ΚΟΙΝΩΝΙΑ
16/04/2015 04:00 EEST | Updated 16/04/2015 04:00 EEST

Τα... παράπονά σας στον διοικητή: Σε ισχύ από τη Δευτέρα η «ώρα του πολίτη» στα αστυνομικά τμήματα

Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Τον διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής τους θα έχουν την ευκαιρία να βλέπουν δύο φορές το μήνα πολίτες και κοινωνικοί φορείς, προκειμένου να εκφράζουν τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους σε θέματα ασφαλείας.

Το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. έδωσε χθες τους τηλεφωνικούς αριθμούς  από 14 αστυνομικά τμήματα στα οποία θα εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ερχόμενη Δευτέρα το πρόγραμμα της «Ώρας του Πολίτη».

Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κάνει λόγο για μία καινοτόμο δράση, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με στόχο να ενισχυθεί η σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης, αλλά και η άμεση διαπροσωπική επικοινωνία μεταξύ Αστυνομίας και Πολιτών.

Σε πρώτη φάση η «Ώρα του Πολίτη», θα εφαρμοστεί πιλοτικά στα Αστυνομικά Τμήματα Αμπελοκήπων και Πατησίων στην Αθήνα, Κορυδαλλού στον Πειραιά, Άνω Λιοσίων στη Δυτική Αττική, Αμαρουσίου στη Βορειοανατολική Αττική, Ηλιούπολης στη Νοτιοανατολική Αττική, Σταυρουπόλεως και Τούμπας-Τριανδρίας στη Θεσσαλονίκη, Α΄ Πατρών στην Αχαΐα, Χαλκίδας στην Εύβοια, Ρόδου στα Δωδεκάνησα, Α’ Ηρακλείου στην Κρήτη, Ιωαννίνων στην Ήπειρο και Α΄ Λάρισας στη Θεσσαλία.

Δύο φορές το μήνα, οι Διοικητές των Αστυνομικών Τμημάτων, μετά από προηγούμενη συνεννόηση, θα δέχονται στο γραφείο πολίτες, φορείς και κοινωνικούς εταίρους, προκειμένου να διατυπώνονται και να συζητούνται διάφορα θέματα, προτάσεις, επισημάνσεις και απόψεις για ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία της τοπικής κοινωνίας.

Σε περίπτωση που η υπόθεση αφορά άλλη υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας ή άλλο φορέα θα διαβιβάζεται αρμοδίως για περαιτέρω χειρισμό. Επίσης, εάν κάποιο ζήτημα έχει ευρύτερο τοπικό ενδιαφέρον, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος θα φροντίζει να το εισαγάγει προς συζήτηση στο Τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης Παραβατικότητας (ΤΟ.Σ.Π.ΠΑ.). Με τη δράση αυτή, όπως υποστηρίζει το αρμόδιο υπουργείο, Πολίτες, Φορείς και Κοινωνικοί Εταίροι έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν απευθείας (λες και δεν γινόταν) με τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος, ο οποίος στο πλαίσιο της διαβούλευσης σχηματίζει προσωπική άποψη και αντίληψη για τα διάφορα θέματα που τίθενται. Έτσι, μπορεί να παρεμβαίνει άμεσα για την επίλυσή τους ή να παραπέμπει την υπόθεση στην αρμόδια Υπηρεσία ή Φορέα με τη διαδικασία της διαμεσολάβησης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Γ. Πανούσης, σχετικά με το νέο μέτρο, δήλωσε: «Οικοδομούμε μία νέα σχέση με τις τοπικές κοινωνίες, προχωρώντας σε καινοτόμες δράσεις, που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και αναβαθμίζουν τον διάλογο και τη συνεργασία. Ο Αστυνομικός της Γειτονιάς και η Ώρα του Πολίτη, των Φορέων και των Κοινωνικών Εταίρων αποτελούν απτά δείγματα στο πεδίο της συμφιλίωσης Αστυνομίας και κοινωνίας».

Οι ενδιαφερόμενοι για «συναντήσεις», θα επικοινωνούν με τις Γραμματείες των Αστυνομικών Τμημάτων, τις εργάσιμες μέρες και ώρες 08:00-14:00, στους τηλεφωνικούς αριθμούς κλήσης που δόθηκαν προκειμένου να ενημερώνονται για τον προγραμματισμό των συναντήσεων με τους Διοικητές. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει σε πρώτο στάδιο δύο μήνες προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις και τροποποιήσεις, με στόχο να επεκταθεί το ταχύτερο δυνατό σε όλη την επικράτεια. Σημειώνεται ότι η δράση αυτή είναι ανεξάρτητη από την υποχρέωση του προσωπικού των αστυνομικών Υπηρεσιών να δέχονται πολίτες και να εξετάζουν υποθέσεις που τους απασχολούν.