7 απλές κινήσεις γιόγκα που μπορείτε να κάνετε κάθε μέρα μόνοι σας

Δεν είναι πάντα εύκολο να πάτε στο μάθημα της γιόγκα. Είτε πρόκειται για τη δουλειά που κράτησε ως το βράδυ, είτε για κάτι άλλο, σας καταλαβαίνουμε: μερικές φορές αυτή η ώρα με τη «στάση του σκύλου» απλά δεν συμβαίνει.

Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην κάνετε μερικές στάσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στην πραγματικότητα, μπορείτε να λάβετε μερικά από τα οφέλη ενός μαθήματος εάν ξοδέψετε λίγες ώρες μέσα στη μέρα τεντώνοντας την πλάτη σας, κάνοντας την στάση του «πολεμιστή» ή ανοίγοντας τους μηρούς σας.

Ορίστε λοιπόν 7 στάσεις της γιόγκα που μπορείτε να κάνετε κάθε μέρα – ναι, ακόμη και στο γραφείο. Οι συνάδελφοί σας ίσως να σας κοιτάξουν περίεργα, αλλά τι πειράζει;

Όταν ξυπνήσετε

Γάτα – Αγελάδα

(Damon Dahlen/Huffington Post)

Είναι ο ιδανικός τρόπος για να ξυπνήσετε ολόκληρη τη σπονδυλική σας στήλη μετά από επτά ή οκτώ ώρες ξεκούρασης (ελπίζουμε). Αρχίστε με τα χέρια και τα γόνατά σας σε μία ουδέτερη στάση. Στη συνέχεια σχηματίστε μία καμάρα με την πλάτη σας κοιτώντας τους μηρούς σας. Πάρτε μία ανάσα, φέρτε την πλάτη σας ξανά σε ουδέτερη στάση και μετά κοιτάξτε προς τα πάνω, ενώ αφήνετε την κοιλιά σας να «πέσει» προς τα κάτω. Επαναλαμβάνετε τέσσερις φορές.

Σκυλί «προς τα κάτω»

(Damon Dahlen/Huffington Post)

Με τη στάση αυτή τεντώνετε την πλάτη, τα πόδια και τα χέρια. Είναι περισσότερο έντονη από την προηγούμενη, αλλά είναι επίσης ένας υπέροχος τρόπος για να ξυπνήσετε. Ξεκινήστε στα τέσσερα με μία επίπεδη, ουδέτερη πλάτη. Στη συνέχεια, διπλώστε τα δάχτυλά σας, ανασηκώστε τους γοφούς σας, φέρτε τα αυτιά σας ανάμεσα στα μπράτσα σας και κοιτάξτε στους μηρούς σας. Ακουμπήστε τις φτέρνες σας στο πάτωμα και κουνήστε τις πατούσες σας για να ξυπνήσετε τους τένοντες και τις γάμπες σας. Μείνετε έτσι για τρεις αναπνοές πριν επιστρέψετε στην αρχική σας στάση.

Κατά τη διάρκεια του πρωινού

Όρθιοι και στη συνέχεια διπλώνοντας προς τα μπροστά

(Damon Dahlen/Huffington Post)

Εάν κάθεστε όλο το πρωί, μία τέτοια στάση είναι ένας ιδανικός τρόπος (που δεν τραβάει τα βλέμματα) για να τεντώσετε τα πόδια και την πλάτη σας. Αρχίστε με το να στέκεστε όρθιοι και στη συνέχεια ρίξτε προς τα κάτω τους ώμους σας. Αρχίστε να σκύβετε προς τα κάτω, αλλά μην σας νοιάζει εάν θα ακουμπήσετε τα δάχτυλά σας. Εάν δεν συμβεί, απλώς λυγίστε τα γόνατά σας. Εάν τα δάχτυλά σας φτάνουν εύκολα στο πάτωμα, λυγίστε τα γόνατά σας εναλλάξ για να τεντώσετε κάθε τένοντα ξεχωριστά. Ανεβείτε ξανά σιγά-σιγά, ξεχωριστά για κάθε σας σπόνδυλο, σιγουρεύοντας ότι το κεφάλι σας και ο λαιμός έρχονται ψηλά τελευταία. Εάν νιώθετε... τολμηροί, μπορείτε να επαναλάβετε.

