ΚΟΙΝΩΝΙΑ
13/05/2015 13:11 EEST | Updated 13/05/2015 13:11 EEST

Μανώλης Κεφαλογιάννης: Κίνδυνος Grexit για τα πτυχία των ΑΕΙ

Eurokinissi/Photo αρχείου

Τον έντονο προβληματισμό του για τον κίνδυνο του αποκλεισμού των ελληνικών πτυχίων από τον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά και της διακοπής των προγραμμάτων ανταλλαγής φοιτητών (Erasmus) από τα ελληνικά προς τα ευρωπαϊκά ΑΕΙ, εκφράζει με ερώτησή του προς την Κομισιόν ο κ. Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης επικεφαλής της Κ.Ο. των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας με αφορμή τις νομοθετικές αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο κ. Κεφαλογιάννης σχολιάζοντας τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας αναφέρεται στο σύστημα μέτρησης μονάδων, για την απονομή πτυχίου, οι οποίες, όπως τονίζει, γίνονται διδακτικές αντί πιστωτικές.

Χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη αλλαγή «βόμβα» καθώς όπως λέει κλονίζεται το σύστημα αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων από την Ευρώπη και τους όρους κινητικότητας των Ελλήνων φοιτητών προς τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.

Τέλος ο κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης ρωτά την Επιτροπή για το εάν η μετατροπή των πιστωτικών μονάδων σε διδακτικές ενέχει τον κίνδυνο αποκλεισμού των ελληνικών πτυχίων από τον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και εάν με την αλλαγή υπάρχει κίνδυνος να μπλοκαριστούν προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών (Erasmus) από τα ελληνικά προς τα ευρωπαϊκά ΑΕΙ.

Αναλυτικά η ερώτηση έχει ως εξής:

«Το ελληνικό υπουργείο Παιδείας προωθεί αλλαγές και στο σύστημα μέτρησης μονάδων (γίνονται διδακτικές αντί πιστωτικές) για την απονομή ενός πτυχίου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.

Με αυτή την αλλαγή-ΒΟΜΒΑ κλονίζεται το σύστημα αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων από την Ευρώπη και τους όρους κινητικότητας των Ελλήνων φοιτητών προς τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.

Κυρίως μέσω του προγράμματος Erasmus, που συγκεντρώνει κάθε χρόνο υψηλότατο ενδιαφέρον από τους Έλληνες φοιτητές. Που το βλέπουν και ως ένα βήμα να ανοίξουν τους ορίζοντές τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1987-88 συμμετείχαν 37 Έλληνες και το 2012-13 έφθασαν τις 4.908.  

Η ηγεσία του υπουργείου επιδιώκει με τις αλλαγές που προωθεί να αλλάξει το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό οικοδόμημα όπως διαμορφώθηκε με βάση τη Διακήρυξη της Μπολόνια το 1999.

Ειδικότερα, στο άρθρο 11 του ν/σ για την ανώτατη εκπαίδευση αναφέρεται ότι «τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ απονέμουν τίτλους σπουδών τμημάτων ή σχολών μετά την επιτυχή παρακολούθηση προγράμματος σπουδών το οποίο δύναται να αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό διδακτικών και όχι πιστωτικών μονάδων.

Οι διδακτικές μονάδες ισούνται με το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών θεωρητικής και εργαστηριακής διδασκαλίας εντός του τμήματος ή της σχολής, όπως ορίζεται στο πρόγραμμα σπουδών προσαυξημένο με τον αριθμό ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας εφόσον υπάρχουν και τον αριθμό ωρών που αντιστοιχούν στην εκπόνηση ασκήσεων, εκθέσεων εργασιών, δοκιμίων και μελετών.

Ο αριθμός των διδακτικών μονάδων ο οποίος αντιστοιχεί σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο ισοδυναμεί με τις πιστωτικές μονάδες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μονάδων Κατοχύρωσης Μαθημάτων (ECTS) για το εξάμηνο αυτό».

 

Ερωτάται η Επιτροπή:

Η μετατροπή των πιστωτικών μονάδων σε διδακτικές ενέχει τον κίνδυνο αποκλεισμού των ελληνικών πτυχίων από τον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης;

-Με την αλλαγή υπάρχει κίνδυνος, καθώς το ισχύον σύστημα έχει καθιερωθεί, να μπλοκαριστούν προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών (Erasmus) από τα ελληνικά προς τα ευρωπαϊκά ΑΕΙ;».