Σε λάθος του πιλότου αποδίδει την πτώση του αεροσκάφους της Transasia νέα έκθεση

Σε λάθος του πιλότου αποδίδει την πτώση του αεροσκάφους της Transasia νέα έκθεση
A general view shows divers searching the Keelung river for the remains of Transasia plane which crashed in New Taipei City on February 5, 2015. Taiwan rescuers scoured a river for 12 people still missing from a TransAsia plane crash as the pilot was hailed as a hero for apparently battling to avoid hitting built-up areas shortly after issuing a 'mayday' call. AFP PHOTO / Sam Yeh (Photo credit should read SAM YEH/AFP/Getty Images)
A general view shows divers searching the Keelung river for the remains of Transasia plane which crashed in New Taipei City on February 5, 2015. Taiwan rescuers scoured a river for 12 people still missing from a TransAsia plane crash as the pilot was hailed as a hero for apparently battling to avoid hitting built-up areas shortly after issuing a 'mayday' call. AFP PHOTO / Sam Yeh (Photo credit should read SAM YEH/AFP/Getty Images)
SAM YEH via Getty Images

Τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους της Transasia αποκάλυψε το Συμβούλιο Ασφάλειας Αερομεταφορών της Ταϊβάν την Πέμπτη. Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters, ο πιλότος Liao Jian-zong απενεργοποίησε τον μοναδικό κινητήρα που βρισκόταν εκείνη την στιγμή σε λειτουργία, με αποτέλεσμα να οδηγήσει στον θάνατο τον ίδιο και ακόμα 42 ανθρώπους.

«Πω πω, τράβηξα την βαλβίδα από την λάθος πλευρά», είχε πει ο 41χρονος πιλότος, λίγα λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση της 4ης Φεβρουαρίου 2015.

Αμέσως μετά επικράτησε πανικός στο πιλοτήριο, με τους κυβερνήτες να μάχονται επί τρία λεπτά να πάρουν τον έλεγχο του αεροσκάφους. Τελικά, δεν τα κατάφεραν με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να προσκρούσει σε ένα ρηχό ποτάμι στην Ταϊβάν, αφού πρώτα είχε πέσει πάνω σε ένα ταξί και μια πεζογέφυρα. Από την σύγκρουση επέζησαν μόνο 15 επιβάτες.

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι ο Liao Jian-zong είχε αποτύχει τον Μάιο του 2014 σε τεστ προσομοίωσης,εν μέρει εξαιτίας των ανεπαρκών γνώσεών του για τους τρόπους χειρισμού πιθανής φωτιάς στον κινητήρα κατά την απογείωση. Ο ίδιος πετούσε εμπορικά αεροσκάφη από το 1009 και και είχε 4.914 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως προσχέδιο της πλήρης έκθεσης του δυστυχήματος θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2016.

Δημοφιλή