Μετά το μεσημεριανό

Καθισμένοι και στη συνέχεια διπλώνοντας προς τα μπροστά

(Damon Dahlen/Huffington Post)

Αυτή η στάση είναι ιδανική για την χώνεψη και έτσι το να την κάνετε μετά το μεσημεριανό σας είναι μια σοφή επιλογή. Αρχίστε καθισμένοι με τα πόδια σας μπροστά σας. Στη συνέχεια, σύρετε τις παλάμες σας στα πόδια σας και προς τα δάχτυλά σας. Εάν δεν μπορείτε να φτάσετε τα δάχτυλά σας, αφήστε τις παλάμες σας να «ξεκουραστούν» στις κνήμες σας ή λυγίστε τα γόνατά σας. Μείνετε σε αυτή τη στάση για τρεις ανάσες πριν επανέλθετε με τον ίδιο τρόπο στην αρχική σας στάση.

Κατά τη διάρκεια του μεσημεριού

Ο Πολεμιστής 2

(Damon Dahlen/Huffington Post)

Εάν η ενέργειά σας αρχίσει να «πέφτει» κατά τις 16.00, αντί να αναζητήσετε ζάχαρη ή καφεΐνη, κάντε αυτή τη στάση. Πρόκειται για μία δυνατή, ενεργητική πόζα που θα σας βοηθήσει να αντέξετε τις τελευταίες ώρες της δουλειάς σας. Αρχίστε με μία χαμηλή στάση έχοντας το ένα γόνατο μπροστά και το άλλο πίσω, με τα πίσω στα δάχτυλα λυγισμένα. Στη συνέχεια, βάλτε την πίσω σας φτέρνα στο έδαφος, κουνήστε τα χέρια σας σαν τροχό προς τα πάνω, λυγίζοντας το μπροστινό σας γόνατο και τεντώνοντας τα χέρια. Σιγουρέψτε ότι η μπροστινή σας φτέρνα είναι ευθυγραμμισμένη με το κέντρο της πίσω φτέρνας και κουνηθείτε προς τα μπροστά. Μείνετε έτσι για τρεις ανάσες πριν επιστρέψετε στην αρχική σας στάση.

Απόγευμα

Η στάση του περιστεριού

(Damon Dahlen/Huffington Post)

Επειδή κρατάμε πολύ μεγάλο μέρος έντασης στους γοφούς μας, είναι πολύ σφιγμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εάν τους ανοίξουμε χαλαρώνουμε το σώμα μας και απελευθερώνουμε την ένταση, κάτι το οποίο το καταφέρνουμε με αυτή τη στάση. Αρχίστε όπως και στο «σκυλί προς τα κάτω», σηκώστε το ένα σας πόδι, λυγίστε το γόνατο και φέρτε την κνήμη σας παράλληλα με το μπροστινό μέρος του στρώματός σας, τετραγωνίζοντας τους γοφούς σας. Εάν αυτό δεν σας είναι εύκολο – και δεν είναι εύκολο για τους περισσότερους, εάν αναλογιστεί κανείς ότι οι περισσότεροι έχουμε σφιχτούς γοφούς – προσπαθήστε να φέρετε μία κουβέρτα κάτω από τον γοφό σας και συρθείτε προς τα μπροστά μέχρι το μέτωπό σας να ακουμπήσει στο στρώμα σας. Μείνετε εκεί για πέντε ανάσες πριν φέρετε και πάλι το ίδιο πόδι ψηλά και επανέλθετε στην αρχική σας στάση.

Η στάση του παιδιού

(Damon Dahlen/Huffington Post)

Είναι η απόλυτη στάση χαλάρωσης και ιδανική για να σας προετοιμάσει για μία βραδιά ξεκούραστου ύπνου. Από τη στάση του «σκύλου προς τα κάτω», φέρτε απαλά τα γόνατά σας στο έδαφος και στα ακριανά πλαϊνά του στρώματός σας (αυτό βοηθά στο άνοιγμα του χαμηλού μέρους της πλάτης σας) και πάρτε πέντε βαθιές ανάσες ενώ το μέτωπό σας ακουμπά στο στρώμα.