Ένας πλαστικός χειρουργός μας αποκαλύπτει όλες τις φορές που είπε «όχι» σε ασθενή

Ένας πλαστικός χειρουργός μας αποκαλύπτει όλες τις φορές που είπε «όχι» σε ασθενή
Alamy

Στο εξωτερικό τα φαινόμενα υπερβολής και κακής διαχείρισης στην πλαστική χειρουργική είναι πολλά και συχνά δημιουργούν ερωτήματα σχετικά με τον γιατρό που έκανε εκείνες τις επεμβάσεις. Γιατί δεν αρνήθηκε στον ασθενή να κάνει μία επέμβαση που το αποτέλεσμα εκτός από αντιαισθητικό, μπορεί να είναι και επιβλαβές για την υγεία του; Στην ερώτηση αυτή, απαντά ο Γιώργος Σκούρας, Πλαστικός Χειρουργός, ο οποίος εξηγεί τι συμβαίνει όταν η πλαστική χειρουργική συναντά την υπερβολή.

Οι πιο πολλοί ασθενείς που προσέρχονται στο ιατρείο για κάποιο αισθητικό πρόβλημα που τους απασχολεί, επιζητούν το φυσικό αποτέλεσμα. Θέλουν, δηλαδή, είτε πρόκειται για παρέμβαση στο πρόσωπο είτε για το σώμα, να πραγματοποιήσουμε μια διακριτική αλλαγή. Το αποτέλεσμα να το χαίρονται οι ίδιοι, αλλά να μην καταλαβαίνει κάποιος στο κοινωνικό τους περίγυρο ότι επισκέφθηκαν τον πλαστικό. Σε κάποιες λίγες περιπτώσεις ασθενών που ζητούν υπερβολές, ο ρόλος του γιατρού είναι να τους επαναφέρει στον σωστό τρόπο σκέψης, δηλαδή ένα φυσικό αποτέλεσμα.

Εάν ο χειρουργός υποκύψει σε τέτοιου είδους απαιτήσεις, θα είναι εις βάρος και του ιδίου, γιατί θα κυκλοφορεί μετά ο ασθενής με ένα αποτέλεσμα που θα αποτελεί δυσφήμιση και για το γιατρό.

Ο Δρ. Σκούρας θυμάται μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις ασθενών.

«Είχε έρθει στο ιατρείο ένα νέο παιδί, που ασχολείτο με το modelling για να μου ζητήσει να του κάνω ενέσιμες θεραπείες στο πρόσωπο. Το παιδί αυτό ήταν εθισμένο στις θεραπείες αυτές, πήγαινε από ιατρείο σε ιατρείο και υποβαλλόταν σε ενέσιμα και για αυτό το πρόσωπό του ήταν αφύσικα φουσκωμένο και είχαν αλλοιωθεί σημαντικά τα ωραία χαρακτηριστικά του. Μου είπε ότι η μια πλευρά του προσώπου του του φαινόταν περισσότερο φουσκωμένη από την άλλη και για αυτό ήθελε να προσθέσουμε και άλλο υλικό για να τις φέρουμε σε συμμετρία. Του απάντησα ότι θα πρέπει να περιμένει να απορροφηθούν όλα αυτά που είχε ήδη βάλει στο πρόσωπό του και συγκεκριμένα να σταματήσει να το καταστρέφει. Μια άλλη ασθενής, επίσης όμορφη και νέα σε ηλικία, η οποία, μάλιστα, είχε μόλις τελειώσει το Πολυτεχνείο, ήρθε πολύ αγχωμένη, ζητώντας να υποβληθεί σε facelift. Τη ρώτησα το λόγο, αφού το πρόσωπό της δεν είχε ίχνος χαλάρωσης. Μου απάντησε ότι θέλει να το κάνει για να μη χαλαρώσει. Της είπα ότι το Facelift ΔΕΝ μπορεί να γίνει προληπτικά. Και ότι είναι πολύ κρίμα μια νέα κοπέλα που έχει όλη τη ζωή μπροστά της να έχει τέτοιο άγχος για την εμφάνισή της.»

Επιπλέον, τονίζει ότι είναι πολύ σημαντικό, κατά τη διάρκεια της πρώτης συζήτησης που γίνεται στο ιατρείο, ο γιατρός να δείχνει στον ασθενή προεγχειρητικές και μετεγχειρητικές άλλων ασθενών που έχουν υποβληθεί στο παρελθόν στην ίδια επέμβαση. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταλάβει ο ασθενής την αισθητική του χειρουργού, αλλά και ο ίδιος ο γιατρός θα μπορέσει να εκτιμήσει τι είναι αυτό που ζητά ο ασθενής.

Ο Γιώργος Σκούρας, αναφέρει μία ακόμα περίπτωση.

«Είχα εξετάσει για πρώτη φορά μια ασθενή που ενδιαφερόταν για αυξητική μαστού, η οποία ανέφερε ότι ενδιαφερόταν για φυσικό αποτέλεσμα, κάτι που να ταιριάζει απόλυτα με το σώμα της.Ταίριαζαν τόσο πολύ οι απόψεις μας και είχαμε μείνει τόσο ικανοποιημένοι από τη συζήτηση, που σκέφτηκα ότι θα ήταν περιττό να της δείξω φωτογραφίες αποτελεσμάτων. Λίγο πριν φύγει, θέλησε να μου δείξει κάποιες φωτογραφίες αυξητικής στήθους που είχε κατεβάσει από το διαδίκτυο. Οι φωτογραφίες που μου έδειξε ήταν από ασθενείς στις οποίες είχαν τοποθετηθεί ενθέματα περίπου 4 φορές μεγαλύτερου μεγέθους σε σχέση με αυτά που είχα εγώ στο μυαλό μου».

Η Πλαστική Χειρουργική μπορεί να προσφέρει συγκεκριμένα πράγματα στον ασθενή. Είναι εξαιρετική η σημασία της προεγχειρητικής συζήτησης μεταξύ γιατρού και ασθενούς για να γίνονται αυτά αντιληπτά. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχουν ρεαλιστικές προσδοκίες και στη συνέχεια ικανοποίηση με το αποτέλεσμα της πλαστικής.