόπος προστασίας είναι η φυσική απομόνωση/ διαχωρισμός των δύο συστημάτων (μέσω «κενού αέρος»- air gap, όπως αποκαλείται αυτού του είδους ο διαχωρισμός) έτσι ώστε ο εισβολέας να μην μπορεί να περάσει από το ένα στο άλλο, είτε βρίσκεται αλλού είτε είναι στο ίδιο το αεροπλάνο.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με την αναφορά, έγκειται στο ότι τα Wi-Fi συστήματα στα αεροπλάνα συνδέονται με τον «έξω κόσμο», οπότε και ανοίγει ο δρόμος για κακόβουλη δραστηριότητα εξ αποστάσεως. «Ένας ιός ή malware (κακόβουλο λογισμικό) που έχει τοποθετηθεί σε ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι επιβάτες θα μπορούσε να παρέχει την ευκαιρία σε έναν κακόβουλο εισβολέα να αποκτήσει πρόσβαση στα συστήματα των αεροσκαφών μέσω των μολυσμένων συσκευών».

Δημοφιλή