LIFE
05/06/2015 06:44 EEST | Updated 05/06/2015 09:11 EEST

Go Greek Collectibles: To oύζο και το ελαιόλαδο φόρεσαν φουστανέλα

go greek

Στην ερώτηση «τι σημαίνει ελληνικότητα στον 21ο αιώνα;», ο creative director, Γιώργος Γιώνας, και η επιχειρηματίας, Ελίνα Ψημίτη, απαντούν με την συλλογή από μινιατούρες που δημιούργησαν με το όνομα «Go Greek». Πρόκειται για μινιατούρες με παραδοσιακές φορεσιές που φιλοξενούν ελληνικά προϊόντα όπως ούζο, ελιές και ελαιόλαδο. Έχοντας αποσπάσει ήδη τιμητική διάκριση στα Gold Label Awards 2015, αλλά και το Χρυσό Βραβείο στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής & Εικονογράφησης, μιλούν στην HuffPost Greece για τις παραδοσιακές φορεσιές που απεικονίζονται στις μινιατούρες τους και τα μελλοντικά τους σχέδια.

Τι είναι τα Go Greek- the Collectibles;

Γιώργος Γιώνας: Πρόκειται για μινιατούρες ούζου που απεικονίζουν παραδοσιακές φορεσιές από επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδας. Η επιλογή και ο σχεδιασμός τους προέκυψε μετά από πολύμηνη έρευνα, και έγινε με ιδιαίτερη προσοχή, ώστε οι απεικονίσεις να σέβονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις φορεσιές ως σύμβολα, ακολουθώντας ταυτόχρονα τις αρχές του σύγχρονου σχεδιασμού.

Ελίνα Ψημίτη: Πρακτικά, τα Go Greek- the Collectibles αποτελούν μέρος της συνολικής ιδέας gogreek, η οποία φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως ομπρέλα, προβάλλοντας την Ελληνική ιστορία, φιλοσοφία, μυθολογία και παράδοση μέσα από τη δημιουργία ποιοτικών προϊόντων, και υπηρεσιών με design υψηλής αισθητικής.

man

Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από αυτή την ιδέα;

Γ.Γ.: Η ιδέα gogreek προέκυψε από μια απλή ερώτηση: «τι είναι ελληνικότητα στον 21ο αιώνα;» Μπορεί αυτή η ελληνικότητα να εκφραστεί με εντελώς σύγχρονο τρόπο, χωρίς να διολισθήσει στο σύνηθες φολκλόρ; Αυτός ήταν ο βασικός μου προβληματισμός όταν, πριν από μερικά χρόνια, πρωτοξεκίνησα να διαμορφώνω στο μυαλό μου τη σκέψη για τη δημιουργία μιας αμιγώς ελληνικής μάρκας: γίνεται να δημιουργήσουμε προϊόντα που θα διαπνέονται από ελληνικότητα, χωρίς να υστερούν σε design; Τις σκέψεις αυτές μοιράστηκα με την Ελίνα (Ψημίτη), και το 2012 ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε πιο συστηματικά πάνω στο concept αυτό.

Ε.Ψ.: Η εταιρεία μας, η οποία μετρά σχεδόν 60 χρόνια επιχειρηματικής δράσης στην ελληνική αγορά, στηρίζει διαχρονικά πρωτοβουλίες που αφορούν στον Ελληνικό Πολιτισμό. Δυστυχώς, η παρουσία της ελληνικής κουλτούρας στο εξωτερικό, έτσι όπως την αντιλαμβανόμουν όλα αυτά τα χρόνια μέσα από τα αλλεπάλληλα ταξίδια μου, δεν ήταν αντίστοιχη του μεγέθους και της αξίας της. Όταν ο Γιώργος μου παρουσίασε την αρχική του σκέψη για το brand «gogreek», αισθάνθηκα ότι ήταν πολύ κοντά σε αυτό που πίστευα πως ζητούν οι ξένες αγορές και αρχίσαμε αμέσως να συνεργαζόμαστε.

