O Ομπάμα, τα βάζα με τη σάλτσα ντομάτας και τις σοφιστικέ ετικέτες και ο «πόλεμος» με τους ιστορικούς τέχνης

O Ομπάμα, τα βάζα με τη σάλτσα ντομάτας και τις σοφιστικέ ετικέτες και ο «πόλεμος» με τους ιστορικούς τέχνης
Middle Earth Organics

Η Middle Earth Organics είναι μια γνωστή εταιρεία στο εξωτερικό η οποία εμπορεύεται σάλτσες ντομάτας, υψηλής ποιότητας, για ζυμαρικά και προσφάτως αποφάσισε να κοσμήσει τα βάζα τις με τα πρόσωπα γυναικών οι οποίες «εμφανίζονται» σε πίνακες ζωγραφικής μεγάλων Ιταλών καλλιτεχνών.

Μέχρι εδώ όλα καλά…Το περίεργο όμως είναι πως αυτή η επιλογή συνδέθηκε στις ΗΠΑ με έναν «πόλεμο» δηλώσεων που ξεκίνησε εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο με αφορμή σχόλιο του προέδρου της χώρας ο οποίος φαίνεται να αμφισβήτησε τη χρησιμότητα ενός πτυχίου στην Ιστορία της Τέχνης…

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…Το αισθητικό αποτέλεσμα των βάζων της εταιρείας είναι ιδιαίτερα θετικό και η ιδέα σίγουρα παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον αφού «φέρνει» - και ίσως κατά κάποιους κάνει γνωστά και προσιτά- διάσημα έργα τέχνης ακόμη και στην κουζίνα της νοικοκυράς.

Αυτό που πυροδότησε όμως έναν νέο κύκλο συζητήσεων στις ΗΠΑ ήταν το λάθος που έγινε από την εταιρεία…Ένα λάθος που για όσους ασχολούνται με τις τέχνες δεν πέρασε ούτε απαρατήρητο ούτε ασχολίαστο ενώ ενίσχυσε τα επιχειρήματα όσων μάχονται με υπέρ των ιστορικών τέχνης καθώς και εκείνα κατά του Μπαράκ Ομπάμα.

Ποιό ήταν όμως το λάθος και που »κολλάνε» οι ιστορικοί τέχνης; Αν και οι δημιουργοί των ετικετών ήθελαν να προωθήσουν γυναικεία πρόσωπα που ζωγράφισαν μεγάλοι δημιουργοί και θα μπορούσαν να προσελκύσουν μια νοικοκυρά δεν πρόσεξαν πως κάποια εξ αυτών των γυναικείων προσώπων- εάν δούμε όλο τον καμβά- δεν γίνεται να ταυτιστούν με το προϊόν που προωθείται.

Η πιο «τρανταχτή» απόδειξη είναι η επιλογή του γυναικείου προσώπου που έχει επιλεγεί για τη οργανική σάλτσα ντομάτας με μανιτάρια (Tomato and Porcini Mushroom Sauce ).

Η γυναίκα η οποία εμφανίζεται στην ετικέτα του προϊόντος δεν είναι προσηλωμένη στην κατσαρόλα με το φαγητό που μαγειρεύει αλλά κρατάει ένα μαχαίρι το οποίο μπήγει στο λαιμό ενός άνδρα, ανυπεράσπιστου ο οποίος βρίσκεται ακόμη γυμνός στον κρεβάτι.

Πρόκειται για το ιδιαίτερα γνωστό έργο του Caravaggio, Judith Beheading Holofernes (1598).

Όπως ήδη εξηγήσαμε όμως η ιστορία δεν τελειώνει εδώ καθώς αυτό το λάθος ή αδιαφορία της διαφημιστικής εταιρείας που ανέλαβε να φτιάξει τις ετικέτες ή του αρμόδιου τμήματος της εταιρείας πυροδότησε έναν νέο κύκλο συζητήσεων στις ΗΠΑ σχετικά με την…χρησιμότητα ή μη όσων σπουδάζουν ή ήδη ειδικεύονται στον τομέα της ιστορίας της τέχνης. Στη μάχη κατά των σχολίων του Μπαράκ Ομπάμα φαίνεται πως επιστρατεύονται- αν και ίσως όχι άδικα- όλα τα επιχειρήματα…ακόμη και αυτά που αφορούν ετικέτες από σάλτσες για ζυμαρικά!

Δημοφιλή