Πέντε χρόνια επιπλέον ζουν οι ηλικιωμένοι που αθλούνται

Elderly residents work out with wooden dumb-bells in the grounds of a temple in Tokyo on September 15, 2014 to celebrate Japan's Respect-for-the-Aged-Day.  The number of people aged 65 or older in Japan is at a record 32.96 million, accounting for an all-time high of 25.9 percent of the nation's total population, the government announced.    AFP PHOTO / Yoshikazu TSUNO        (Photo credit should read YOSHIKAZU TSUNO/AFP/Getty Images)
Elderly residents work out with wooden dumb-bells in the grounds of a temple in Tokyo on September 15, 2014 to celebrate Japan's Respect-for-the-Aged-Day. The number of people aged 65 or older in Japan is at a record 32.96 million, accounting for an all-time high of 25.9 percent of the nation's total population, the government announced. AFP PHOTO / Yoshikazu TSUNO (Photo credit should read YOSHIKAZU TSUNO/AFP/Getty Images)

Μόνο 30 λεπτά καθημερινής γυμναστικής μπορούν να χαρίσουν έως πέντε χρόνια ζωής στους ηλικιωμένους, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο «British Journal of Sports Medicine».

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ίνγκαρ Χόλμε του Τμήματος Αθλητιατρικής του Πανεπιστημίου του Όσλο, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 5.700 άτομα 68 έως 77 ετών, τα οποία χωρίστηκαν σε κατηγορίες, ανάλογα με το πόσο ασκούνταν στον ελεύθερο χρόνο τους.

Όπως μεταδίδει το BBC Η μελέτη, σε βάθος 11ετίας, έδειξε ότι όσοι ηλικιωμένοι έκαναν ελαφριά σωματική άσκηση λιγότερο από μια ώρα την εβδομάδα, δεν είχαν καμία μείωση στον κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, αρκεί μισή ώρα σωματικής δραστηριότητας και μάλιστα ανεξάρτητα από την έντασή της, επί έξι μέρες την εβδομάδα, για να μειωθεί κατά 40% ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου ενός ηλικιωμένου από οποιαδήποτε αιτία.\

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι, ακόμη και στην ηλικία των 73 ετών, υπάρχει αισθητή διαφορά στον κίνδυνο θανάτου ενός ανθρώπου, ανάλογα με το αν ασκείται τακτικά ή ζει καθιστική ζωή.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το όφελος είναι ανάλογο με το να κόψει κανείς το τσιγάρο. Αν μάλιστα η καθημερινή άσκηση είναι μέτριας έως μεγάλης έντασης, τότε ένας άνθρωπος μπορεί να ζήσει έως πέντε χρόνια περισσότερα, σε σχέση με αυτόν που κάνει καθιστική ζωή στην τρίτη ηλικία.

Στην έκθεση υπογραμμίζεται η ανάγκη οι σχεδιαστές της στρατηγικής στη δημόσια υγεία να μεριμνήσουν προκειμένου να παρακινήσουν τους ηλικιωμένους όχι μόνο να κόψουν το τσιγάρο αλλά και να αυξήσουν τη σωματική τους δραστηριότητα.