Γ.Γ. & Ε.Ψ.: Όσο για τη φιλοσοφία, μπορούμε να πούμε πως προέκυψε εκ των πραγμάτων. Υπήρχε η ανάγκη να συνταυτιστεί ένα σήμα, ένα brand όπως λέγεται, με την ποιότητα όλων των εκφάνσεων της Ελληνικότητας. Ελπίζουμε πως το gogreek ήρθε για να καλύψει αυτό το κενό.

man

Έχετε ένα concept πέρα για πέρα ελληνικό και μάλιστα παραδοσιακό. Πιστεύετε ότι έχει γίνει στροφή στην παράδοση τα τελευταία χρόνια;

Γ.Γ. & Ε.Ψ.: Αναμφισβήτητα ναι -θα μπορούσαμε να πούμε, μάλιστα, πως ήταν καιρός να γίνει. Για πολλά χρόνια, η παράδοση αντιμετωπιζόταν ενοχικά ή πρόχειρα στην Ελλάδα, και όσοι ασχολούνταν ενεργά με αυτήν θεωρούνταν μάλλον γραφικοί. Ωστόσο, η παράδοση δεν είναι παρελθόν. Είναι βάση για να στηριχθεί το μέλλον, και υπό αυτό το πρίσμα έχει νόημα η ανάδειξή της με σύγχρονο τρόπο, πάντα με σεβασμό στις αρχές και την παρακαταθήκη της.

Οι τουρίστες πώς έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στα αναμνηστικά που σχεδιάζετε;

Γ.Γ.: Με ενθουσιασμό, θα έλεγα. Εκτός από τη σειρά gogreek - the collectibles με τις παραδοσιακές στολές, εξ ίσου μεγάλη επιτυχία και ζήτηση έχει και η σειρά από μινιατούρες ούζου Oh! My Gods, με το Δωδεκάθεο, αλλά και όλα τα συνοδευτικά προϊόντα που έχουν αρχίσει σιγά-σιγά να παράγονται (κούπες, σουβέρ κλπ).

Ε.Ψ.: Θα πρέπει να πούμε, όμως, πως δεν αγοράζουν μόνο οι τουρίστες. Τα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση και από τους Έλληνες, και αυτό το θεωρούμε μεγάλη τιμή, αλλά και δείγμα πως το brand έχει πετύχει έναν βασικό του στόχο: να απενοχοποιήσει στα μάτια των Ελλήνων την ενασχόληση με την παράδοση, και να την εντάξη στην καθημερινότητά τους.

Έχετε φτιάξει μινιατούρες για ούζο και για ελιές και ελαιόλαδο. Να περιμένουμε κι άλλες ιδέες στο μέλλον;

Γ.Γ. & Ε.Ψ.: Δεδομένου ότι το brand έχει λιγότερο από ένα χρόνο ζωής, το πρώτο προϊόν βγήκε στα τέλη Ιουλίου 2014, είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την πορεία του. Τα σημεία πώλησης διαρκώς πολλαπλασιάζονται και έχουμε ήδη αιτήματα για συνεργασίες στο εξωτερικό. Μάλιστα, σε λίγο καιρό τα προϊόντα θα βρίσκονται στην Αμερική, εγκαινιάζοντας τον κύκλο των εξαγωγών μας, ο οποίος ελπίζουμε να διευρύνεται σταθερά. Γενικά, οι προοπτικές του brand είναι υπαρκτές κι εμείς αισιόδοξοι, ωστόσο ο τελικός κριτής είναι πάντα οι καταναλωτές. Εφόσον η μάρκα εξακολουθήσει να έχει αποδοχή και οι πελάτες αναζητούν τα προϊόντα μας, η ανάπτυξη και η διαρκής εξέλιξή της είναι δεδομένες.